vasten

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

CNV Jongeren opent een meldpunt om beter zicht te krijgen op problemen van werkende moslims die meedoen aan de ramadan, de islamitische vastenmaand die is begonnen. De bond krijgt nu signalen dat een groot deel van hen problemen ervaart, maar die niet aankaart bij de werkgever omdat ze bang zijn daarmee hun baan op het spel zetten.

Uit een steekproef van CNV Jongeren komt vrijdag naar voren dat werkende moslims tijdens de ramadan zich vermoeider voelen dan anders, problemen hebben met de concentratie en in deze periode graag flexibeler werktijden zouden hebben. Ook zouden soms mensen flauwvallen op de werkvloer.
    Met de binnenkomende meldingen via Home wil IJmert Muilwijk, voorzitter CNV Jongeren, proberen cao's 'ramadan-proof' te maken. ''In sectoren waar werknemers en werkgevers niet zelf tot afspraken kunnen komen, moeten in de cao afspraken worden gemaakt over flexibele arbeidstijden. Bijvoorbeeld door de mogelijkheid te creƫren andere roosters toe te passen met flexibelere arbeidstijden.''

geen gezeik hier in nederland als je wil vasten moet je dat zelf weten ,maar als je daardoor niet kan werken neem je maar vakantie op
    Remember the pain you feel today, will be the strenght you feel tomorrow!!!!!

Comment

Topic kan net zo goed dicht. Veel bs alweer net als voorgaande jaren..
      sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

vasten is dat je voelt wat arme mensen voelen! oke dan zegge jullie daar worden de arme toch niet beter van.. en s'avonds proppen jullie je weer helemaal vol.. dat klopt
        het is ook niet daar voor dat arme zich beter voelen. na een heledag niet te hebben gegeten leef je net als de arme en s'avond waaneer je weer eet dan zie je dus hoe veel geluk we hebben dat we ons maag weer kunnen vullen en daarvoor dankbaar moeten zijn dus bidden (bedanken) dat je een goed leven hebt.
        I have stopped saying I wish, I have started saying I WILL !!

Comment

Originally posted by brillant View Post
          geloof is ellende
          Jij bent ellende

Comment

Originally posted by BarBrother View Post
            Jij bent ellende
            jochie toch ,al droog achter je oren??
            Remember the pain you feel today, will be the strenght you feel tomorrow!!!!!

Comment

Originally posted by brillant View Post
              jochie toch ,al droog achter je oren??
              lol wot

Comment

kan ik hier op reageren

heb net een paar comments zitten lezen

Comment

het enigste wat je kan doen en wat goed inpakt is wat ik doe

om de middag neem je een tukje...

een middagdutje

1 uur na het maghreb eten:

even een rustige training zorg er voor dat je een paar compounds doet...
                  een flinke shake naar huis toe...

vervolgens eet je dadels voor je suikerspiegel 7 x

je gaat vervolgens je maaltijd die je normaal verdeelt in 1 grote maaltijd eten (het maakt geen reet uit, nu of hoe je het eet, maar dat je het eet. Het is zelfs bewezen dat vasten juist goed kan zijn met intensief sporten... dus eet je maaltijd dan op zorg voor een paar uur rust en innerlijke rust (bidden) ( weet niet wat jullie allemaal doen) is eerder persoonlijk)

Trek je trainingspak aan.. zorg ervoor dat je voor hydratie een goede aquarius sportdrank bij je heb

en jog dan lekker door totdat je het gevoel dat het genoeg is.

het volgende wat je doet is naar huis gaan.. douche nemen ofzo.. of nog even trainen met gewichten( heb eigen sportgym in me garage)

vervolgens zorg je voor rust..

relax....

de compound bewegen zijn het belangrijkst hier veel spiergroei en spiermassa

gwn zwaar tillen en rust

voor de mensen die hebben gezegd dat je niet kan groeien met vasten, die hebben kwa kennis nog heel weinig.. en zouden meer over de wereld heen moeten gaan en meer informatieve info geven

Comment

de vastdagen zijn rustdagen dus zorg ervoor dat je niet veel beweegt en dat je lekker rustig zit

probeer dingen te doen.. maar probeer niet al te veel en intensief te werk gaan

omdat je lichaam heel goed bezig is met alle organen etc. schoonmaken al het vetten weghalen en al het vieze...

zorg altijd in de avond voor wat rust en lekker veel thee voor mineralen etc.

wat een innerlijke rust dat vasten

pff heb het gevoel dat de forummensen heel veel missen

Comment

Originally posted by mr-careful View Post

om de middag neem je een tukje...
                      Wat fijn dat ik geen moslim ben.
                      Ik zie me al aankomen op mijn werk "sorry, winkel moet uurtje dicht, ik moet een tukje doen".
                      Kom op, zeg!
                      Originally posted by mr-careful View Post

omdat je lichaam heel goed bezig is met alle organen etc. schoonmaken al het vetten weghalen en al het vieze...

pff heb het gevoel dat de forummensen heel veel missen
                      En 's avonds komt er dan een overload aan vette en viezigheid tegelijk met bakken binnen. Ja, dat vind ik wel een remedie.

