Voedingschema onderhoud..

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voedingschema onderhoud..

Goedemiddag, na veel lezen, nog meer lezen en uiteindelijk toch moeten toegeven steeds minder te begrijpen, heb ik geprobeerd een voedingsschema voor mezelf te maken.

Er zijn zoveel dingen op het forum te lezen dat ik eigenlijk soms door de bomen het bos niet meer zie en dus nu uiteindelijk niet echt weet of ik de juiste 'hapjes' op de juiste manier en tijd heb verdeeld.

Ik heb voor de volledigheid ook mijn oude eetpatroon erbij gezet, waaruit toch wel blijkt dat ik te kort binnen kreeg. Die verhoging in kcal is dus wel even wennen.

Mijn stats:
    - 25 jr
    - 182cm
    - 71kg
    - VP geen idee (13.5 volgens die centimeter-meting bij nek/buik in 1 van de stickys)

doel:
    VP verliezen, maar massa (voor zover ik die heb?) behouden/aanvullen.

zou cleanbulken dan beter zijn? ik heb echter nu gekozen voor 'onderhoudsniveau' ook omdat ik dacht dat het ten opzichte van mijn oude eetpatroon al redelijk een aanvulling is en ik daar eerst maar eens aan moet wennen. Goed idee, of kan ik beter stoppen met zelf nadenken?

Training:
    Ik heb beperkte middelen tot mijn beschikking, ik doe eigenlijk alles met DB, dus probeer allemaal compound oefeningen te doen en helaas niet alles optimaal, maar... het is iets... of toch niet?

maandag: rug/bicep/schouder
    dinsdag: HIIT (20 min hardlopen)
    woensdag: chilldag
    donderdag: rug/bicep/schouder
    vrijdag: borst/tricep/benen
    zaterdag: chilldag
    zondag: 1,5 uur mountainbiken (beetje interval, maar meeste is ontspannen)

Willen jullie experts eens een kijkje nemen? Op- en aanmerkingen zijn most welcome! bedankt alvast.

Gr. Fossah
    Attached Files

Wil niet ongeduldig overkomen, maar iemand een ideetje?

Comment

Ik ga er gewoon mee aan de slag. Zelf uitvinden is de beste manier denk ;-).

Comment

Zo, hier nu een maandje mee bezig. vetpercentage-meter heb ik niet, spiegel wel. Het lijkt erop alsof ik wel wat vet kwijt ben, of spier erbij waardoor je het vet minder ziet, geen idee.
        De weegschaal zegt 1 kilo bijgekomen (nu 72).

betekend dit dat mijn voedingschema inderdaad onderhoud is?

Comment

Originally posted by Fossah View Post
          Zo, hier nu een maandje mee bezig. vetpercentage-meter heb ik niet, spiegel wel. Het lijkt erop alsof ik wel wat vet kwijt ben, of spier erbij waardoor je het vet minder ziet, geen idee.

Als je een kilo bent aangekomen, eet je niet op onderhoud... Al vraag ik me ook af, wat de marge hiervoor eigenlijk is en of die er uberhaupt is. Lijkt me sterk, dat je je gewicht echt steady kan houden op 1 punt.

Comment

jah precies, in die tweestrijd zat ik ook.

Ben beginner, dus nooit getraind/massa gegained. Ik lees vaak dat een beginner in het begin relatief veel massa pakt en dus het gewicht wel wat toe zal nemen.

Omdat ik zo te zien wat vet kwijt ben en iets massa erbij, snijdt het mes aan twee kanten zo lijkt het, maar of dit dan onderhoud is? Bulken zal het niet zijn, dan had ik meer moeten gainen lijkt me. Cutten ook niet helemaal, want dan had ik wat lichter moeten zijn of precies op gewicht gebleven ofzo...

Comment

Originally posted by Fossah View Post

De hoeveelheid kcal waarop je gewicht op lange termijn constant blijft (al is er altijd wel sprake van wat fluctuatie door vocht toe of afname), is je onderhoud. ls je lichaamsgewicht een kilo in een maandje toegenomen, dan is je behoefte dus net iets lager.

maar wat doet dat er nu eigenlijk toe. Naar mijn mening heb je wat kracht en massa opgebouwd en tevens heb je wat vetmassa kwijtgespeeld. dat is een goed resultaat. ik zou dus exact verdergaan als je nu ook deed en verder resultaten boeken.

Ik zou pas verder gaan kijken, als hetgeen je nu doet niet meer zo goed werkt. succes
              More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by dynobet View Post
                De hoeveelheid kcal waarop je gewicht op lange termijn constant blijft (al is er altijd wel sprake van wat fluctuatie door vocht toe of afname), is je onderhoud. ls je lichaamsgewicht een kilo in een maandje toegenomen, dan is je behoefte dus net iets lager.

maar wat doet dat er nu eigenlijk toe. Naar mijn mening heb je wat kracht en massa opgebouwd en tevens heb je wat vetmassa kwijtgespeeld. dat is een goed resultaat. ik zou dus exact verdergaan als je nu ook deed en verder resultaten boeken.

Ik zou pas verder gaan kijken, als hetgeen je nu doet niet meer zo goed werkt. succes
                Tnx voor je reactie Dyno. Ik ga zeker op deze manier verder.

Het doet er uiteindelijk in die zin toe, dat ik wil weten wat kcal-behoefte is bij een trainingsschema.

Tenslotte zie ik in heel veel topics staan dat het de key is om je behoefte te weten.

Ik zal het over een maand nog eens checken. Overigens heb ik nooit comment gehad op mn schema, het is dus ook echt uitproberen geweest. Er zal vast ook daar nog winst te behalen zijn qua productkeuze.

Comment

Je kan altijd je schema aanpassen, aan de omstandigheden.
                  De train van maandag is de training van dinsdag niet.

Je werkelijke kcal behoefte weet je niet 1 2 3,
                  je moet niet bang wezen dat je aankomt of afvalt.
                  Als je door hebt wat je voeding doet met je gewicht & vet% ga je kijken of je moet dingen aan moet passen.
                  Make it count!
                  Always look on the bright side of life...

Comment

Je hebt gelijk. Bedankt voor je input. Die ene kilo aankomen of verliezen boeit inderdaad niet, als mn doel in de spiegel maar een beetje bereikt wordt. Vind het overigens alleen maar goed om wat aan te komen.

Ik hou het lekker aan op deze manier en check me vorderingen weer eens over een maandje.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X