haalbaar dieëten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• haalbaar dieëten

hey,

Al lang geleden dat ik me nog eens aangemeld had doordat ik men ww niet meer wist

hier mijn dagelijkse voeding:

08u00: 4 sneden volkoren brood met afwisselend kalkoen/kippewit/zalm/tonijn
    stuk fruit en 100g yoghurt of platte kaas

5g bcaa, TRAINEN, banaan, 5g bcaa

11u30: 150g afwisselend tonijn/zalm/makreel/sardienen bereid met meestal augurkjes, gekookt eitje, beetje olijfolie en peper en zout. en 2 sneetjes brood

15u00: 500ml dagverse soep

19u00: 150g kip/vis aardappelen of pasta en 300g groenten (altijd gevarieerd)

soms savonds nog een stuk fruit of een yoghurtje.

Ik ben 22 jaar, weeg 80kg en ben 182cm.
    Ik eet nu op deze manier daar mijn doel beetje droger te komen is maar terwijl geen spiermassa te verliezen maar terwijl toch ook wel vooral gezond te zijn.
    Tips of kritiek altijd welkom.
    Dank bij voorbaat!

Ik denk dat je nog te weinig eet. Over het algemeen is je product keuze aardig.

Aantal opmerkingen:

Soep?? wat denk je hieruit te halen? Schrappen.. is alleen maar zout.. of klein kommetje als extraatje.. maar niet als hoofdmaal..

Voor het slapen gaan beetje vetten en langzame eiwitten.. Dus bijvoorbeeld stuk vette vis of tonijn op olie uit blik maar een handje noten en een bak kwark is ook ideaal. Schrap de carbs voor het slapen gaan. Dit komt je groeihormoon aanmaak niet ten goede.

Daarnaast snap ik je BCAA keuze niet? Waarom BCAA's ipv bijvoorbeeld een solid Whey shake.. heb je veel meer aan. Een dikke shake van 40-50 gram whey na het trainen zal meer doen dan die paar gram bcaa's.

En zorg dat je ontbijt en de maaltijd na je training de 2 grootsten zijn. met veel eiwitten en complexe koolhydraten (na de training mogen er ook wat simpelere koolhydraten bij)

Reken nog even opnieuw je voedngsbehoefte uit en zet deze maaltijden even netjes in een schema en dan weet je zo of je ongeveer goed zit of niet.. zoals ik er nu tegen aan kijk zit je veel te laag met je kcal inname.

Zo heeel veel zwaarder dan jij ben ik niet (86kg) en ben maar klein stukje groter (1,84) maar eet echt VEEL MEER dan jij als ik bulk..
    "The only thing worse than failing is not trying."

Comment

Originally posted by Cidious View Post
      Soep?? wat denk je hieruit te halen? Schrappen.. is alleen maar zout.. of klein kommetje als extraatje.. maar niet als hoofdmaal..
      Soep is gewoon gezond hoor, wel zelf gemaakte soep, eet het meestal 1x in de 2 weken op een zondag, begrijp niet wat er zo slecht aan kan zijn, stokbrood erbij met zalm of iets anders
      If the pain gets too much, Just think. The universe is so large and your pain is almost non-exsistant in comparison. Therefore your pain does not exist

Mijn log http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/58191-ghosts-log.html

Comment

.
        je hebt net een vast waarde uit mijn wereld geholpen: altijd gehoord dat verse soep kerngezond is en barst van de vitamienen. Er zitten dan wel geen eiwitten in maar verse groenten kunnen nou toch niet overbodig zijn toch?
        was ik maar een vrouw, dan was ik tevreden geweest met mijn huidig gewicht

Comment

Danku voor de uitgebreide reactie maar inderdaad de soep eet ik louter omdat het gezond is en veel vitaminen bevat, zeker hoe ik ze klaarmaak. Zo vetarm mogelijk en met veel verse groenten..
          laat misschien ook even duidelijk zijn dat ik niet echt aan het bulken ben maar eerder aan het eten ben om gezond te zijn en mooie spierdefinitie de verkrijgen.
          de tips voor het slapengaan vind ik zeer goed, ga ik zeker opvolgen want wist nooit goed wat eten als ik weer eens honger kreeg 's avonds.
          Groeten!

