Beginnende fitnisser (Wat voor voeding)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Beginnende fitnisser (Wat voor voeding)

Goedemiddag sporters,

Ik ben een maand of 3 gestopt met fitnessen en wil de draad nu weer oppakken, ben inmiddels een week bezig en wil het nu gelijk goed gaan aanpakken.

Ben van mening dat ik totaal niet aankom, wel meer kracht krijg maar niet veel veranderingen aan mijn lichaam/armen zie.

Ik heb een hele snelle stofwisseling waardoor ik net zoveel kan eten als ik zelf wil en hiervan totaal niks tot weinig aankom, een erg nadeel want hierdoor groeit mijn lichaam ook niet als ik flink aan het trainen ben en daar wil ik verandering in.

Ik wil mijn armen is een keer zien groeien net zoals me kracht die wel groeit, hoe krijg ik dit goed voor elkaar en wat voor tips/adviezen hebben jullie voor mij?

Ik ben 20 jaar, 79 kilo en mijn lengte is ongeveer 1.90.

Ik train 3 dagen in de week, sets van 4 en doe dan 8 keer mijn oefening.

Ik eet `s avonds regelmatig spagetti/nassi met kip, veel vlees en normale gezonde dingen.

In de middag eet ik veel witte puntjes met achterham of kipfilet en `s morgens varieert het meestal hetzelfde als wat ik `s middags eet.

Graag hoor ik eventuele producten/merken van jullie welke ik zou kunnen gaan gebruiken om te groeien.

Hoop dat jullie me kunnen helpen.

Originally posted by Dragonwire View Post
    Goedemiddag sporters,

Ik ben een maand of 3 gestopt met fitnessen en wil de draad nu weer oppakken, ben inmiddels een week bezig en wil het nu gelijk goed gaan aanpakken.

Ben van mening dat ik totaal niet aankom, wel meer kracht krijg maar niet veel veranderingen aan mijn lichaam/armen zie.

Ik heb een hele snelle stofwisseling waardoor ik net zoveel kan eten als ik zelf wil en hiervan totaal niks tot weinig aankom, een erg nadeel want hierdoor groeit mijn lichaam ook niet als ik flink aan het trainen ben en daar wil ik verandering in.

Ik wil mijn armen is een keer zien groeien net zoals me kracht die wel groeit, hoe krijg ik dit goed voor elkaar en wat voor tips/adviezen hebben jullie voor mij?

Ik ben 20 jaar, 79 kilo en mijn lengte is ongeveer 1.90.

Ik train 3 dagen in de week, sets van 4 en doe dan 8 keer mijn oefening.

Ik eet `s avonds regelmatig spagetti/nassi met kip, veel vlees en normale gezonde dingen.

In de middag eet ik veel witte puntjes met achterham of kipfilet en `s morgens varieert het meestal hetzelfde als wat ik `s middags eet.

Graag hoor ik eventuele producten/merken van jullie welke ik zou kunnen gaan gebruiken om te groeien.

Hoop dat jullie me kunnen helpen.
    Welkom

Zoveel eten als je wilt zonder aan te komen, er is bijna niemand bij wie dat echt zo is. Dat dacht ik bij mezelf eerst ook dat ik zoveel kon eten zonder maar iets aan te komen. Nu ik me wat meer ben gaan verdiepen in voeding en een voedingsschema heb samengesteld waarbij ik iets meer eet dan ik op een dag nodig heb ben ik al heel wat aangekomen.

Witte puntjes?? Dat is natuurlijk ook geen goed fitness-voer, dit allereerst al vervangen door bruine volkoren boterhammen, met daarop kipfilet/rosbief/pindakaas/omelet of iets.

Als ik jou was zou ik eerst veel gaan inlezen hier op het forum over voeding, daarvoor de sticky's lezen, dan stel je een voedingsschema samen waarbij je boven je behoefte zit (bulken) en dan post je die hier op dit forum en zal je feedback krijgen van de leden hier.

Succes ermee!

Comment

Top! Bedankt voor je reactie. Ga zeker even rond speuren op het forum naar voedings schema's

Comment

Welkom

Een voedingsschema is essentieel als je serieus gaat trainen, het is daarbij belangrijk dat je je schema aanpast aan je eigen behoeften.
        Kijk eens in dit topic voor meer informatie over het opstellen van je persoonlijke schema: Wegwijzer voor nieuwe leden - Bodynet.nl - Bodybuilding & Fitness discussieforums

Mijn vriend heeft die "luxe" trouwens ook om alles te kunnen eten wat hij wil. Het is nogal een klus om hem op gewicht te houden. Ik sta dus heel veel in de keuken om hem gevoerd te krijgen. Inmiddels weegt hij alweer 70 kilo met z'n 1,93 m. Jaja... Nouja, alles beter dan die 66 die hij eerder woog.
        Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

Ik ga zeker eens kijken hoe het werkt en zit met dat voedingsschema.
          Een "luxe" wil ik het niet noemen want zie het eerder als nadeel dat ik daardoor mogelijk niet snel genoeg groei. Mijn kracht neemt enorm toe als ik mijn kracht schema's blijf uitvoeren maar zie het verschil in mijn armen gewoon niet groeien

Mijn borst zie ik daarin tegen wel helemaal veranderen en mijn onderarm begint ook steeds dikker te worden maar bij de biceps gaat het minder.

