verdeling maaltijden over de dag

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• verdeling maaltijden over de dag

Bn'ers,

Ik vraag me het volgende af;

Ik neem nu al een behoorlijke periode tijdens mijn ontbijt en als post workout een whey shake.
    vóór het slapen gaan neem ik dan nog een casseine shake.
    Nu neem ik in deze shakes altijd wat extra veel eiwitten tegenover de rest van mijn maaltijden omdat ik het gevoel heb dat dat beter is.
    Tenslotte zijn dit momenten dat je het extra nodig hebt toch?

Maar maakt dit nou wat uit eigenlijk?
    Is het net zo goed om gewoon je dagtotaal aan eiwitten evenredig te verdelen over je maaltijden en shakes?
    Dus stel je hebt 225 gr aan eiwitten nodig en je verdeelt dit over 8 maaltijden dan kom je uit op 27,5 gram per maaltijd.

En is het wellicht beter om gewoon 6 vaste maaltijden te nemen, 5 voor je training en één na maar dan bestaande uit vast voedsel ipv toegevoegde shakes?

als laatste: ik heb nu langere tijd problemen met mijn ontlasting.
    Ik dacht dat het kwam door mijn pre-workout maar dit heb ik getest voor een periode en dit kan het niet zijn.
    Zo heb ik meerdere dingen geprobeert weg te laten qua voeding en te vervangen maar dat hielp ook niet.
    Nu denk ik dat de oorzaak kan zijn dat ik om de 2 uur eet en ik dus te snel achter elkaar mijn lichaam voedt.
    Met andere woorden het word er zo weer uitgegooid zeg maar.
    Zou dit kunnen?

Bedankt!

Volgens mij zou dat niet moeten kunnen dat je last krijgt van je ontlasting als je om de 2 uur eet. Heb je dit sinds je om de 2 uur eet? Heb je daarbij krampen of iets dergelijks?
    Rook geen sticky's, maar lees sticky's!

Comment

eiwitten gewoon evenredig over de dag verdelen.
      in de ochtend en in de avond heb je niet meer nodig, gewoon zorgen voor een goed dagtotaal.

spijsverteringsproblemen kan veel oorzaken hebben. maar dat het te maken heeft met een te hoge maaltijdfrequentie lijkt me sterk. misschien een overgevoeligheid voor vezels? eet je wel genoeg vetten?

bij mij helpt het eten van magere biogarde kwark ook goed op de spijsvertering. dit bevat rechtsdraaiend melkzuur inplaats van liksdraaiend zoals in gewone zuivel, dit is beter te verteren en kan bijdrage aan een regelmatige stoelgang.
      probeer eens probiotica en verteringsenzymen! helpt ook erg goed, gewoon te koop bij de tuinen.
      “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Problemen met je ontlasting komt volgens mij door de hoge eiwitinname...

Comment

Je darmen kunnen overgevoelig reageren op bepaalde voedingsmiddelen, waardoor ze het voedsel versneld laten passeren. Ik zou niet zo snel denken aan de maaltijdfrequentie of de eiwitten op zichzelf.

Je zou hier acher kunnen komen door goed op te letten wat er gebeurt als je voeding weglaat en weer toevoegt. Hou er rekening mee dat je maag-darmstelsel ongeveer vier dagen nodig heeft om te herstellen, nog veiliger marge is een week het verdachte voedingsmiddel weglaten en dan pas weer toevoegen.

Je zou eens lactosevrije whey kunnen proberen maar het kan ook zijn dat je voor andere bestanddelen overgevoelig bent.

Comment

heel herkenbaar

wat bij mij werkt:

start de dag met glas lauwwarm water en kiwi(enzymenbom)

whey isolaat nemen met water ipv melk

verteringsenzymen innemen 3x per dag...bij de meest complexe maaltijden(te koop bij de tuinen...kost maar iets van 6 euro ofzo)

voor en na je training niet teveel groenten/rood of vet vlees/vis nemen....bewaar dat voor een ander moment.
            pas als je lijf in rust is kan ook dit voedsel GOED verteerd worden

en gewoon oppassen met melkproducten...veel water drinken...should do the trick

Comment

Heel erg bedankt allemaal voor de goede reacties!
              In principe kan ik gewoon verder eten om de 2 uur om qua tijd om wat beter uit te komen?
              Maakt die 2 uur uit m.b.t. vetverlies?