En nee, ik heb helemaal niet het gevoel dat ik iets mis eigenlijk.

En de Ramadan is prima, maar men weet waar je aan begint, je kiest daar toch min of meer zelf voor uit hoofde van je geloof. Ik vind het dan ook grote onzin dat onze maatschappij zich daarop zou moeten aanpassen.
                      Last edited by Beaudien; 21-07-2012, 07:20.
                      "Bodybuilding is a long term commitment and you wonā€™t get the results you want over night. "

Comment

Originally posted by Beaudien View Post
                        Wat fijn dat ik geen moslim ben.
                        Ik zie me al aankomen op mijn werk "sorry, winkel moet uurtje dicht, ik moet een tukje doen".
                        Kom op, zeg!
                        Zou niet verkeerd zijn om een siesta in Nederland in te voeren, leve Europa 1....siesta voor alle lidstaten

En 's avonds komt er dan een overload aan vette en viezigheid tegelijk met bakken binnen. Ja, dat vind ik wel een remedie.
                        Zolang het goede vetten en viezigheid is, niks mis mee.....IF is baas

En nee, ik heb helemaal niet het gevoel dat ik iets mis eigenlijk.

En de Ramadan is prima, maar men weet waar je aan begint, je kiest daar toch min of meer zelf voor uit hoofde van je geloof. Ik vind het dan ook grote onzin dat onze maatschappij zich daarop zou moeten aanpassen.
                        Moet jij jezelf zoveel aanpassen dan deze maand?, ik niet hoor, heb geen last van de moslims die ramadan houden, alles gaat gewoon z'n gangetje...tijd staat niet stil ofzo, doe nog steeds m'n ding enzo......
                        Misschien dat er een aantal moslims klagen en weet ik veel wat maar dat is selectief gefit om je gelijk te willen krijgen in een discussie die je nooit kan winnen en ook geen zin heeft, voegt ook niets toe.....er is nog steeds een meerendeel die ondanks de ramadan nog steeds even hard werken en deel nemen aan het dagelijks leven dan je zou denken, alleen die zie je of hoor je niet omdat ze ze gewoon net als jij hun ding doen....
                        .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
                        There is no failure except in no longer trying

Comment

Originally posted by okidoki71 View Post

Moet jij jezelf zoveel aanpassen dan deze maand?, .
                          Welnee, en dat zou ik overigens niet doen ook. Ik verwacht ook niet van mijn collega's dat ze me ontzien als ik ongesteld ben of net een aangepast dieet heb (of noem maar een dwarsstraat).
                          Maar er zijn plannen om dit dus wel te gaan doen, wettelijk. De CAO "ramadan proof maken". En dat vind ik dus grote onzin, daar doelde ik op.

Originally posted by okidoki71 View Post
                          er is nog steeds een meerendeel die ondanks de ramadan nog steeds even hard werken en deel nemen aan het dagelijks leven dan je zou denken, alleen die zie je of hoor je niet omdat ze ze gewoon net als jij hun ding doen....
                          Absoluut! En daar is mijn collegaatje er Ć©en van. En het is goed dat je dat even benadrukt, niet iedereen over 1 kam scheren inderdaad.
                          "Bodybuilding is a long term commitment and you wonā€™t get the results you want over night. "

Comment

Maar er zijn plannen om dit dus wel te gaan doen, wettelijk. De CAO "ramadan proof maken". En dat vind ik dus grote onzin, daar doelde ik op.

Op zich wel goed idee, als het zover is dan bekeer ik mij tot moslim en neem ik de ramadan op volgens CAO....
                            .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
                            There is no failure except in no longer trying

Comment

Sorry voor als ik je beledig maar dat vasten en al vind ik zo'n Bullsh*t!
                              Waarom honger lijden voor niks en hoe weet je dat er zo zeker een 'god' bestaat?
                              Oke ik ben hier niet te komen om vragen over jou godsdienst te stellen maar om je te helpen.

Comment

vroeger viel het geslachtsfeest ofzo op een schooldag, toen kregen alle moslim kinderkes vrij.. toen was ik best jaloers
                                Make it happen, shock everyone!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X