mijn plan was eerst om te cutten tot ongeveer 12% vet en dan clean te bulken zodat ik ongeveer hetzelfde vp houdt en wel gewoon groei. maar wat is effectiefer, op onderhoudsniveau tot mijn vp laag genoeg is en daarna bulken of cutten en dan bulken? mijn vp is nu trouwens ongeveer tussen de 15 en 17% en ik weeg rond de 82 kg, lengte is 1,79 m.
wat te doen? cutten, onderhoud of bulken?
Collapse
X
-
Originally posted by stanleymarclar View Postmijn plan was eerst om te cutten tot ongeveer 12% vet en dan clean te bulken zodat ik ongeveer hetzelfde vp houdt en wel gewoon groei. maar wat is effectiefer, op onderhoudsniveau tot mijn vp laag genoeg is en daarna bulken of cutten en dan bulken? mijn vp is nu trouwens ongeveer tussen de 15 en 17% en ik weeg rond de 82 kg, lengte is 1,79 m.
Ik zou dus gewoon cutten omdat, en dit klinkt misschien lullig maar zo bedoel ik het niet, er relatief weinig te verliezen valt.
Ga gewoon netjes je voedingsbehoeften uitrekenen en op een deficit van 500-700 kcal zitten, en ga na de zomer als je op de 10-12% zit eens nadenken over een bulk.
Hoe lang train je al?
-
Ik zou gewoon op mn behoefte gaan zitten. En helemaal niet cutten of bulken.
Ook op je behoefte kun je vet verbranden, en spieren kweken.
Atito, heeft wel gelijk dat je verhoudingsgewijs weinig spiermassa kunt verliezen, maar waarom zou je dat beetje spiermassa ook nog willen verliezen? Ik neem aan dat je er hard voor hebt moeten werken om het te bekomen.
Comment
-
Cutten tot 12%?Cutten doe je vanaf 10% naar omlaag, naar 12% is een beetje afvallen en geen cutten.
En wat die Knul boven me al zegt, gewoon op behoefte hard trainen, je spieren kweek je aan en je verbranding gaat vanzelf omhoog, nu gaan "cutten" word snel kutten en je schiet er niks mee op.
En cutten omdat er niks te verliezen valt is natuurlijk niet waar, gaat er niet om wat ie kan verliezen maar wat ie in dat tijdsbestek kan winnen.Je wilt je lichaam vormen en niet verkleinen."You are what you eat..."
That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...
Comment
-
bulken-cutten-bulken-cutten......... gaat nergens over.
Lekker op de juiste behoefte gaan zitten met de voeding en spiermassa bouwen. Als je 3 kilo droge spiermassa bouwt zonder extra vet aan te zetten is je bf% al gedaald......
Als je na verloop van tijd rond de 10% zit kan je gaan denken aan cutten.1e Masters Superbody YBF 2011!
Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©
Comment
-
Originally posted by marnop View Postbulken-cutten-bulken-cutten......... gaat nergens over.
Lekker op de juiste behoefte gaan zitten met de voeding en spiermassa bouwen. Als je 3 kilo droge spiermassa bouwt zonder extra vet aan te zetten is je bf% al gedaald......
Als je na verloop van tijd rond de 10% zit kan je gaan denken aan cutten.
Comment
-
Originally posted by stanleymarclar View Posthoe kan je t dan het beste aanpakken? ik kan natuurlijk niet eeuwig vooruitgang maken op onderhoudsniveau , dus dan moet je toch gaan bulken? ik had wel iets gelezen over cleanbulken, dat je dan weinig tot geen vet aanzet.
Stel je komt op een punt van een leuke bf% van 10%. Je kan dan of een keer gaan cutten voor bijvoorbeeld een wedstrijd als je daar aan toe zou zijn, of je gaat je voeding beetje bij beetje aanpassen om de groei vast te houden of te verbeteren. Al moet dat laatste al eerder gedaan zijn natuurlijk, want je wil alleen je bf% verlagen en je spiermassa moet groeien.
En kleine verandering zou kunnen zijn; 30 gram eiwit extra en 10 gram vetten of 20gram KH en 20 gram eiwit en 5 gram vet als je je totaal calorie inname wil verhogen.
Of alleen 30 gram eiwit extra of alleen 50gram KH extra als je specifiek gaat kijken wat een verandering in voeding voor je lichaam doet. Kleine stappen die grote veranderingen kunnen geven, maar dan ook toe te schrijven zijn aan een bepaalde verandering. Dit laatste heeft ook de voorkeur omdat je dan weet wat de verandering heeft veroorzaakt.1e Masters Superbody YBF 2011!
Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©
Comment
-
Originally posted by marnop View PostKlopt, er komt een keer en einde aan de groei. Of zal minimaal worden. Vanaf een bepaald moment ga je de voeding stap voor stap aanpassen.
Stel je komt op een punt van een leuke bf% van 10%. Je kan dan of een keer gaan cutten voor bijvoorbeeld een wedstrijd als je daar aan toe zou zijn, of je gaat je voeding beetje bij beetje aanpassen om de groei vast te houden of te verbeteren. Al moet dat laatste al eerder gedaan zijn natuurlijk, want je wil alleen je bf% verlagen en je spiermassa moet groeien.
En kleine verandering zou kunnen zijn; 30 gram eiwit extra en 10 gram vetten of 20gram KH en 20 gram eiwit en 5 gram vet als je je totaal calorie inname wil verhogen.
Of alleen 30 gram eiwit extra of alleen 50gram KH extra als je specifiek gaat kijken wat een verandering in voeding voor je lichaam doet. Kleine stappen die grote veranderingen kunnen geven, maar dan ook toe te schrijven zijn aan een bepaalde verandering. Dit laatste heeft ook de voorkeur omdat je dan weet wat de verandering heeft veroorzaakt.
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 110kg 1x
- 60kg 3x (1 sec paused)
Safety bar back extension:
- 26kg 10x
...-
Kanaal: Trainingslogjes
1 day ago -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Horse stance:
- 25kg 60 sec
- 25kg 45 sec
Standing calf raise:
- BW + 90kg 6x (te volle dip riem...-
3 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 122.5kg 1x
- 102.5kg 3x
SL DL:
- 155kg 2x
- 115kg 6x
Standing...-
5 dagen geleden -
-
door XantheKwork is een uniek platform voor freelancers en opdrachtgevers dat nieuwe mogelijkheden biedt voor werken op afstand en dienstverlening. In tegenstelling...
-
Kanaal: Films en Foto's van Pro's
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 80kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 72.5kg 6x
WIde grip bent...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 106kg 2x
Safety bar back extension:
- 25kg 10x
- 25kg 8x
Push press:...-
1 week geleden -
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...1 week geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Horse stance:
- 20kg 60 sec
- 25kg 30 sec
Standing calf raise:
- BW + 100kg 15x (schijven waren...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 121kg 1x
- 101kg 2x
SL DL:
- 152.5kg 2x
- 112.5kg 8x
Standing...-
2 weken geleden -
-
Antwoord op Frankey ?door Flores BrycenIf you’re like me and constantly trying to figure out the best ways to build backlinks, https://linkbuilder.com/ is an excellent resource. I appreciate...2 weken geleden
Tag Cloud
Collapse
Comment