nieuwe schema kan het zo wel?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• nieuwe schema kan het zo wel?

hier me nieuwe eetschema het avond eten moet je niet op letten dat is elke dag anders eet wat de pot schaft al let ik er nu wel op om zo mager mogelijk vlees te eten en als dat niet kan veel veel veel groenten en beetje aardappels.

het eet schema hoeft niet perfect te worden maar gewoon dat ik er mee af kan vallen na mijn weten is alles wat erin staat gewoon gezond voor een hollandse jongen.

drink hierbij wel-2-3 liter water maar dat staat er niet in cola enz meuk drink ik niet alleen af en toe 1-2 glaasjes in het weekend of paar biertjes maar ook alleen in het weekend en dan maar 1 weekend dag dus niet het hele weekend door!
    Attached Files

De B&F Whey proteïne Kcal EKV waarden kloppen niet met de werkelijkheid.
    Deze ligt per 100gram ongeveer op 389 Kcal. Vergelijk deze met je eigen whey.

My 2 cent wat betreft cutten en je avond eten.
    Dit is een van de dikste maaltijden die wordt ingenomen, maar voor velen de moeilijkste prak om samen te stellen omdat ze afhankelijk zijn…
    Zelf zie ik het probleem niet. Ik woon samen, ben aan het cutten en eet al 2 maanden exact wat ik in mn schema heb staan omdat ik een doel heb. Alsnog is dit gevarieerd van aardappelen of rijst met groenten icm met Vis, Kip of Rund als je maar weet hoeveel gram je van elk binnen krijgt.

Als je echt afhankelijk bent weeg dan op zn minst af hoeveel Eetlepels 100Gram aardappelen en hoeveel Eetlepels 100Gram Rijst is. Dit is wel van invloed op je inname en zo kan je +- de hoeveelheid opscheppen die jij nodig bent. De hoeveelheid groenten maak over het algemeen niet heel veel uit.
    Gehakt is in het algemeen niet echt mager. Probeer Vis, kip of rund op tafel te krijgen. Dit gaat meestal per porties van 100 of 200 gram en is rijk aan eiwitten en laag in vetten.
    focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

oke ik ga dat in gedachte houden maar voor de rest ziet het er niet heel slecht uit toch?

Comment

is je onderhoud goed berekend? deze staat op 3220 Kcal, je berekend tot 2520 Kcal om af te vallen.
        dat is 700Kcal minder.
        focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

moet kunnen hoeft niet precies 500kcal minder te zijn

Comment

Originally posted by Boezje1983 View Post
            moet kunnen hoeft niet precies 500kcal minder te zijn
            Hoe strenger je cut, hoe groter de kans op VVM verlies (en tevens vetverlies).

het is maar net wat je wil.
            More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

op een deficit van 700 kcal zal je waarschijnlijk niet al teveel VVM verliezen , dit kunnen we je pas vertellen zodra je je stats (leeftijd,gewicht,vet%,trainingservaring) post. Als er weinig spiermassa/trainingservaring te verliezen is zou ik me hier niet zo druk om maken.

Comment

stats

leeftijd 28
                gewicht 116
                vet 31.3%
                taille omtrek 123 cm
                trainings ervaring beginner

dus denk dat die 700ckal onder me onderhoud zitten niet heel erg is. heb al 12,5 jaar obesitas dus we gaan er nu ff hard aan trekken!

Comment

deze formules zijn niet gemaakt voor mensen met een dergelijke verhouding en zullen dus geen helder beeld geven.
                  Heb geen idee wat je lengte is maar probeer 2000 kcal te eten en ga dit niet op de gok doen, weeg alles; inclusief jezelf 1x per week op een vast moment en houdt dit bij in een tabel, als je hier minder dan een kilo per week op verliest de week daarop 100 kcal eraf, nooit onder de 1700 kcal gaan (dus max 3x verlagen daarna overgaan naar cardio) zodra je minder begint af te vallen (stilstaat) voeg je cardio in, 3x per week 40 minuten op middelmatig tempo.
                  Daarnaast is dit het moment om te gaan krachttrainen, 3-4 keer per week.

En die biertjes in het weekend sla je maar over, je leeft momenteel in een zeer ongezond lichaam.
                  1 MAALTIJD per week mag je afwijken van je schema, maar probeer het aantal kcal wat je in die maaltijd inneemt +- gelijk te houden van wat op je schema staat, dus bv. kip met rijst vervangen door friet met kip, maar neem dan geen 4-persoons-portie.
                  Sla de aardappels ook maar over, mager vlees en groente als avondeten, ga geen gehaktballen eten nu je bent knap gevaarlijk bezig.

