Behoefte?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Behoefte?

Iemand die m'n behoefte zo'n beetje kan schatten? Heb al veel van die formule's etc. geprobeert maar daar komen elke keer weer andere dingen uit.

Lengte: 1.86
    Gewicht: 71/72.
    Vetpercentage: Geen idee? Maar denk niet heel hoog, rond de 9% schat ik zo?

Ik sport verder 3 x per week met behulp van een split schema, ik ben van plan om te gaan bulken dus daarvoor is het wel handig om m'n behoefte te weten om daar vervolgens 500 kcal boven te gaan zitten (of iets meer).

Iemand die een schatting kan geven?

Denk rond de 2800, maar misschien eens het excelsheet erbij pakken?
    Current status: Bulkin' and gainin'

"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."

Comment

De excel-sheet vermeld volgens de Harris-Benedict methode dat me onderhoud idd rond de 2800 kcal is. Maar heb wel meerdere formule's hiervoor ingevuld die daar toch wel van verschillen. Dus wat het nou precies is?

Kan ik het beste gaan bulken met iets van rond de 3500 kcal per dag?

Comment

Ga 2 weken op 2800 kcal zitten, weeg je aan het begin en aan het eind van die 2 weken.

Blijft je gewicht gelijk, dan is dat ongeveer je onderhoud. Val je af of kom je bij dan verhoog/verlaag je kcal tot je op gewicht blijft en ga je daar 500 kcal boven zitten.

Dynobet heeft hier pas een goed en duidelijke uitleg over gegeven, ik weet alleen niet meer zo 1,2,3 in welk topic dat was.

Comment

je doet zoveel, dat het bijna onmogelijk is om te zeggen hoeveel kcal je verbrand of welke activiteitsfactor je moet gebruiken. ik denk al snel dat jij als activiteitsfactor 1.75 kunt gebruiken, maar dat is slechts een vermoeden.

als je echt wilt weten hoeveel kcal jij per dag verbrand, zou ik het volgende doen: bmr x 1,75 eten (elke dag). doe dit 5 weken. de eerste week tel je niet mee. je weegt je aan het begin van week 2 (2-3 dagen en neemt gemiddelde). je eet nu na deze ene week nog 4 weken lang exact hetzelfde schema met 1.75x jou bmr aan kcal.

de laatste 2-3 dagen na die 5 weken weeg je je. neem het gemiddelde van deze 2-3 dagen. vergelijk de wegingen van begin week 2 met die van einde week 5.

voor elke kilo verschil die er tussen de wegingen zit. zit je kcal verbranding 250 hoger of lager als de inname. (ben je dus anderhalve kilo aangekomen in deze periode van 4 weken, dan ligt je kcal behoefte 375 kcal lager).

dit is preciezer dan welke formule of berekening dan ook.
          het is sowieso handig om daarna ook steeds je gewicht en kcal inname te monitoren, want kcal behoefte veranderd met de tijd.
          -------------

ps als je iets te hoog zit met je kcal, zul je 1-2 kilo aankomen en grotendeels spiermassa opbouwen, en doe je je eerste "bulk". val je af...
          Aldus Dynobet
          Link: http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...itsniveau.html

Comment

Originally posted by TheHaren View Post
            Dit was volgens mij een gericht advies voor iemand. In de stickys heb ik een topic aangemaakt waarin ik uitleg hoe je je kcal behoefte kan bepalen.

Zie dit topic:
            http://forum.bodynet.nl/sticky-onder...tml#post936758
            More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
            X