Geweldige docu, Marv !
Ik heb hem nog niet helemaal gezien, maar het is super interessant.
Goede toevoeging.
Eerste voedingsschema nav stickies
Collapse
X
-
Hi, Zoals aangegeven in de pm, ieder mens reageerd anders op voeding.
Check deze docu-->Why Are Thin People Not Fat 1/7 - YouTube
Probeer het een tijdje en stel bij.
Wat betreft jou schema;
Als overall waar kipfilet staat betekend dat je daar een hele kipfilet eet, goed bezig.
Ik zou zelf na het opstaan en na de training een wheyshake nemen voor de snelle eiwitten.
Als je wil gainen eet hem dan met een onsje brinta als je wil leanen gewoon alleen proteïne.
Zelf gooi ik bij alles een klodder zaanse mayo en eet ik nog wel een paar eitjes tussendoor.
Kijk ff of je metabolisme dat nodig heeft en hou het eten lekker.
Gezien je vetpercentage (uitgaande van normale voeding) zal bij jou de uitdaging zitten in droog blijven, waar deze bij mij zit in spieren/gewicht vasthouden.
Geef schema's 6-8 weken de kans. soms gaat je gewicht in week 1 omhoog, maar de 2e blijft het stabiel en de 3e val je af. Geef het een beetje tijd en stel vanuit daar bij. Sommigen draaien op lowcarb high fat, sommigen beter op veel carbs en gemiddeld vet en sommigen blijven lean bij het seefood diet. (check die docu).
srry voor de late respons, maar Rome werd sowieso niet in 1 dag gebouwd.
Succes!
ps. Als je "maar" 2x in de week traint zorg dat je helemaal stuk gaat! en 1,5 uur KT is niet te veel in mijn opzicht.
Leave a comment:
-
Originally posted by niet_hier View PostAls je op onderhoud wilt gaan eten (2457 kcal per dag) waarom post je dan een schema wat daar boven zit (2587 kcal)?
Ik zelf geloof niet zo in procentuele verdelingen voor k/e/v. Naar mijn bescheiden mening is het aantal gram eiwitten en vetten gerelateerd aan je vetvrije massa en niet aan een percentage van je dagelijkse energiebehoefte.
Leave a comment:
-
Als je op onderhoud wilt gaan eten (2457 kcal per dag) waarom post je dan een schema wat daar boven zit (2587 kcal)?
Ik zelf geloof niet zo in procentuele verdelingen voor k/e/v. Naar mijn bescheiden mening is het aantal gram eiwitten en vetten gerelateerd aan je vetvrije massa en niet aan een percentage van je dagelijkse energiebehoefte.
Leave a comment:
-
Originally posted by SDGooner View PostPersoonlijk zou ik de kaas, boter en creusli eruit halen. Daarvoor zou je eventueel pindakaas toe kunnen voegen. Voor de rest zou ik zeggen, kijk het 4-5 weken aan. Ga je goed en geeft de spiegel voldoende vooruitgang aan heb je een prima schema, zo niet dan weet je dat je meer/anders moet gaan eten.
Originally posted by richard21 View PostZiet er opzich wel netjes uit dacht ik. Ik zou alleen wel wat eiwitten (en snelle suikers) nemen direct na het trainen. PWO dus.
Leave a comment:
-
Ziet er opzich wel netjes uit dacht ik. Ik zou alleen wel wat eiwitten (en snelle suikers) nemen direct na het trainen. PWO dus.
Leave a comment:
-
Persoonlijk zou ik de kaas, boter en creusli eruit halen. Daarvoor zou je eventueel pindakaas toe kunnen voegen. Voor de rest zou ik zeggen, kijk het 4-5 weken aan. Ga je goed en geeft de spiegel voldoende vooruitgang aan heb je een prima schema, zo niet dan weet je dat je meer/anders moet gaan eten.
Leave a comment:
-
Na drie dagen toch maar eens klagen dan... Het verbaasd me dat er 89 views zijn maar geen reacties! Ik heb hier al een hoop crap gelezen wat betreft topics over voedingsschema's: mensen die de stickies niet lezen en maar wat halve info neerknallen en dan om serieus commentaar vragen... Maar daar reageert men wel op! Ik heb nu m'n best gedaan om de opgedane info uit de stickies te verwerken in een serieus schema inclusief topic maar met 0 reacties als resultaat...
