Vraag cutschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vraag cutschema

Beste Bodynetters,

Ik ben een cutschema aan het maken voor een vriendin.

Als ik de gegevens van deze persoon invoer op www.caloriecalculator.nl (leeftijd: 30, lengte 182, gewicht 105, geslacht vrouw, lichaamsbeweging weinig) kom ik uit op een caloriebehoefte van 2218.

Om af te vallen dus 2218-500=1718 calorieen.

Hier gaat 60 gram (onverzadigde) vetten vanaf. 60x9=540
    1718-540=1178

Hier gaat 2,5x105=262,5 gram eiwit vanaf. 262,5x4=1050
    1178-1050=128

Dit houdt in dat ik slechts 128:4=32 gram over heb om in te vullen voor koolhydraten.

Mijn vraag nu, zijn dit niet te weinig koolhydraten? En zo ja, wat zou het minimale qua koolhydraat inname moeten zijn en moet ik dit uit de eiwitten of uit de vetten halen?

Hartelijk dank voor de reacties!

Groetjes,

Michael

32gr koolhydraten haha.
    Probeer eens hier Voedingsbehoefte.nl - Trainingsschema's, Afvallen, Aankomen, Sporten
    Maar je moet wel haar vet percentage weten om een betere voedingschema te kunnen maken.

Comment

Dank voor de link IronWilly,

Aangezien de persoon in kwestie geen krachtsporter is en deze calculator enkel voor krachtsporters is blijf ik bij de caloriebehoefte van 2218 volgens www.caloriecalculator.nl

Volgens www.voedingsbehoefte.nl moet er 20% onverzadigde vetten en 1,5 gr. eiwit per kilo lichaamsgewicht voor niet sporters in het schema zitten. Voor de rest koolhydraten.

Zo kom ik op de volgende waarden:

157,5 gr. eiwit, 186,1 gr. koolhydraten 38,2 gr. vetten

Zijn dit betere waarden of heeft er iemand een beter alternatief?

Alvast dank voor de reacties!

Comment

de waardes zijn veel beter dan wat je eerst aan gaaf ik bedoel 32gram aan koolhydraten per dag slaat nergens op veel te weinig. Maar voor iemand van 100kg vind ik dit best wel weinig aan kcal wat is haar vet percentage precies?

Comment

Originally posted by Nachtwens View Post
          Beste Bodynetters,

Ik ben een cutschema aan het maken voor een vriendin.

Als ik de gegevens van deze persoon invoer op www.caloriecalculator.nl (leeftijd: 30, lengte 182, gewicht 105, geslacht vrouw, lichaamsbeweging weinig) kom ik uit op een caloriebehoefte van 2218.

Om af te vallen dus 2218-500=1718 calorieen.

Hier gaat 60 gram (onverzadigde) vetten vanaf. 60x9=540
          1718-540=1178

1178-1050=128

Dit houdt in dat ik slechts 128:4=32 gram over heb om in te vullen voor koolhydraten.

Mijn vraag nu, zijn dit niet te weinig koolhydraten? En zo ja, wat zou het minimale qua koolhydraat inname moeten zijn en moet ik dit uit de eiwitten of uit de vetten halen?

Hartelijk dank voor de reacties!

Groetjes,

Michael
          lijkt een beetje op eiwitdieet en keto gemixed...kan wel maar je zal er wat slapjes van worden. Jre zal wel aardig wat vetten gaan verbranden denk ik.

Maar eerlijk gezegd denk ik dat je als niet-sporter wat hoog in je eiwitten zit, ik verwacht dat je VVM (vetvrije massa) t.o.v. je totaal gewicht vrij laag zal zijn.
          Dus de eiwitintake kan omlaag. Daarmee kan dan je koolhydraat inname omhoog.
          1e Masters Superbody YBF 2011!
          Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by Nachtwens View Post
            Dit is waar je eerste berekening niet correct is. De vuistregel is dat je 2 a 3 gram eiwitten per kilo vetvrije massa neemt (in jouw berekening 2.5 gram). Ik neem aan dat je vriendin niet 105 kg aan vetvrije massa heeft?
            Doordat je hierdoor teveel eiwitten berekent blijft er erg weinig ruimte over voor koolhydraten.
            Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

vraagje hierover..

U verricht dagelijks:
              Geringe arbeid
              Matige arbied
              Lichtzware arbeid
              Zware arbeid

Sporttoeslag:
              Beginner
              Gevorderde beginner
              Gevorderde
              Vergevorderde

ik ben beveiliger, en doe KT maar welke moet ik dan precies aanklikken?

Met beveiliging doe ik brand/sluitrondes etc etc ( af en toe ook diensten met 10 uur rondrijden en geen een activiteit.. )
              En kwa KT doe ik het al bijna 2 jaar,

hopelijk kunnen jullie mij helpen hierbij !
              "Poor form in the gym is caused by insufficient yelling"

Comment

thajoker... ik zou zeggen vul gematige en lichtzware arbeid in, en neem het gemiddelde (met steeds gevorderde)
                powerliftcompetitie PR's SQ: 145 --- BP : 112,5 --- DL: 190

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X