Verder kan het niks met lactose zijn, ik drink en eet geen zuivelproducten meer, ook geen brood.
              de enige lactose zit in mijn shake geloof ik.
              Wat wel zo is is dat ik nu alleen zilvervliesrijst, volkoren pasta en havermout eet als koolhydraten.
              Qua vetten neem ik wel voldoende!

Het rare is dat ik dit probleem pas heb sinds ik weer bij een sportschool train en daarbij gelijk een strenger voedingsschema heb gemaakt.
              Ik heb bepaalde dingen als jack3d, walnoten, olijfolie etc vervangen om te testen maar niks hielp.
              Ik denk dat het de zilvervliesrijst is, dit eet ik al een paar dagen niet en het gaat voor 95% beter!
              Maar als het de zilvervlies is, is dat dan erg?
              Brengt het schade toe en door wat moet ik het vervangen?
              Het is natuurlijk een van de beste bronnen voor koolhydraten.
              Alleen havermout en pasta word ook snel saai.

bedankt!
              Last edited by addicted2grow; 10-06-2012, 11:32.

Comment

zilvervliesrijst is ook gewoon moeilijk te verteren
                ik neem het ook...maar alleen op rustdagen
                of op een dag dat ik 's ochtends train...dan durf ik het daarna wel aan

enzymen gaan je dan echt helpen

ikzelf heb 3 maanden echt clean bb-voedsel gegeten..veeeel rijst..en voor mijn buikje/darmen was dat gewoon te heftig
                ik eet nu ook gewoon aardappels..alleen op trainingsdagen...zijn stukken makkelijker te verteren...en mijn vet% is gewoon gelijk gebleven...wel afwegen!!

brood is voor mij een ramp..soms pak ik wat roggecrackers als vervanging...lekker snel en makkelijk...dit gaat ook goed bij mij

je moet zo denken: je zenuwstelsel kan 1 ding tegelijk regelen
                -je zit in je actieve modus(weining energie voor vertering)
                -je zit in je herstel modus (meer energie voor vertering)

ik vermoed dat jij redelijk actief bent op een dag.......dus iets minder complex eten kan best wel
                ja...maar natuurlijk wel gewoon gezond

Comment

Originally posted by regenboog1986 View Post
                  zilvervliesrijst is ook gewoon moeilijk te verteren
                  ik neem het ook...maar alleen op rustdagen
                  of op een dag dat ik 's ochtends train...dan durf ik het daarna wel aan

enzymen gaan je dan echt helpen

ikzelf heb 3 maanden echt clean bb-voedsel gegeten..veeeel rijst..en voor mijn buikje/darmen was dat gewoon te heftig
                  ik eet nu ook gewoon aardappels..alleen op trainingsdagen...zijn stukken makkelijker te verteren...en mijn vet% is gewoon gelijk gebleven...wel afwegen!!

brood is voor mij een ramp..soms pak ik wat roggecrackers als vervanging...lekker snel en makkelijk...dit gaat ook goed bij mij

je moet zo denken: je zenuwstelsel kan 1 ding tegelijk regelen
                  -je zit in je actieve modus(weining energie voor vertering)
                  -je zit in je herstel modus (meer energie voor vertering)

ik vermoed dat jij redelijk actief bent op een dag.......dus iets minder complex eten kan best wel
                  ja...maar natuurlijk wel gewoon gezond
                  bedankt, ja ik ben nu ik dit lees er wel vrij zeker van dat het de zilvervlies is.
                  Maar zijn witte aardappels niet verkeerd, helemaal tijdens een cut?
                  en merk je ook dat je beter of minder traint met aardappels?

en mijn shake ( whey delicious ) lijkt mij geen kwaad te kunnen?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X