Of... Is het schema zó ontzettend goed dat er gewoon geen commentaar op te verzinnen is?? Bij deze toch even een schop onder dit topic; wat commentaar en/of tips zou welkom zijn..!
Leave a comment:
-
Eerste voedingsschema nav stickies
Leute,
In een ander topic heb ik het eea gevraagd mbt training. Daar ben ik al aardig over geholpen! Nu nog de voeding! Ik heb mijn eerste voedingsschema in elkaar gedraaid. Commentaar en/of tips zijn hartelijk welkom. Ik heb het schema opgesteld nav het lezen van alle stickies en met name die van Shannassa over voeding en training. Het schema is opgesteld met de volgende gegevens:
Doel:
lichaamssamenstelling veranderen en spieren gainen om een fysiek ala Marv te creeren.
Gegevens:
- man
- 28 jaar oud
- 1.84 lang
- 80 kg
- vetpercentage +/- 18%
- weinig ervaring met trainen
Training:
2 x pw full-body training volgens schema van dit forum. (de reden voor 'maar' 2 x pw is te lezen in mijn andere topic) Compounds pakken om spieren te kweken.
Voedingsbehoefte:
Na bovenstaande gegevens ingevoerd te hebben kwamen er de volgende voedingsbehoeften uit: 2457 (onderhoudsniveau), 2211 (cut), 2703 (bulk). Gezien mijn doelstelling ga ik beginnen op onderhoudsniveau en kijken hoe dat bevalt. Dit is, mede gezienb mijn vetpercentage van 18%, een redelijke insteek imo. Ik ben geen dikkertje maar een buikje begint al te komen! De verhouding E/K/V moeten volgens het schema uit dit topic zijn: E: 32%, K: 43%, V: 25%.
Voedingsschema (Kcal, E/K/V):
07:00 uur (422, 20/62/10)
- 300 ml melk (halfvol)
- 75 gr havermout
10:00 uur (308, 16/38/10)
- 2 x bruin brood
- boter
- kaas
- kipfilet
13:00 uur (389, 21/36/18)
- 3 x bruin brood
- boter
- 1 x ei
- rookvlees
- kipfilet
15:30 uur (243, 36/0/11)
- tonijn, eigen nat
- 1 el lijnzaadolie
18:30 uur (605, 54/78/9)
- aardappelen
- broccoli
- kipfilet
- magere yoghurt
- cruesli
21:30 uur Post-WO(124, 1/30/0)
- 1 banaan
22:15 uur (434, 54/23/12)
- 500 gr magere kwark
- handje cashew-noten
Totaal:
Kcal: 2587
E: 32%
K: 43%
V: 25%
NB: De avondmaaltijden zullen door de week heen varieren maar ik zal mijn best doen de verhoudingen in acht te houden.
Schiet er eens op!Tags: Geen
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 110kg 1x
- 60kg 3x (1 sec paused)
Safety bar back extension:
- 26kg 10x
...-
Kanaal: Trainingslogjes
2 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Horse stance:
- 25kg 60 sec
- 25kg 45 sec
Standing calf raise:
- BW + 90kg 6x (te volle dip riem...-
4 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 122.5kg 1x
- 102.5kg 3x
SL DL:
- 155kg 2x
- 115kg 6x
Standing...-
6 dagen geleden -
-
door XantheKwork is een uniek platform voor freelancers en opdrachtgevers dat nieuwe mogelijkheden biedt voor werken op afstand en dienstverlening. In tegenstelling...
-
Kanaal: Films en Foto's van Pro's
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 80kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 72.5kg 6x
WIde grip bent...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 106kg 2x
Safety bar back extension:
- 25kg 10x
- 25kg 8x
Push press:...-
1 week geleden -
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...1 week geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Horse stance:
- 20kg 60 sec
- 25kg 30 sec
Standing calf raise:
- BW + 100kg 15x (schijven waren...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 121kg 1x
- 101kg 2x
SL DL:
- 152.5kg 2x
- 112.5kg 8x
Standing...-
2 weken geleden -
-
Antwoord op Frankey ?door Flores BrycenIf you’re like me and constantly trying to figure out the best ways to build backlinks, https://linkbuilder.com/ is an excellent resource. I appreciate...2 weken geleden
Tag Cloud
Collapse
Leave a comment: