training in de ochtend

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• training in de ochtend

Ik heb morgenmiddag een aantal afspraken staan waardoor ik sochtends om 10 uur moet trainen. Normaal gesproken train ik later op de dag, zodat ik al aardig wat carbs binnen heb.

Wat is het beste om te doen morgen? Gewoon ontbijten (Whey, brinta, melk + 1 stuk fruit) om 7.00 en dan om 9.00 langzame carbs of kan ik beter om 8.00 ontbijten en dan rond half 10 als pre workout 30 gr whey + banaan nemen?

Ik weet dat het misschien overdreven overkomt om er zo mee bezig te zijn maar ik wil niet dat het de kwaliteit van mijn training beïnvloedt. uit ervaring weet ik hoe vervelend een 'carbtekort' is.
    SQ 70 | DL 90 | BP 70

Keep working, keep winning.

Ik trainde vandaag bijvoorbeeld ook om 10 uur, nadat ik om 9 uur ontbeten had. Een whey shake met circa 50 gram haver + 2 boterhammen met pindakaas en nog sap en een vitaminepil. Ik had nergens last van.
    Weinig carbs tsja... Je went er wel aan. Een oplossing is om de avond ervoor meer carbs te eten... zodat je in de ochtend minder honger hebt. Of je kunt eerder opstaan en meerdere maaltijden eten voor het trainen, zoals je zelf al had bedacht! Laat me weten wat je beslist en hoe het uitpakt.
    Laissez Faire

Comment

zorg voor genoeg snelle carbs.
      ik had dat vannochtend niet gedaan en viel bijna neer

Comment

Originally posted by Marcel1 View Post
        zorg voor genoeg snelle carbs.
        ik had dat vannochtend niet gedaan en viel bijna neer
        Dat bedoelde ik dus.

Originally posted by Yawa77 View Post
        Ik trainde vandaag bijvoorbeeld ook om 10 uur, nadat ik om 9 uur ontbeten had. Een whey shake met circa 50 gram haver + 2 boterhammen met pindakaas en nog sap en een vitaminepil. Ik had nergens last van.
        Weinig carbs tsja... Je went er wel aan. Een oplossing is om de avond ervoor meer carbs te eten... zodat je in de ochtend minder honger hebt. Of je kunt eerder opstaan en meerdere maaltijden eten voor het trainen, zoals je zelf al had bedacht! Laat me weten wat je beslist en hoe het uitpakt.
        Hmm ik denk dat ik toch kies voor de optie om 7.00 op te staan, een Wheyshake met 50 gr brinta en 200 ml melk + sinaasappel te nemen en dan om 9u nogmaals een wheyshake, 2 boterhammen en vlak voor het trainen een banaan.
        SQ 70 | DL 90 | BP 70

Comment

Ik train alleen maar in de ochtend, een half uur nadat ik ben opgestaan.

Meteen bij het opstaan eet ik 3 el suikervrije muesli met 250 ml 0% vet melk, 250 ml jus d'orange en 250 ml water met 15 gr whey. Na de training eet ik pas meer vaste carbs.
          Dat gaat prima hoor, zorg ervoor dat je pre workout vooral snelle carbs zijn en je zult wrs meer nodig hebben dan ik, aangezien ik een vrouw ben.
          createmybody.net

Comment

Zorg dat je 3 uur voor de work-out wakker bent en op staat. Zodoende is je zenuwstelsel ook wakker tegen de tijd dat de work-out begint en je maximaal kunt presteren. Dus om 7:00 gewoon een goed ontbijt nemen zoals de standaard melk/hwavermout/whey combi. Dan kun je om 9:00 nog een kleine maaltijd nemen met trage koolhydraten/eiwitten. Na de work-out je whey/dextro shake. uur na de workout weer een trage koolhydraten/eiwitten maaltijd. Rest van de dag eiwitten/vetten maaltijden.

Comment

Thanks Falstyr, heb het ook zo opgelost idd.

Had hierover nog een vraagje:
              Je zegt de carbs in de ochtend en rondom de training, terwijl ik dit zelf voorstelde bij een vraag over mijn voedingsschema. Hierop kreeg ik reacties van "carbs moet je de hele dag door binnenkrijgen".

Kun je mij misschien bevestigen in de gedachte dat ik sochtends én voor en na de training mijn carbs moet binnenkrijgen en de rest van dag alleen maar vetten + eiwitten? Wat is hierachter de gedachte? (dit is me na het doorlezen van verschillende bronnen nog steeds niet duidelijk...)
              SQ 70 | DL 90 | BP 70

Comment

In de ochtend heb je koolhydraten nodig om het cortisol in te perken. Vaak neem je naast trage koolhydraten ook wat rozijnen voor de snelle koolhydraten om dat te bewerkstelligen.

Voor de work-out de nodige energie om te sporten
                na de workout zodat de meeste koolhydraten opgenomen worden om het spierglycogeen aan te vullen

daarnaast heb je voor en na de work-out koolhydraten nodig om met je hormoonspiegels zoals insuline e.d. te spelen.

rest van de dag heb je geen koolhydraat inname nodig. zorgt alleen maar voor onnodige schommelingen. als je in overige maaltijden carbs wilt beperk het dan tot 50-75gr groenten.

Comment

Ok bedankt voor de informatie, deze gedachte volgde ik ook al een tijdje, maar ik werd aan het twijfelen gebracht in dat genoemde topic. Ik weet nu dat ik toch goed zat

- Sochtends dus brinta met whey + fruit (ipv rozijnen).
                  - Voor het trainen volkorenbrood + banaan
                  - Direct na het trainen Maizena (met whey)
                  - Een uur na het trainen volkorenbrood/rijst/pasta.

Rest van de dag eiwitten + vetten plus wat groenten.

Dit zou dus in orde zijn?
                  SQ 70 | DL 90 | BP 70

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X