Brood"vervangers"

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Brood"vervangers"

Beste mensen,

De laatste paar weken eet ik helemaal geen brood meer omdat mijn darmen dat niet prettig vinden. Hiervoor in de plaats eet ik brinta met melk/crackers met kipfilet/kwark met muesli of fruit.
    Heeft er iemand nog meer suggesties wat ik kan eten?
    Ik probeer gewicht te verliezen dus graag gezonde voeding.

Is het erg om geen brood te eten?

Alvast vriendelijk bedankt voor jullie hulp!

Wat van brood kan je niet verdragen. Weet je dat?

Zijn het de gluten, is het gist?
    Want als je dat weet, kan je namelijk zelf brood maken (of speciaal brood kopen). Als ik soms even een periode wat wil bezuinigen op mijn koolhydraten, maak ik koolhydraatarm brood.

Waarschijnlijk krijg je tips als rijst en kip. Maarja, dat is niet altijd even praktisch.......
    "Strength does not come from winning. Your struggles develop your strengths. When you go through hardships and decide not to surrender, that is strength.” - Arnold Schwarzenegger

Comment

Originally posted by Deeveehaa View Post
      Wat van brood kan je niet verdragen. Weet je dat?

Zijn het de gluten, is het gist?
      Want als je dat weet, kan je namelijk zelf brood maken (of speciaal brood kopen). Als ik soms even een periode wat wil bezuinigen op mijn koolhydraten, maak ik koolhydraatarm brood.

Waarschijnlijk krijg je tips als rijst en kip. Maarja, dat is niet altijd even praktisch.......

Bedankt voor je snelle reactie.
      Ik durf het niet te zeggen.. Zou ik een keer voor langs de dokter moeten gaan. Rijst en kip is in principe wel een goede tip maar inderdaad niet altijd even praktisch, zeker als ik straks weer naar school ga.

Comment

(zilvervlies)rijst.
        (zoete) aardappel.
        Volkorentarwemeel met ei (pancakes)
        Havermout.
        Make it happen, shock everyone!

Comment

Diverse salades

Kijk ook even op deze site
          http://www.110-fit.nl/nieuws/ontbijt/

Comment

Originally posted by gain is pain View Post
            (zilvervlies)rijst.
            (zoete) aardappel.
            Volkorentarwemeel met ei (pancakes)
            Havermout.

Thanks! Aardappels eet ik eigenlijk nooit als avondeten, mij is verteld dat het niet goed is als je wilt afvallen. Ik eet voornamelijk rijst. Maar aardappels moeten dus gewoon kunnen?

Ik ben net op mezelf gaan wonen.. En ben nog niet bepaald een chefkok Wat is de meest gezonde pancake?

Havermout eet ik ook af en toe ipv brinta, maar dat is toch niet mee te nemen of kan dat wel, in bijvoorbeeld een shake ofzo?

Comment

Originally posted by Rawis View Post
              Diverse salades

Kijk ook even op deze site
              Ontbijt - 110% fit.nl | voor een maximaal resultaat

Salades neem ik echt zelden mee, zou ik inderdaad veel vaker moeten doen!
              Handige site Ga zeker een keer wat receptjes proberen!

Bedankt!

Comment

Aardappels beter niet eten tijdens het cutten, het liefst ook minder brood. (het is allebei niet verkeerd/slecht voor je hoor maar je KH omlaag gooien t.o.v. je bulk-schema is eigenlijk alles wat cutten inhoudt)

Heb je trouwens een bepaalde brood-soort die je niet kunt verdragen? probeer bijvoorbeeld eens 2-3 dagen volkoren brood zonder pitten te eten mocht je dat nog niet doen en kijk hoe het dan gaat.
                Krijg je geen last van (volle) melk of noten ?

Comment

Originally posted by aktito View Post
                  Aardappels beter niet eten tijdens het cutten, het liefst ook minder brood. (het is allebei niet verkeerd/slecht voor je hoor maar je KH omlaag gooien t.o.v. je bulk-schema is eigenlijk alles wat cutten inhoudt)

Heb je trouwens een bepaalde brood-soort die je niet kunt verdragen? probeer bijvoorbeeld eens 2-3 dagen volkoren brood zonder pitten te eten mocht je dat nog niet doen en kijk hoe het dan gaat.
                  Krijg je geen last van (volle) melk of noten ?

Dat zeg je heel mooi, je KH omlaag gooien t.o.v. het bulk schema!

Het is niet zo zeer dat ik het niet kan verdragen, ik merk dat ik meer naar de wc moet "rennen" en het feit dat ik me er gewoon niet fit bij voel.
                  Ik heb het ook heel sterk bij noten, pindakaas eet ik ook niet meer.
                  Met melk heb ik vrij weinig problemen.

Comment

Originally posted by aktito View Post
                    Er doen zoveel verhaaltjes de ronde zonder wetenschappelijke onderbouwing...
                    Aardappelen en Volkoren brood zijn heel gezond en voedzaam, zolang er niet te veel vet, zout etc aan toegevoegd zijn. het is een kwestie van verhoudingen. daarnaast is afwisselen belangrijk.
                    focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

Originally posted by Teddek View Post
                      Aardappelen en Volkoren brood zijn heel gezond en voedzaam, zolang er niet te veel vet, zout etc aan toegevoegd zijn. het is een kwestie van verhoudingen. daarnaast is afwisselen belangrijk.
                      Dat is waar. Ik eet 1x in de 2 weken aardappelen voor de afwisseling. Daarnaast iedere dag afwisselen tussen rijst en pasta en vaak ook nog verschillende soorten rijst/pasta.

Volkoren brood kunnen mijn darmen niet zo goed aan, vandaar dat ik het niet meer eet.

Comment

Ik eet ook weinig tot geen brood omdat ik daar niet snel vol van zit en het goed paste in mijn schema. Maar 1 a 2x per week eet ik wel een lekkere tosti. Havermout muesli etc kan je ipv er doen. Dus antwoord op jou vraag nee het is niet erg om geen brood te eten zolang je maar het vervangt door iets anders met vezels.

Comment

Originally posted by optiflex View Post
                          Ik eet ook weinig tot geen brood omdat ik daar niet snel vol van zit en het goed paste in mijn schema. Maar 1 a 2x per week eet ik wel een lekkere tosti. Havermout muesli etc kan je ipv er doen. Dus antwoord op jou vraag nee het is niet erg om geen brood te eten zolang je maar het vervangt door iets anders met vezels.

Dankje, dan krijg ik genoeg vezels binnen met brinta, muesli en mijn crackertjes

Comment

Originally posted by Teddek View Post
                            Het probleem met aardappelen en brood is dat het energierijke producten zijn waarvan je snel te veel eet. Gekookte aardappels hebben ook een hoge GI. Daarom is het vaak beter te kiezen voor producten met minder KH per hoeveelheid of met veel vezels waardoor het meer vult. Vooral tijdens het cutten is dat prettiger omdat je sowieso al minder eet. Verder zijn aardappels en brood prima producten die goed te gebruiken zijn.

Comment

Originally posted by nilsvanweerdenburg View Post
                              Dankje, dan krijg ik genoeg vezels binnen met brinta, muesli en mijn crackertjes
                              Gewoon alleen brinta/havermout .

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X