Ander trainingtijden = ander voedingsschema?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ander trainingtijden = ander voedingsschema?

Hey allemaal!

Vanaf deze week ga ik op een ander tijdstip trainen. Voorheen trainde ik altijd rond 19:00 maar nu ga ik rond 14:30 15:00 trainen, Nou vroeg ik me af of ik nu mijn voedingsschema aan zou moeten passen... Want als ik om 19:00 ging trainen, nam ik daarna geen maaltijd meer omdat dit dan dicht op moment was dat ik ging slapen, en ik geen koolhydraten voor mijn slaap wil... maar nu ik om 15:00 ongv ga trainen eet ik daarna natuurlijk nog wel.

Nu heb ik dus een pre en post workout maaltijd... En hier loop ik beetje vast.. want als ik mijn lunch ( 12:30 ) als ik daar kip met rijst eet, is dat dus niet echt een pre workout maaltijd omdat hier nog veel tijd tussen zit... En dan na trainen rond 17:00 ongeveer. kip met rijst Post workout maaltijd dat kan dan wel weer, denk ik.

Ik heb mijn schema toegevoegd als bijlage, en hoop dat jullie mij beetje kunnen helpen hiermee. Schema is gebasseerd op mijn training nu ( dus 19:00 ) tevens op of aanmerkingen over producten etc, zijn ook welkom

alvast bedankt!
    Attached Files

Is er iemand die me hierbij kan helpen?
    Misschien kan ik hier dan deze week al mee beginnen

Comment

ik kan je excel bestand niet opnenen (zit op ipad),
      maar ik zie eigenlijk ook niet echt het probleem.

na je training is je glycogeen synthese hoog, en kun je dus goed koolhydraten verwerken. ongeacht of dit smiddags, of savonds is. als je dus savonds traint, kun je dan ook koolhydraten in je post workout maal doen.

je traint nu smiddags. als je die maaltijd van 12:30, nou zou verplaatsen naar 13:00. dan heb je je pre workout maaltijd 2 uur voor de training (ik vind 90-120 minuten vooraf ideaal).

om 15:00 ga je trainen. rond 16:30 ben je klaar met trainen. je neemt je whey shake met eventueel een banaan of wat dextrose. rond 17:00 - 17:30 ben je thuis en ga je daar je post workout maaltijd eten.

ik zie dus niet echt een probleem ofzo.
      More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by dynobet View Post
        ik kan je excel bestand niet opnenen (zit op ipad),
        maar ik zie eigenlijk ook niet echt het probleem.

na je training is je glycogeen synthese hoog, en kun je dus goed koolhydraten verwerken. ongeacht of dit smiddags, of savonds is. als je dus savonds traint, kun je dan ook koolhydraten in je post workout maal doen.

je traint nu smiddags. als je die maaltijd van 12:30, nou zou verplaatsen naar 13:00. dan heb je je pre workout maaltijd 2 uur voor de training (ik vind 90-120 minuten vooraf ideaal).

om 15:00 ga je trainen. rond 16:30 ben je klaar met trainen. je neemt je whey shake met eventueel een banaan of wat dextrose. rond 17:00 - 17:30 ben je thuis en ga je daar je post workout maaltijd eten.

ik zie dus niet echt een probleem ofzo.
        Okee! Dan kan ik het dus zou houden zoals nu is, dankjewel voor je reactie!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
        X