Bulkschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Bulkschema

Hallo iedereen,

ik fitness nu ongeveer 3 maanden bij een sportschool en op zich ben ik wel tevreden met de vooruitgang die ik boek. Van december 2010-juli 2011 ging ik ook 1 keer per week bij fysio full body schema doen. Ik houd ook rekening met voeding/rust etc. en probeer op vaste tijden te eten. Voor meer info over mij kijk hier. Ik had dus een vraag over mijn voedingsschema en dan vooral wat er verbeterd kan worden.

Voeding:

8:00-8:30: 2 boterhammen of brinta met glas magere melk

beleg boterhammen: pindakaas, ham, ei, tonijn, kipfilet

10:30: 2 boterhammen en schaaltje zuivel met cruesli + glas magere melk

13:00: lunch, wat de pot schaft, meestal wel eiwitrijk, bijv. pistolet ei, pistolet sardientjes etc.en glas magere melk

15:00: 2 boterhammen met schaaltje fruit en glas water

17:30: avondeten, wat de pot schaft en glas magere melk

20:00: bak magere franse kwark met gedroogde abrikozen erin

Als ik getraind heb, neem ik direct eiwitschake van 30 gram + glas melk en 3 boterhammen met pindakaas en hagelsag.

Ik probeer per dag zo'n liter magere melk te drinken.

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.

Jay

Op basis van deze ruwe schatting van wat je eet kunnen wij moeilijk tips geven wat beter kan. Je zou beter een excel bestand invullen en dan kan je zelf ook zien of je voldoende koolhydraten eiwitten en vetten binnen krijgt.

http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...xcelsheet.html
    Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate

Comment

Originally posted by Wasofski View Post
      Op basis van deze ruwe schatting van wat je eet kunnen wij moeilijk tips geven wat beter kan. Je zou beter een excel bestand invullen en dan kan je zelf ook zien of je voldoende koolhydraten eiwitten en vetten binnen krijgt.

http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...xcelsheet.html
      Ok hier een voorbeeld van 1 dag. Ik eet niet elke dag precies hetzelfde trouwens. Als ik getraind heb neem ik direct eiwitshake (30 gr + 200 ml magere melk) en 3 botherhammen met pindakaas en hagelslag. Als je in mijn schema kijkt, kunnen er nog een beetje vetten en eiwitten bij en minder koolhydraten.
      Attached Files

Comment

Minder koolhydraten, meer eiwitten en vetten.

- Vanillevla zijn onnodige suikers.
        - Wat is 20g kip lol, zou hier een deftige maaltijd van maken, het brood schrappen, en de helft van de 150g rijst hier eten en dan met kip/vlees/vis...

Je totaal aan KH zullen zakken en eiwitten stijgen
        Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate

Comment

Minder koolhydraten, meer eiwitten en vetten.

- Vanillevla zijn onnodige suikers.
          - Wat is 20g kip lol, zou hier een deftige maaltijd van maken, het brood schrappen, en de helft van de 150g rijst hier eten en dan met kip/vlees/vis...

Je totaal aan KH zullen zakken en eiwitten stijgen
          Ok maar wat voor rijst dan, want de rijst die ik normaal gebruikt duurt 30 min om te bereiden en bovendien vind ik het een beetje raar om eind ochtend/begin middag rijst te eten. Waarschijnlijk is het gwn een kwestie van wennen voor mij

Ik gebruik trouwens deze eiwitpoeder (alleen dan in aardbeien smaak), kun je die ook gewoon elke dag nemen bij ontbijt bijv. want zo'n gast die werkt bij sportschool zei van dat het beter is om alleen na trainen te doen omdat het proteine shake is en dus voor herstel is ofzo ....

Comment

Er is ook rijst die maar 10 minuten moet koken, terwijl kan je de rest van de maaltijd klaarmaken. Je kan ook voor meerdere dagen op voorhand maken.

Al het eiwitpoeder kan je ook zonder problemen bij je ontbijt tussen je melk en brinta mengen.

Comment

Als ik mij niet vergis bevat toch juist rijst veel koolhydraten en aangezien ik dat gehalte moest verlagen is het misschien beter om juist iets anders dan rijst te eten tussen de middag.

Vanillevla zal in dan schrappen, nog andere suggesties buiten magere kwark als zuivel?

De eiwitpoeder in de Brinta spreekt mij zeker aan en zal ik morgenochtend proberen. Hoef ik het dan niet met een mixer te mengen?

Comment

Er is ook rijst die maar 10 minuten moet koken, terwijl kan je de rest van de maaltijd klaarmaken. Je kan ook voor meerdere dagen op voorhand maken.

Al het eiwitpoeder kan je ook zonder problemen bij je ontbijt tussen je melk en brinta mengen.
                de beste rijst zal altijd zilvervlies zijn volgens velen, die kook ik ook in een half uur gaar.
                ken jij een variant zilvervlies die in 10 min klaar is?

Comment

Originally posted by addicted2grow View Post
                  de beste rijst zal altijd zilvervlies zijn volgens velen, die kook ik ook in een half uur gaar.
                  ken jij een variant zilvervlies die in 10 min klaar is?
                  Ja ik eet ook altijd zilvervlies rijst. Momenteel hebben we deze in huis:

Comment

Ja ik eet ook altijd zilvervlies rijst. Momenteel hebben we deze in huis:
                    Ok ziet er goed uit. Welke supermarkt haal je die en wat is de prijs ervan?

Comment

Originally posted by Jay1993 View Post
                      Ok ziet er goed uit. Welke supermarkt haal je die en wat is de prijs ervan?
                      same here aub!

Comment

Originally posted by addicted2grow View Post
                        same here aub!
                        Uncle Ben's hebben ze bij veel supermarkten. ik werk bij Hoogvliet, en ook daar hebben ze deze rijst.
                        de prijs weet ik niet exact.

Comment

Originally posted by goeiemiddag View Post
                          Uncle Ben's hebben ze bij veel supermarkten. ik werk bij Hoogvliet, en ook daar hebben ze deze rijst.
                          de prijs weet ik niet exact.
                          Niet vervelend bedoeld, maar als ze de rijst hebben bij de supermarkt waar je werkt kun je toch kijken wat de prijs is en eventueel de voedingswaarde

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X