Beginners voedselschema hulp gevraagd

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Beginners voedselschema hulp gevraagd

Hallo iedereen,

Ik zal mij eerst even voorstellen. Mijn naam is Edwin, ben 23 jaar en ben nu iets langer als een jaar bezig met KT. In het begin deed ik het om wat meer buiten de deur te komen en wat te doen naast m'n werk in IT, maar ondertussen ben ik er steeds serieuzer mee bezig.

Op het moment doe ik 3 keer per week KT, en ik ga deze week beginnen met 2 tot 3 keer per week boksen er bij.

Ik heb nu 3 weken vakantie en ben bezig om een voedselschema samen te stellen wat ik ook kan volhouden wanneer ik weer 40 uur in de week werk.

Ik heb hoofd maaltijd niet ingevuld omdat ik nog bij mijn ouders thuis woon, en dus moet eten wat de pot schaft.

Nu ben ik nog op zoek naar een goed tussendoortje voor 14:00 en wat tips over m'n huidige schema en mijn EKV verhoudingen.

Alvast bedankt.

Edwin
    Attached Files

Ik vind het een vreemde KEV verhouding.
    Lees meer hierover.

Comment

Originally posted by Lummeltje-1 View Post
      Ik vind het een vreemde KEV verhouding.
      Lees meer hierover.
      Ja dat snap ik. Daar ben ik dus ook nog mee bezig. Maar mijn avond maaltijd zit er dus ook nog niet bij in(de rede hiervoor staat aangegeven) wat de verhoudingen dus ook weer zal veranderen.

Ik zoek graag tips over het huidige, en waar aanpassingen nodig zijn.

Comment

Horion,

Ik denk dat je nog heel veel moet gaan lezen, omdat er niet heel veel van klopt om eerlijk te zijn.

Je moet die bananen eruit halen zijn snelle koolhydraten die heb je totaal niet nodig op de momenten dat je ze eet.
        Je whey zit in maatscheppen van 28 gram (geen 50) ik zou me ook aan de 28 houden omdat je anders teveel "snelle" eiwitten krijgt wat een overkill aan eiwitten kan zijn.
        Verder moet je je maaltijden zo gaan indelen dat je ongeveer alle maaltijden evenveel voedingsstoffen binnenkrijgt. Je ontbijt is ook nogal stevig.
        Hier door krijg je schommelingen in je insuline peil in je lichaam dit heeft een nadelig effect.

Maar de hoofdregel van mijn commentaar is: meer lezen en je beter verdiepen in de materie.

Comment

Hmmm... come to the right place, you have Much to learn I sense in you.

Maar ff zonder dollen, zijn die avondmaaltijden een beetje te doen, anders moet je mss ff met mams praten en je plan uitleggen. Mijn moeder (ik woon al 14 jaar op mezelf) maakt op zich wel redelijke maaltijden maar dingen als varkensvlees (braadworst en dergelijke) zijn wel redelijk killing. Daarnaast zijn dingen als bloemkool met bechamelsaus enzo ook niet handig. Dus tenzij je een bio-type mams hebt kan dit best een probleem worden. Het is heel lastig een degelijk schema samen te stellen, zeker om te cutten, als je niet weet wat je in wat doorgaands de grootste maaltijd is binnenkrijgt. Dit kan op deze manier echt een paar honderd kcal schelen. Laat staan je KEV verhoudingen.

Ik weet dat het allemaal wat strikt klinkt maar zo werkt het nu eenmaal... Ga ff lekker wat rondneuzen hier, je komt er vast wel uit
          Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Aller eerst bedankt voor jullie reacties. Jullie opbouwende kritiek zal mij zeker helpen.

Ik ben inderdaad nog bezig om mij goed in te lezen, en ik heb er de komende weken ook de tijd er voor.

Wat avond eten betreft, het kan van alles zijn. Van aardappelen met groente(ik neem dan geen saus er bij) tot rijst met kip of pasta's. Vaak heb ik gelukkig wel in spraak in wat voor vlees, en dit is dan ook vaak kip of vis.
            Ik kijk ook naar hoeveel ik op een dag gegeten heb, en probeer dan niet al te veel/te weinig avond eten te nemen. Maar dat blijft toch lastig.

Wat mijn shake betreft, ik deed wat er op de pot staat. 1-2 scheppen (is ong 60 gram volgens beschrijving) en 's morgens een shake en 's avonds na het sporten. Ik zal dit aanpassen dan. Verder drink ik het met melk omdat het met water niet m'n keel door te krijgen is. Ik neem aan dat dit geen probleem is?

Is het verstandig om een banaan of iets dergelijks dan direct na het sporten in te nemen? Voor wat snelle energie voor mijn lichaam? Ik had begrepen dat dextrose ook kan.

Hopelijk kan ik binnenkort een iet wat beter schema posten. En het is inderdaad lastig om een schema voor cutten te bouwen als je je avond eten niet kan plannen.

Nogmaals, dank jullie wel dat jullie een kijkje naar mijn schema hebben genomen. Ik ga mij zeker nog goed inlezen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
            X