Comment

Originally posted by aktito View Post
                    deze formules zijn niet gemaakt voor mensen met een dergelijke verhouding en zullen dus geen helder beeld geven.
                    Heb geen idee wat je lengte is maar probeer 2000 kcal te eten en ga dit niet op de gok doen, weeg alles; inclusief jezelf 1x per week op een vast moment en houdt dit bij in een tabel, als je hier minder dan een kilo per week op verliest de week daarop 100 kcal eraf, nooit onder de 1700 kcal gaan (dus max 3x verlagen daarna overgaan naar cardio) zodra je minder begint af te vallen (stilstaat) voeg je cardio in, 3x per week 40 minuten op middelmatig tempo.
                    Daarnaast is dit het moment om te gaan krachttrainen, 3-4 keer per week.

En die biertjes in het weekend sla je maar over, je leeft momenteel in een zeer ongezond lichaam.
                    1 MAALTIJD per week mag je afwijken van je schema, maar probeer het aantal kcal wat je in die maaltijd inneemt +- gelijk te houden van wat op je schema staat, dus bv. kip met rijst vervangen door friet met kip, maar neem dan geen 4-persoons-portie.
                    Sla de aardappels ook maar over, mager vlees en groente als avondeten, ga geen gehaktballen eten nu je bent knap gevaarlijk bezig.
                    Ik ben begonnen met te weinig eten, hetgeen je hierboven voorstelt. Je verliest inderdaad zeker in het begin veel in kg's. Ondanks dat ik geen bodybuilder ben en ook niet wil zijn, wil ik wel naar het lichaam toe dat ik in mijn hoofd heb.Ik ben echter gestopt met me te focussen op de weegschaal en ben meer en beter gaan eten.
                    Dit laatste bevalt veel beter en mijn lichaam ziet er gewoon sterker uit, mijn conditie (die trouwens best goed was dat is wel handig als je begint) begint echt de kant op te gaan die ik voor ogen had.

Op een gegeven moment raak je geobsedeerd door het verliezen van vet. Dit proces gaat echter vanzelf. Je moet wat geduld hebben en het gewoon goed doen. Dit is gezonder en leidt tot veel betere resultaten. 2000 - 1700 kcal is gewoon te weinig om gezond af te vallen met jouw stats en er daarnaast een lichaam aan over te houden dat je in je hoofd hebt. Laat het idee van eerst een hoop vet kwijt dan zien we dan verder los. Je gaat er spijt van krijgen en uiteindelijk toch naar een betere methode. Laat je resultaten niet afhankelijk zijn van het aantal kg's dat de weegschaal aangeeft. Maak foto's van jezelf nu voor de spiegel, meet je taille op en ga aan de slag. Kijk naar je lichaam. Met de juiste aanpak is een verschil van 500kcal prima. Veel meer dan dat is nogmaals niet nodig.

Ik heb er zelf heel goede ervaringen ermee, ben 6% vet kwijt in 8 weken en bijna 10 cm in taille. Daarnaast begin ik er steeds atletischer uit te zien. Uiteindelijk ben ik "slechts" 4-5 kg kwijt op de weegschaal.

Is dit misschien een idee? http://forum.bodynet.nl/supplementen...a-op-maat.html
                    Ik ben erg eigenwijs en ben mezelf de laatste tijd aan het verdiepen in voeding en training. Ik wil gewoon zelf erg graag snappen waarom en hoe alles werkt. Hoe meer ik te weten kom, hoe meer ik begrijp dat de beste man nagenoeg altijd gelijk heeft. Echt een koopje/aanrader dus.

Succes!
                    Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

owja lol me lengte is 192cm maar dat staat ook in het voedings schema :P

Comment

bedankt pescatore ik ga ook verder met de adviezen die jij me in een andere post gegeven hebt gewoon goed op me eten letten zit nu rond de 2500-2700 kcal per dag eet gezond en het eten op het werk gaat ook goed maak me eigen eten daar vaak en soms eet ik met de pot mee. trainen gaat goed al is het wel zwaar doe nu split schema die ik hier weg geplukt hebt en tot nu toe bevalt het goed ik ga niet meer mezelf te vaak wegen kijk idd nu naar taille omtrek! thanks for the support allemaal en ik hou jullie op de hoogte van me vorderingen!

Comment

sojamelk, gehakt , filet americain (en appelstroop een beetje) zijn allemaal geen producten die in een cut-schema thuis horen, zou ik indien mogelijk vervangen door resp. magere melk, kip/vis , kipfilet en appelstroop bv vervangen door aardbeien/honing.
                          Wat doe je verder qua training? Want 1.55 factor zegt natuurlijk nog weinig over wat voor soort training

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X