Trainen tijdens RAMADAN - Ectomorph type

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Trainen tijdens RAMADAN - Ectomorph type

Beste forumleden,

Graag zou ik jullie advies willen vergaren over trainen tijdens de maand RAMADAN. Is eigenlijk gelijkaardig met intermittent fasting bij de bodybuilders onder ons. Liefst enige tips over voeding, trainingsintensiteit van mensen die IF al hebben uitgeprobeerd.

Ben nu tijdens de Ramadan al 2kg kwijtgespeeld wat slecht is omdat ik niet veel vet heb (ca. 9%, zie mijn fotos). Ik wil liefst bijkomen tijdens de Ramadan maar merk dat mijn "eating window"= 21u30 - 03u00 veel te kort is (ben snel vol van het eten). Enige tips zijn altijd welkom

Genoeg vetten eten en doorvreten. Ik vind het ook moeilijk om zoveel te eten maar goed, vreten die shit.

Comment

Ik merk dat mijn maag krimpt tijdens de ramadan waardoor ik wel wil vreten maar niet kan omdat ik zo snel volgeraak. Eet jij talalelh15 iets specifieks tijdens de ramadan of gewoon random alles naar binnenkappen?

Comment

Originally posted by LilMocro View Post
        Ik merk dat mijn maag krimpt tijdens de ramadan waardoor ik wel wil vreten maar niet kan omdat ik zo snel volgeraak. Eet jij talalelh15 iets specifieks tijdens de ramadan of gewoon random alles naar binnenkappen?
        Heeft iedereen, ik eet gewoon wat ik normaal voor de ramadan ook at. Dus juist niks veranderen. Het is alleen proppen. En vooral geen soep eten.

Comment

Nu zeg jij iets talalelh15 "geen soep eten", heb ik ook gemerkt dat dit mijn buik zeer snel vult.
          Maar ik veronderstel dat je je vasten tog niet verbreekt door rechtstreeks te vreten op een droge maag?

mvg

Comment

Veel vetten eten, bv. Ei met mayo, vlees met mayo, kaas met mayo, kokosolie (met neutrale smaak, te verkrijgen bij c1000 of toko) door je eiwitshake, voorbeelden om veel kcal te eten zonder vol gevoel te hebben.
            Halverwege de ramadan en na de ramadan refeeden met koolhydraten.....een soort van keto/IF idee...
            .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
            There is no failure except in no longer trying

Comment

Btw, is geen 9 %, eerder 15 % ofzo.
              RAW: 155 - 155 - 220
              EQ: 190 - 165 - 230

Comment

Originally posted by okidoki71 View Post
                Veel vetten eten, bv. Ei met mayo, vlees met mayo, kaas met mayo, kokosolie (met neutrale smaak, te verkrijgen bij c1000 of toko) door je eiwitshake, voorbeelden om veel kcal te eten zonder vol gevoel te hebben.
                Halverwege de ramadan en na de ramadan refeeden met koolhydraten.....een soort van keto/IF idee...
                Waarom al die vetten als ik vragen mag? Krijg ik dan geen dikke buik, of is dit de enige manier om al die kcal in een kort tijdsbestek binnen te krijgen.

mvg

Comment

ik denk dat jij op een procent op 15-17 zit, weet niet hoe jij aan 9% komt ? maar het zou geen kwaad kunnen wat vetjes kwijt te raken zo lang je maar hoog in eiwitten blijft

Comment

Maag krimpen, door ramadan? Lulkoek!
                    Verder hoef je niets te missen in voeding ook. Het duurt maar 1 maand, al dat gelul erover is nergens voor nodig.
                    En ja hij heeft gelijk, je hebt je vetten en eiwitten nodig voor spiergroei, de Kh zijn voor de energie.
                    Je zal hooguit wat minder energie hebben tijdens je ramadan.
                    Maar spierverlies is absoluut niet nodig.

Comment

vet is ook een energie bron, een zeer trage energiebron, dusssss.
                      1e Masters Superbody YBF 2011!
                      Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by aktito View Post
                        ik denk dat jij op een procent op 15-17 zit, weet niet hoe jij aan 9% komt ? maar het zou geen kwaad kunnen wat vetjes kwijt te raken zo lang je maar hoog in eiwitten blijft
                        Zou best wel kloppen die 15-17%. ik kwam aan die 9% via een apparaat op de sportschool.

Comment

Op zo'n ding heb ik obesitas.

Comment

Originally posted by Lummeltje-1 View Post
                            Maag krimpen, door ramadan? Lulkoek!
                            Verder hoef je niets te missen in voeding ook. Het duurt maar 1 maand, al dat gelul erover is nergens voor nodig.
                            En ja hij heeft gelijk, je hebt je vetten en eiwitten nodig voor spiergroei, de Kh zijn voor de energie.
                            Je zal hooguit wat minder energie hebben tijdens je ramadan.
                            Maar spierverlies is absoluut niet nodig.
                            Of het snel vol geraken tijdens het eten te wijten is aan een gekrimpte maag of niet, je eet sowieso veel minder doordat je snel vol geraakt. Dit is een zeer gekend feit tijdens het vasten.
                            Als ik jullie reacties lees dus gewoon vettig eten tijdens de nacht. en mijn eiwitshakes naar binnen werken.

mvg

Comment

Nee kerel dat is nergens gezegd.
                              Je moet eten naar behoefte.

Ik mag aannemen dat ik iets meer moet eten dan jij, maar ook ik kan in 3 uurtjes aan mijn behoefte voldoen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X