Bulk Schema (Neem even een kijkje kan wel wat feedback gebruiken)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Bulk Schema (Neem even een kijkje kan wel wat feedback gebruiken)

Dag allemaal,

Na verschillende topics te hebben gelezen en de stickies ben ik gaan kijken wat voor mij een ''reƫel'' voedingsschema is. Doel van mijn voedingsschema is aankomen in gewicht.

6:45 -> 300ML Water + 30gram whey

7:15 -> 75gram brinta + 300 ML Melk + 1 kiwi + 100ML vruchtensap

9:00 -> 4 sneedjes volkorenbrood met pindakaas

12:30 -> 4 sneedjes volkorenbrood met kipfilet + 500ML halfvolle chocomelk

16:20 -> 4 sneedes volkorenbrood met pindakaas + 300ML water + 30 gram whey

17:00 -> 1 appel

17:15 -> Trainen

18:45 -> 1 appel

19:20 -> 300ML Melk + 30gram whey

19:30 -> eten wat de potschaft (zoveel mogelijk) + tonijn in blik olie 120gram.

21:15 -> 450Gram magere kwark + 30gram brinta + 30 gram muesli + 30 gram noten (meestal cashew noten)

Is dit een beetje een degelijk schema? Graag feedback waardeer ik erg en kritiek, en zullen hier weightgainers goed van te pas komen?

In afwachting op jullie reacties en suggesties tips & kritiek bij voorbaat veel dank!!

Met vriendelijke groet

Iemand?

Comment

Ik zou het eens in een excelbestand zetten (dat je bij de stickies kan vinden) dan weet je exact hoeveel kcal je binnenkrijgt.
      lucky short-armed-spine-bending bastard

~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~

Comment

De tijden dat je eet zijn beetje apart, soms zit er maar uur tussen, soms 4 uur. Hou het constant, eet rond de 2-3 uur. Ook grotere maaltijden. Je begint goed, hiermee bedoel ik de 4 broodjes per maaltijd, maar alleen een appel eten voor en na je workout is niet echt verstandig.
        Kan wel, maar moet je wel wat meer eten, 1 voor energie, en ten 2de na de workout ook eiwitten binnen krijgen om te herstellen van je training.

Dit alles truowens liefste in een daar voor bestemde bestand (dit kan je vinden bij de voeding stickys)

En graag ook de kcal van alles erbij zetten, dit word truowens gedaan ook in dat bestand voor jou.

ps: axel was me voor xD

Succes !

ps: in weightgainers zitten haast alleen maar suikers, en besides that, je kan alle kcal en voeding uit normaal eten halen, als je echt al groot bent etc, waardoor je meer kcal nodig hebt om te bulken, laten we zeggen richting 4000, dan heb je eigenlijk pas weightgainers nodig.

Comment

Oke zal ik doen thx voor de reacties, wat kan ik het beste voor mijn workout eten dan? en erna?

Comment

Als je logisch nadenkt:

voor je workout heb je energie nodig right ? om goed te kunnen presteren. Dus koolhydraten voor energie en wat eiwitten.

Na je workout is je herstel, dus vooral eiwitten.

Exact of dit klopt moet je even bij stickys lezen en aan forum leden vragen die er iets meer verstand over hebben.

Comment

Originally posted by Naruto rulezz View Post
              Als je logisch nadenkt:

voor je workout heb je energie nodig right ? om goed te kunnen presteren. Dus koolhydraten voor energie en wat eiwitten.

Na je workout is je herstel, dus vooral eiwitten.

Exact of dit klopt moet je even bij stickys lezen en aan forum leden vragen die er iets meer verstand over hebben.
              Wat jij zegt klopt. Voor je workout heb je veel energie nodig om geconcentreerd te kunnen sporten. Koolhydraten zijn de beste bron voor energie. Ze bestaan uit zetmeel en suikers.

Voor de training zou ik een banaantje nemen voor de energie.

Na de training moet je snelle eiwitten tot je nemen. Dus na de training neem je een shake met melk en whey (snelle eiwitten) en eventueel aangevuld met een beetje dextrose (snelle suikers).

Voor het slapen gaan neem je een product wat zoveel mogelijk bestaat uit alleen eiwitten (trage eiwitten) wat je kan nemen is dus bijvoorbeeld een bakje kwark. (Dat neem jij dus ook zo te zien!)

Verdere qua je voedingsschema;

Zo te zien neem je per dag erg veel fruit (3 stukken) dit zou ik beperken tot 1, maximaal 2 stukken fruit en dat dan het liefst in de morgen/middag eten.

Verder je vruchtensap weglaten (zitten onnodige suikers in). En misschien wat meer afwisselen zodat je niet alleen maar de hele dag door brood eet?

Verder zou ik dan zoals ik net zei die appel voor de training vervangen door een banaantje voor de energie. En de appel na de training weglaten, en gelijk na de training je shake nemen, en daar niet eerst even een tijdje mee wachten zoals je nu doet.
              Last edited by FitCH; 20-03-2012, 20:44.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X