Hoe lang cutten?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hoe lang cutten?

Ik ben al een jaar of 2 serieus bezig met kt en bijbehorende voeding. Spieropbouw gaat aardig (ik train 4 keer per week, op dit moment ub/lb) maar ik heb nog steeds wel het eea aan buikvet waar ik graag van af wil! Nu ben ik sinds 4 weken aan het cutten om dat kwijt te raken door ongeveer 400 kcal onder m'n behoefte te eten (behoefte op onderhoud is 2200). Hoe lang moet ik nu de cut volhouden voordat ik resultaat ga zien? Af en toe vraag ik me namelijk af of het überhaupt wel zin heeft... Ik had namelijk wel verwacht dat ik met zwaar trainen en op onderhoud eten wel wat buikvet zou kwijtraken maar dus niet....
    Mijn stats zijn 174 cm, 62 kg, leeftijd 34. Het lijkt dus niet slecht maar ik stoor me zo mateloos aan dat buikvet dat maar niet weggaat!

Hoe heb je je onderhoud berekend?Ik geloof nooit in al die berekeningen, omdat elk mens anders is en je ze per individu moet bekijken, want wat voor jou werkt hoeft bij een ander niet te werken.
    Een cut hou je 12 weken vol als je maximaal intensief traint, langer kan wel maar dan moet je weer anders gaan bepalen hoe je wilt cutten, dan zou ik 16 weken doen en langer niet.
    Om de 2 weken moet je je vet% laten meten, doe je dat toevallig al?
    Zolang je niet weet wat je zakt kun je je dieet ook niet aanpassen, aan een lichaamstype is snel te zien wat het nodig heeft en die is voor elk mens weer anders bepaald.
    Hoe zijn je cals verdeeld kwa ei/carbs en vetten?
    "You are what you eat..."
    That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...

Comment

Vast vet is frustrerend en gaat pas als laatste weg. Ik ben met het zelfde doel bezig, nu bijna 2 maand en ga voor max 3 maanden cutten. Dan zal het buikvet nog niet weg zijn maar ben goed op weg. Straks lekker clean bulken, heb mn schema al klaar liggen, en volgend jaar weer een cut van 3 maanden. Zo wordt je langzaam maar zeker droger.
      focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

Geduld is dus ook hier een schone zaak...
        Ik zit ongeveer op 130 gr ew, 180 gr kh en 45 gr vet. M'n behoefte heb ik berekend met de calculator her o bn.

Ik heb laatst een huidplooimeter gekocht voor het meten van vet% maar bij de eerste keren uitproberen kwam er steeds een ander % uit maar steeds tussen de 26 en 28 %. Dat is volgens mij wel erg hoog met mijn stats. Als ik het opmeet met nek en taille omtrek, kom ik rond de 20% uit. Dat lijkt me aannemelijker.

Comment

Gem. zal ik op 12 staan, maar die spekpens verpest het. Toch telt ie wel mee.
          En vergeet niet je hebt ook onderhuids vet, je kan niet kiezen waar je het gaat verbranden.

Goede voeding, goed kracht schema en je komt en heel eind, maar heb geduld. Wat je in jaren hebt opgebouwd verbrand je niet in 3 maanden.
          focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

Behalve het meten van je maten zal je ook op je gewicht moeten letten. Het kan zijn dat je eerst vet verliest op plaatsen die je niet zo opvallen en daarom lijk je geen progressie te zien. Als je lichaam al het "makkelijk beschikbare vet" heeft verbruikt zal het de reserves op moeilijker beschikbare plekken gaan aanspreken. Je lichaam kiest nu eenmaal voor de weg van de minste weerstand. Buikvet is berucht dat het zo moeilijk bereikbaar is en dus dat het pas erg laat door je lichaam aangesproken zal worden (ik spreek uit ervaring). Het is dus een kwestie van doorzetten en de moed niet opgeven: er komt een moment dat je ziet dat het buikvet aangesproken wordt en minder wordt. Maar tot die tijd ....
            Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
            X