Voedingschema advies nodig

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voedingschema advies nodig

Ik ben nu bijna 4 maanden bezig en ik leef al ruim 3 maanden nauwkeurig op dit eetschema. Tot nu toe niet ontevreden met de resultaten :
    79 27% naar 73 <17%

Nu heb ik dan toch alles in excel zitten maar dan kom ik erachter dat ik waarschijnlijk te weinig eet. En dus kans op spierverbranding verhoog .

Ik ben nog altijd in de cut en wil eerst droog zijn voordat ik stevig ga bulken.
    Heeft iemand goed advies om mijn huidige inname te verbeteren of kan het geen kwaad zo door te gaan. (ik ben bang dat ik tegen een muur ga lopen naarmate ik vorder)

Ik zat zelf te denken aan protein bars en ik eet die 85% chocola eigenlijk sinds een weekje.

Verder train 5 dagen waarvan 3 KT 1 Cardio 1 Crossfit zijn.

Alvast bedankt,
    Attached Files
    Last edited by Rawis; 31-07-2012, 13:55.

je eet inderdaad wel erg weinig

Ik zou de kwark verplaatsten naar net voor het naar bed gaan en i.pv. de 250gr kwark van 10uur en 15uur beide 3 volkoren boterhammen met kipfilet doen of nog beter zilvervliesrijst met kipfilet

en waarom die 12.5gr chocolade?
    Everybody wanna be a bodybuilder but nobody wanna lift heavy ass weights

Comment

Had ergens gelezen dat het ok was om 85% choco te eten tegen de trek, en voor de afwisseling was het wel lekker.

Dus jij zegt drop de 2x 250 kwark en verplaats het voor het naar bed gaan ?
      Dus in 1x de hele 500gr

Om vervolgens de maaltijd van 10.00 en 15.00 te vervangen door brood of Kip+Rijst.
      Wat voor porties kip/rijst raad je aan ?
      Zelf vind ik het opeten van 3 bammetjes op de tijdstippen 10 en 3 wel een hele opgave, en moet ik dan het fruit droppen ?

Comment

je hoeft toch niets te eten tegen de trek? je moet juist meer eten

idd alle kwark voordat je gaat slapen, dit zijn caseĂŻne (langzame) eiwitten

Voor portie kip kan je op ongekookt gewicht 50gr zilvervliesrijst en 125gr met een paar walnoten om aan je vetten te komen

fruit kan je nog wel blijven eten, als je maar niet te veel suikers binnen krijgt.

en veel water drinken!
        Last edited by airmax; 31-07-2012, 15:16.
        Everybody wanna be a bodybuilder but nobody wanna lift heavy ass weights

Comment

Ik drink 2/3 liter water per dag.

Vroeg me af of ik dan het middageten kan vervangen door iets anders ?

Aangezien ik voor mijn doen ochtends en ''s middags al redelijk veel binnenkrijg kan die 2 crackers met 4x kipfiletplakes vervangen worden door iets anders of zou ik daar me fruit neer kunnen gooien ?

Comment

Heb het verwerkt in het schema alleen zit ik nu te ruim om te cutten.
            Zit nu ruim 200 teveel... wat kan ik het beste veranderen ?

Wil er ook nog even aan toevoegen dat ik dagelijks vitamine c/omega tabletten neem, en dat de kip in bertolli olijifolie is gebakken.
            Attached Files

Comment

Verdeel het wat beter, gooi zilvervliesrijst bij je eten. De kh staan echt te laag. Je moet ook functioneren. En je kan er best een (volkoren)broodmaaltijd bij doen ipv die gekke crackers, met een omeletje. Vervang wat whey met een stukje vis. Calorien opvullen zal het probleem niet worden toch Wordt even opnieuw puzzelen maar je hebt nog zo'n 400-500 kcal te besteden. Lekker toch? En je valt met een kleiner deficiet ook af geen zorgen.
              Ik ben in 6 weken van 27% naar 20% gegaan met een vergelijkbaar deficiet. Zo'n 150-200 cal op trainingsdagen en zo'n 450 op rustdagen/cardio.

Succes!
              Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Puzzelen was nooit mijn sterkste kant

Een gebakken eitje gaat moeilijk omdat ik werk, maar hier zijn wel andere producten voor te vinden.

Mijn avondeten is gevarrieerd soms is dit ook witte vis + wokgroente of biefstuk + wokgroente

Echter nooit rijst erbij

Comment

Originally posted by Rawis View Post
                  Puzzelen was nooit mijn sterkste kant

Een gebakken eitje gaat moeilijk omdat ik werk, maar hier zijn wel andere producten voor te vinden.

Mijn avondeten is gevarrieerd soms is dit ook witte vis + wokgroente of biefstuk + wokgroente

Echter nooit rijst erbij
                  Ik bedoel vis buiten je avondeten om. Wat tonijn of koolvis of wat gerookte zalm. Ik zag dat je nooit rijst nam, maar ik denk dat dit mss wel een goed idee is. Zo heb je wss wat meer energie om te werken en te trainen.

Comment

ipv kipfilet met rijst.. tonijn/koolvis + rijst varriëren ?
                    Of bedoel je bovenop het huidige nog ergens vis erbij nemen.

Kan je de pijl met de waarden die bij mij op bulken staat veranderen naar cutten ? Of staat hij bij iedereen standaard zo ?

Comment

Maak van 400gr biefstuk 200gr en doe 100gr zilvervliesrijst(ongekookt wegen) bij je avondeten. Zo gaan je carbs wat omhoog. Eet ergens anders op de dag bijv een salade met tonijn of gewoon een blik tonijn dus bovenop je huidige schema. Ik grill bijv koolvis of kabeljauw voor 2 dagen vooruit. Dit eet ik 2 uur na mijn avondeten. Of gerookte zalm bij de lunch. Goed voor eiwitten en gezonde vetten.

Ja kan ook bijv in de middag Ă©n in de avond wat rijst en proteĂŻnen (vis, vlees of kip) aan de hand van je dagindeling/training. Of in de avond ook 30gr ongezouten noten bij je kwark doen voor je vetten. Ik gooi altijd amandelen bij mijn kwark in de blender. Zoveel opties, je kan het jezelf een stuk evenwichtiger en makkelijker maken.

Gewoon even een uurtje opnieuw alles bekijken en je schema aanpassen aan je wensen/waardes
                      Last edited by pescatore; 01-08-2012, 14:25.

Comment

Hier en daar wat veranderd, ik weet dat ik laag zit in de vetten maar ik gebruik olie voor het bakken en neem een omega pil.

Ik loop een beetje de prutsen met K tegenover kcal.. als ik hoger wil gaan in K dan schiet mijn kcal al gauw omhoog

Is het beter nu ?
                        Attached Files

Comment

Je kan best wat eiwitten inleveren in jouw geval hoor. Zit erg hoog. Wat vetten betreft wegen/meten = weten. Zo simpel is het. Ik zie geen link naar een nieuw schema btw

Comment

Ik zeg niet dat het ideaal is maar ik zit op trainingsdagen EKV: 235gr - 220gr - 72gr

Voor mij werkt dit prima, maar dat is al erg hoog in eiwitten...
                            Last edited by pescatore; 01-08-2012, 15:36.

Comment

Schema stond er maar is 0x gelezen mss iets fouts gegaan.
                              Hier nogmaals
                              Attached Files

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X