Comment

je eet veel te weinig vet!!
            veten heb je hard nodig! zeker als gezond wil zijn en wat sterker wilt worden.

hele eieren eten, noten, soms vete vis, olijfolie, avocado enzevoort.
            “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Soep kan dan wel gezond zijn.. tot op een bepaalde hoogte.. feit blijft dat soep heel zout is.. en dat er verder niks in zit.. groentes leveren geen kcals en water ook niet.. en jij hebt soep als hoofdmaaltijd staan..

Zoals ik al zei.. soep als bij gerechtje.. prima.. maar je zal ernaast toch echt iets met complexe carbs en eiwitten moeten nemen.. elke maaltijd moet bestaan uit eiwitten. Daarnaast zal je koolhydraten erbij moeten doen.. omdat je lijf toch moet draaien ergens op.. alleen de laatste 2 maaltijden van de dag zijn bij mij koolhydraatloos. elke maaltijd neem ik wat gezonde vetten erbij behalve mijn ontbiijt en direct na mijn training. mijn laatste 2 maaltijden bevatten het meeste (gezonde) vet.
              "The only thing worse than failing is not trying."

Comment

Soep kan dan wel gezond zijn.. tot op een bepaalde hoogte.. feit blijft dat soep heel zout is.. en dat er verder niks in zit.. groentes leveren geen kcals en water ook niet.. en jij hebt soep als hoofdmaaltijd staan..

Zoals ik al zei.. soep als bij gerechtje.. prima.. maar je zal ernaast toch echt iets met complexe carbs en eiwitten moeten nemen.. elke maaltijd moet bestaan uit eiwitten. Daarnaast zal je koolhydraten erbij moeten doen.. omdat je lijf toch moet draaien ergens op.. alleen de laatste 2 maaltijden van de dag zijn bij mij koolhydraatloos. elke maaltijd neem ik wat gezonde vetten erbij behalve mijn ontbiijt en direct na mijn training. mijn laatste 2 maaltijden bevatten het meeste (gezonde) vet.
                ben het voor een deel met je eens. de TS geeft aan een energiearme soep te maken dus dat is niet goed genoeg als hoofdmaaltijd. zeker niet als je sport!

maar je kunt ook maaltijdsoepen maken(met rijst, bonen, linzen, vlees erin) en je kunt ook nog eens geen zout aan de soep toevoegen en bij het gebruik van bouilionblokjes ook zoutarme nemen, soep kan dus zeker wel een optie zijn.
                “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Originally posted by maar7en8 View Post
                  ben het voor een deel met je eens. de TS geeft aan een energiearme soep te maken dus dat is niet goed genoeg als hoofdmaaltijd. zeker niet als je sport!

maar je kunt ook maaltijdsoepen maken(met rijst, bonen, linzen, vlees erin) en je kunt ook nog eens geen zout aan de soep toevoegen en bij het gebruik van bouilionblokjes ook zoutarme nemen, soep kan dus zeker wel een optie zijn.
                  al eens pindasoep met ei en peultjes gehad

Comment

Originally posted by maar7en8 View Post
                    je eet veel te weinig vet!!
                    veten heb je hard nodig! zeker als gezond wil zijn en wat sterker wilt worden.

hele eieren eten, noten, soms vete vis, olijfolie, avocado enzevoort.
                    vetten heb ik zeker genoeg doordat ik olijfolie op men brood doe ter vervanging van boter, men vlees of vis wordt ook steeds gebakken in olijfolie en 2à3 dagen op de week eet ik ook 2 volledige eieren gebakken in olijfolie bij men ontbijt.
                    Of is dat dan nog steeds niet genoeg?
                    grtn

Comment

Heb je misschien een simpele vervangende maaltijd in gedachten in plaats van enkel de soep maar die toch binnen de rest van het eetpatroon past?
                      Dank alvast!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X