Evolueren voedingsschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Evolueren voedingsschema

Leute,

Ik hanteer momenteel een voedingsschema van 2580 kcal in de verhouding K/E/V: 45/30/25. Dit voedingsschema is gebaseerd op onderhoud en bevalt me prima!

De vraag die ik heb: hoe vaak moet je je voedingsschema aanpassen aan je lichaamsgewicht? Stel: je groeit een kilo in een week tijd, pas je dan direct je schema aan zodat je dus meer moet eten en dat dus exponentieel? Of moet ik dit voedingsschema voor een bepaalde tijd hanteren om vervolgens na bijvoorbeeld een maand aan te passen?

Tnx!

67 views en niemand die er wat van vindt? Ik neem aan dat ik niet de enige ben met een voedingsschema....

Comment

Als je op onderhoud eet zal je niet zwaarder worden.
      “A weak man is not as happy as that same man would be if he were strong”. - Mark Rippetoe

Comment

Ik vind niet dat je te moeilijk moet denken, mits je hardcore pro bent..

Uiteindelijk zal je op een punt komen dat je met je huidige voedingsschema/trainingsschema geen resultaten conform je doel behaald, dan zal het tijd worden om eea wat bij te stellen lijkt me. Welke tijdsbestek daaraan hangt lijkt me irrelevant.

Comment

Je kan op onderhoud zeker aankomen!. Echter gaat dit minder snel als wanneer je stevig (clean)bulkt uiteraard!. Zeker als je net start zal je op onderhoud nog mooie gains kunnen pakken. Wat Fossah al zei. Op het moment dat je 'lijkt' stil te staan en niets meer aankomt. kijk dan weer naar je schema. In principe zou dit echt niet wekelijks aangepast hoeven te worden. Ik eet meestal een maand 'op aangepast schema' en dan kijk ik weer verder wat de aanpassingen gedaan hebben voor me .

wat heb je aangepast nu? meer carbs toevoegen misschien?
          Elise, Karima & Veronique

Comment

Ik zit momenteel op net dezelfde kev verhouding als jij

Je schema aanpassen als je een kilootje ofzo bent aangekomen lijkt me niet nodig.

Indien je een 3-4 tal kilo bent aangekomen, dan kan je wel de kcal omhoog gooien tot je weer op je onderhoud zit.

Comment

Originally posted by BelowZero View Post
              Als je op onderhoud eet zal je niet zwaarder worden.
              Ik ben een beginneling maar als ik de stickies en andere info goed geïnterpreteerd heb zal de samenstelling van mijn lichaam veranderen als ik op onderhoud eet en daarbij train. Ik heb nu hier en daar wat vet (niet veel maar toch) en dat moet verdwijnen. Er moeten spieren voor in de plaats komen. Dus als het goed is gaat de samenstelling van mijn lichaam veranderen, er komt meer VVM bij. Zodra ik dan een punt bereik dat ik niet meer 'groei', zal ik meer moeten gaan eten.

Toch?

Comment

[quote=Velox;998227]Ik ben een beginneling maar als ik de stickies en andere info goed geïnterpreteerd heb zal de samenstelling van mijn lichaam veranderen als ik op onderhoud eet en daarbij train. Ik heb nu hier en daar wat vet (niet veel maar toch) en dat moet verdwijnen. Er moeten spieren voor in de plaats komen. Dus als het goed is gaat de samenstelling van mijn lichaam veranderen, er komt meer VVM bij. Zodra ik dan een punt bereik dat ik niet meer 'groei', zal ik meer moeten gaan eten.

Toch?[/quote]

jazeker

Comment

[quote=quibus;998261]
                  Originally posted by Velox View Post
                  Ik ben een beginneling maar als ik de stickies en andere info goed geïnterpreteerd heb zal de samenstelling van mijn lichaam veranderen als ik op onderhoud eet en daarbij train. Ik heb nu hier en daar wat vet (niet veel maar toch) en dat moet verdwijnen. Er moeten spieren voor in de plaats komen. Dus als het goed is gaat de samenstelling van mijn lichaam veranderen, er komt meer VVM bij. Zodra ik dan een punt bereik dat ik niet meer 'groei', zal ik meer moeten gaan eten.

Toch?[/quote]

jazeker
                  Dank u! Begon al aan mijzelf te twijfelen...

Comment

Originally posted by Velox View Post
                    Leute,

Ik hanteer momenteel een voedingsschema van 2580 kcal in de verhouding K/E/V: 45/30/25. Dit voedingsschema is gebaseerd op onderhoud en bevalt me prima!

De vraag die ik heb: hoe vaak moet je je voedingsschema aanpassen aan je lichaamsgewicht? Stel: je groeit een kilo in een week tijd, pas je dan direct je schema aan zodat je dus meer moet eten en dat dus exponentieel? Of moet ik dit voedingsschema voor een bepaalde tijd hanteren om vervolgens na bijvoorbeeld een maand aan te passen?

Tnx!
                    Sorry,Ik was in de war door je vraagstelling.
                    Als je doelsteling is om meer ripped te worden dan is op onderhoud eten prima.
                    Ik las dat je vp 18% is dus zou zeker niet boven onderhoud gaan eten.
                    Van op onderhoud eten i.c.m.traning zal je niet aankomen door de verhoogde stofwisseling en om dat grotere spieren meer calorieën verbranden.

Hou de spiegel en de weegschaal in de gaten en pas je schema aan als je b.v te veel afvalt.
                    “A weak man is not as happy as that same man would be if he were strong”. - Mark Rippetoe

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X