Hoog GI maaltijd in ochtend

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hoog GI maaltijd in ochtend

Korte vraag: Is het gunstig om smorgens een hoge GI maaltijd te nuttigen? heeft dit invloed op je katabole staat van het lichaam op dat moment (in de ochtend) om het sneller anabool te maken.

Ja, waarom denk je dat whey + brinta (met evt. fruit en/of rozijnen) aangeraden wordt?

Z.s.m. annabool worden als je opstaat.
    SQ 70 | DL 90 | BP 70

Keep working, keep winning.

Comment

Originally posted by X026 View Post
      Ja, waarom denk je dat whey + brinta (met evt. fruit en/of rozijnen) aangeraden wordt?

Z.s.m. annabool worden als je opstaat.
      Snap dat je hier nieuw bent, en dat je dan slimme post wil droppen. Maar brinta is niet hoog in GI. dus uit jouw antwoord kan ik opmaken dat je niet weet waar ik het over heb, en wat uiteindelijk mijn vraag is. next.

Comment

Vandaar ook het + teken. De whey wordt snel opgenomen, evenals de snelle suikers uit fruit en rozijnen. De brinta behoort tot complexe koolhydraten en gaat dus langzamer.
        SQ 70 | DL 90 | BP 70

Keep working, keep winning.

Comment

Originally posted by X026 View Post
          Vandaar ook het + teken. De whey wordt snel opgenomen, evenals de snelle suikers uit fruit en rozijnen. De brinta behoort tot complexe koolhydraten en gaat dus langzamer.
          Je praat nog steeds onzin, jouw antwoord heeft nog steeds niets te maken met mijn vraag.

Comment

M...... weet niet of er een directe link is tussen het uit katabole toestand komen en hoge gi waarde van bv koolhydraten, mogelijk dat hoe hoger de gi waarde hoe sneller anabool.
            De vraag is eigenlijk wat heb je te kort voor anabole toestand.

Bij bv wey is wel bekend dat dit snel een insulinepiek geeft en glucose aanvoer bevorderd waardoor je sneller anabool word na bv inname banaan (hoge gi maar ook kh/suikers)!

Je zou dan denken dat je eerst de insuline piek tot stand moet brengen idem glucose aanvoer, voordat je snelle koolhydraten of suikers eet.

Heb wel een link gevonden naar een discussie welk na een draai, het al gauw gaat over anabool http://forum.bodynet.nl/voedingssupp...lege-maag.html
            Last edited by Oldtimer; 04-03-2012, 20:58.

Comment

Meningen zijn er over verdeeld, ik zelf neem snelle eiwitten met complexe carbs. Ik meen ergens een keer gelezen te hebben dat dit hormonaal beter is. Zal kijken of ik het nog kan vinden.
              Mind is everything.

Comment

Originally posted by Hermandad View Post
                Korte vraag: Is het gunstig om smorgens een hoge GI maaltijd te nuttigen? heeft dit invloed op je katabole staat van het lichaam op dat moment (in de ochtend) om het sneller anabool te maken.
                Meh, zeker tijdens een bulk is 'katabool' relatief betrekkelijk te noemen. Je metabolisme is nog laag, en de kwark (+pinda's) hebben je lichaam het grootste gedeelte van de nacht van energie voorzien. Zolang je 's morgens vroeg geen gekke fratsen als HIIT gaat doen, valt het behoorlijk mee allemaal.

Maar een combinatie die ikzelf zeer geslaagd vind: een half pak (lactosevrije) melk in combinatie met tonijn of eieren. De melk verteert lekker makkelijk, zeker als de lactose al gesplitst is in glucose en gallactose (verhoogt de GI dus), en tegen de tijd dat je daar een 'crash' van zou krijgen, heb je je casseïne en eieren die het stokje over nemen voor een lange en stabiele afgifte.

Maar nogmaals, we praten hier over kleine schommelingen tussen anabool en katabool. Ik denk persoonlijk dat, zo lang je stevig eet voor het slapen gaan, het belangrijker is om die plens carbs in de uren rond de training te plaatsen, of op andere momenten dat je gewoon actiever bent dan 's ochtends.

Het probleem is namelijk dat er altijd een tweestrijd plaats vindt: je wilt flink anabool zijn, maar je wilt óók je insulinegevoeligheid zo hoog mogelijk hebben. Dit gaat simpelweg niet samen, met als gevolg dat, wanneer je op het verkeerde moment flink anabool bent, je lage insulinegevoeligheid ervoor zorgt dat je ook weer wat spek aan zet.
                Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X