Comment

Originally posted by Dragonwire View Post
            Een "luxe" wil ik het niet noemen want zie het eerder als nadeel dat ik daardoor mogelijk niet snel genoeg groei. Mijn kracht neemt enorm toe als ik mijn kracht schema's blijf uitvoeren maar zie het verschil in mijn armen gewoon niet groeien
            Vandaar ook de aanhalingstekens Mijn vriend krijgt vaak van mensen te horen "Had ik dat ook maar...".

Comment

Ah okè, ik ga i.i.g. aan de slag met de linkjes die je stuurde

Comment

Kan iemand mij tips/advies geven betreffende onderstaande schema wat ik heb opgemaakt aan de hand van de topics op dit forum:

-- 80 KG LENGTE 1.90 --

1826 KCal te besteden

80 x 2.5gram = 200gr eiwitten - 195gr eiwitten x 4kcal = 780kcal van me budget

60gr onverzadigd vet x 9kcal = 540kcal van het budget.

780kcal + 540 kcal = 1320kcal verbruikt.
                1020kcal / 4kcal = 255gr koolhydraten.

Voeding om dagelijks aan te houden:

07:00 Ontbijt een pap van brinta met melk zonder suikers. Voeg eventueel klein beetje honing of kaneel toe voor smaak.
                10:00 eet een omelet van 4-5 eieren.
                12:00 wat vlees met groenten.
                15:00 een lekkere vette vis
                18:00 avondmaal van vlees met groenten en rest van koolhydraten aan aardappeltjes
                21:00 een bak magere kwark met eventueel wat honing/kaneel voor smaak

Comment

als je de KEV (koolhydraten, eiwitten en vetten) erbij zet gaat het wat makkelijker
                  Calisthenics / Street workout

Comment

Sorry helemaal vergeten, dat moet ik even uitzoeken thuis aan de hand van de verpakkingen.

Comment

Als ik i.i.g. voedingen ga kopen op bovenstaand schema en hier dan achteraf een berekening zoals bovenstaand schema van maken zet ik alvast een stap in de goede richting betreffende dagelijkse voeding?

Comment

1800 lijkt me wat weinig, dat is een getal dat je zou verwachten bij dames in de cut, niet bij heren in de bulk. Weet je je vetpercentage? Zo niet dan zou je dat kunnen laten meten of zelf inschatten met een calculator: Bereken je vetpercentage

Vul dan je gegevens in in de Excelsheet die gesticky'd staat: voedingsschema (leeg)v4.xls‎

En dan..invullen maar

Comment

Je zou toch aan een 3500 kcal moeten geraken.
                          1800 is heel weinig.
                          lucky short-armed-spine-bending bastard

~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~

Comment

Heb alles opgemeten en ingevuld met de volgende gegevens:

Leeftijd: 20jaar
                            Lengte: 185cm
                            Gewicht: 79KG
                            Middel omtrek: 91 cm
                            nek omtrek: 38cm

Lichaamsvet: 19.7%
                            aantal kilo`s vet: 15.6kg
                            vetvrije massa: 63.4kg

Hiermee heb ik het excel schema ingevuld wat mij de volgende resultaten gaf:

BMR 1943 kcal 1740 kcal
                            Onderhoudsniveau 3012 kcal 2697 kcal
                            Cutten 2711 kcal 2428 kcal
                            Bulken 3313 kcal 2967 kcal

Dit houd dus in dat ik 2967kcal per dag heb en hier dus mijn voedingschema op moet maken? Ik ben alleen geen vis eter dus zou graag eventueel met wat hulp van jullie een goed voedingsschema voor mijzelf willen maken, jullie hebben hier al wat meer ervaring mee.

Mijn trainingsschema voor de aankomende 5 weken:

Warming up: 10 minuten op een matige intensiteit op de crosstrainer.

Krachttraining zelf:

Squats
                            Romanian deadlift
                            Chin ups
                            Bent over barbell row
                            Bench press
                            Standing military press
                            Shrugs
                            Side raise
                            Sitting calf raise
                            Triceps extensions
                            Dumbell curl
                            Hanging leg raise

Hoop dat ik een steek in de goede richting geholpen kan worden.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X