Kritische mening graag over mijn schema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kritische mening graag over mijn schema

Beste forumleden,

Ik heb net mijn voedingsschema (blad1) en trainingsschema (blad2) op een excel sheet uitgetypt. Mijn doel is om 7.5% lichaamsvet te behalen, terwijl ik mijn spiermassa behoud. Je kan het gewicht veranderen bij de voedingsmiddelen en de rest van de kolommen passen zich daarna zelf aan als je wijzigingen wilt aanbrengen. N.B. Ik bereid al het eten door te stomen of te blancheren en ik voeg niks toe aan smaak of iets dergelijks.

Ik had zelf nog wat twijfels over mijn voeding:

1. Te weinig vet
    2. Niet gevarieerd genoeg
    3. Verhoudingen eiwit/koolhydraten/vet onjuist
    4. Voedingswaarde van kip: Ik heb nu de voedingswaarde op de verpakking van mijn kipfilet aangehouden, maar als ik erover nadenk.. als je je kip stoomt verliest het zijn vocht, waardoor het lichter wordt. Zo is 1000gram kipfilet gestoomd dan nog maar 750 gram. Ik weeg mijn kip altijd na het stomen, maar dat betekent dan wellicht dat ik teveel kip per maaltijd eet, omdat 150gram gestoomde kip veel meer eiwit bevat dan 150gram rauwe kipfilet.
    5. Wellicht meer koolhydraten tijdens de eerste maaltijd eten (brood met pindakaas?)

Ik zou graag jullie kritisch mening willen over mijn schema's en alvast bedankt voor jullie moeite!

Gr. Alex
    Attached Files

Wat is je huidige vetpercentage? Hoe lang train je al?

Weeg je producten rauw.

Je koolhydraten staan vrij hoog en je vetten moeten inderdaad duidelijk omhoog. Daarnaast zou ik je trainingschema in zijn geheel eruit trappen en een degelijk ub/lb of split nemen. Daar weer naast hoef je de suikers niet echt aan te geven, dit zijn koolhydraten...

Waarom is dat 2 x per dag trainen btw, zie het nut niet icm je doelen en je schema...?
    Last edited by pescatore; 11-08-2012, 12:44.
    Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Ik zit nu op 11.7% vet. Ik was vorig jaar rond deze tijd begonnen maar had sinds februari tot en met mid juli geen tijd ivm met school.

Ik verdeel me training in tweeën, omdat ik merk dat bijvoorbeeld na een rugsessie mijn onderarmen niet meer genoeg kracht hebben om daarna nog biceps erachter aan te doen. Door twee keer te gaan kan ik bij elke spiergroep mijn volle 100% geven. Maar ik ga wel kijken naar andere schema's.

Ik vind het materiaal dat op internet te vinden is over voeding erg verwarrend, omdat de meningen zij verscheidend zijn. Ene bron schrijft dat 0.6gr eiwit/pound bodyweight meer dan genoeg is de andere 1gram en de verhouding eiwit/koolhydraten/vetten -> 50/30/20 vs. 15/55/30 etc...

Comment

Ik heb je schema een snel bekeken (trainingschema), je moet elke spiergroep 2x/week trainen.
        Je doet beter een UB/LB schema (2xub en 2xlb) tenzij je perse 6x/week wilt trainen, dan doe je(borst/triceps 2x/week ; rug/biceps 2x/week ; benen 2x/week).

Ik heb nu niet veel tijd, verander je trainingschema en post je nieuw eens.
        (voedingschema heb ik niet bekeken).
        On a long road to insanity.

SQ: 165kg BP: 125kg DL: 180kg

Comment

11 trainingen per week...... oftewel 2x per dag een training.... is lekker maar wel veel voor iemand die net een jaartje bezig is. Ik zou gewoon max 1 x per dag trainen. Je kan gewoon je split houden natuurlijk, maar niet nog een keer halveren.
          Dat je geen kracht meer zou hebben in de onderarmen na een grotere spiergroep daar kan je aan wennen en je zal sterker worden als je gewoon ff doorbijt.
          1e Masters Superbody YBF 2011!
          Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by gleke View Post
            je moet elke spiergroep 2x/week trainen. .
            MOET Gleke? Moet?

Het is maar de vraag of iemand dat wil. Niks moet. Jij moet toch ondertussen wel beter weten dacht ik zo.
            1e Masters Superbody YBF 2011!
            Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Ik denk inderdaad dat de meeste mensen een split schema hanteren waar ze elke spiergroep 1x per week trainen...

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X