Optimel: Gezond zuiveldrankje of een extra dikmaker?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Optimel: Gezond zuiveldrankje of een extra dikmaker?

Goodday everybody,

Sinds kort(twee maanden) ben ik eens hevig begonnen met krachttraining(5 dagen in de week), waarbij ik s'ochtends 2 uurtjes met gewichten zit te ''gooien'' en erna een half uurtje cardio. s'Middags en s'avonds werk dan tijdelijk full-time bij een supermarkt.

Vaak als ik producten zit bij te vullen, lees ik af en toe wat er allemaal inzit. Sinds ik Optimel(melk met een smaakje) eens gezien heb, was ik wel verbaasd hoeveel eiwitten er bevatten. Ook zit er totaal geen vet.

Sindsdien drink ik al 2 maanden ong. 2 liter optimel per dag, inclusief 1 eiwitshake aan 50 gram aan eiwitten. Normaal gesproken drink een half liter optimel en wake-up brinta glas in de ochtend, voordat ik ga fitnessen. Na zo'n sessie neem nog m'n eiwitshake. Tijdens m'n avondeten drink nog 1 liter weg. En voor het slapen gaan drink ook nog een half liter weg.

Vandaag hoorde ik van een vriend van me, dat het uitermate slecht is omdat er boordevol suikers zitten(koolhydraten) en begon dus te twijfelen of het slecht is, wat ik die laatste twee maanden deed.

Dus m'n vraag: Is optimel juist supergezond of is het zo'n fabeldrank die juist tegenovergestelde is?

En als het wel zo is, wat is een beter alternatief voor m'n broodnodige zuivelverslaving?

In optimel zitten inderdaad veel koolhydraten. Dit komt of door het suiker wat er inzit, of door de zoetstoffen. Zoetstoffen zijn ook slecht voor je, terwijl veel mensen dat vaak niet weten.
    Een alternatief is melk of kwark. Kwart bevat bijna geen koolhydraten, en wat het bevat aan koolhydraten is lactose, melksuiker.
    Don't ever let somebody tell you, you can't do something.
    People can't do something themselves, they wanna tell you, you can't do it.
    BP: 1x120 kg SQ:1x190 kg DL: 1x200 kg

Comment

Volgens mij zitten er veel overbodige suikers in (correct me if i'm wrong)
      Als vervanger zou ik lekker melk nemen! sowieso een stuk beter

Comment

Hmm, dus in principe milde kwark met een bepaalde zoetstof, toch?

Comment

Originally posted by VBulut View Post
          Hmm, dus in principe milde kwark met een bepaalde zoetstof, toch?
          uhm ja, alleen optimel is melk en in melk zit meer lactose dan in kwark, dus in feite melk met een zoetstof. Zoetstoffen wil je als bodybuilder liever niet, dus beter gewoon melk of kwark.

Comment

Waarom zijn zoetstoffen zo slecht voor bodybuilding?

Comment

Originally posted by hakanovic View Post
              Waarom zijn zoetstoffen zo slecht voor bodybuilding?
              Gooi een scheutje cola light over een verroeste moer en je krijgt hem los, wat zal het dan wel allemaal niet in ons lichaam doen. Zoetstoffen kan je lichaam niks mee, het zijn overtollige calorieen waar je niet op kan branden, je hebt er dus niks aan.

Comment

Ik denk dat de vraag hier is ontstaan of de zoetstoffen met 0-2 kcal in jouw 100ml drankje slecht voor je zijn.

Wat betreft cola light, jouw beschreven situatie komt eveneens voor als je reguliere coco cola zult gebruiken vermoed ik.

Dat tafelsuiker (50% glucose, 50% fructose) en fructose in overvloedige mate slecht voor je zijn, dat mag duidelijk zijn.

De vraag is nu ontstaan of zoetstoffen zoals stevia etc, ook slecht voor je zijn.. Correct me if I'm wrong.
                "Straight outta gym"

Comment

zo dicht mogelijk bij de natuur blijven.
                  dus gewoon melk drinken of yoghurt en kwark eten.

in optimel zitten allemaal dingen waar je lichaam geen fuck mee kan.
                  ā€œIf you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.ā€

Comment

Heb ooit gelezen dat zoetstoffen zoals in cola light alsnog een insuline piek kunnen veroorzaken. Voor de rest zijn de meesten niet echt schadelijk denk ik maar waarom inderdaad gebruiken als het toch niet bijbrengt voor je lichaam.

Ooit ook gelezen dat aspartaam mss de boosdoener is voor ADHD. Onderzoek moest dat wel nog verder uitwijzen.
                    I'm not special, but not the same as you.
                    Because I do things you will never do.
                    SQ 1x170 - BP 1x107.5 - DL 1x200 (bw: 84.5 kg)

Comment

Originally posted by nbtp View Post
                      Heb ooit gelezen dat zoetstoffen zoals in cola light alsnog een insuline piek kunnen veroorzaken. Voor de rest zijn de meesten niet echt schadelijk denk ik maar waarom inderdaad gebruiken als het toch niet bijbrengt voor je lichaam.
                      Is nog nooit bewezen, de amerikaanse diabetes organisaties hebben dat onderzocht, alleen saccherine kon een miniscule piek veroorzaken die niet eens de moeite was te vermelden, ze vonden het wel vreemd dat de ene persoon dat wel ervaarde en de andere niet, daar konden ze geen verklaring voor vinden.
                      "You are what you eat..."
                      That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...

Comment

De calorieƫn die zoetstoffen opleveren zijn verwaarloosbaar, je moet alleen voorzichtig zijn met grote hoeveelheden aspartaam. En dan nog zie ik niet hoe het bodybuilden in de weg zal zitten.

Oke ik gaar naar de optimel site en kom hier uit:

Sonja's column

Hmm
                        The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Aspertaam is niet slecht mensen, dat doen de suikerboeren je graag geloven.

Comment

Originally posted by Rickbeen View Post
                            Gooi een scheutje cola light over een verroeste moer en je krijgt hem los, wat zal het dan wel allemaal niet in ons lichaam doen. Zoetstoffen kan je lichaam niks mee, het zijn overtollige calorieen waar je niet op kan branden, je hebt er dus niks aan.
                            Ik had het niet over cola light, maar over zoetstoffen. Ik weet ook wel dat er in cola light veel rotzooi inzit.

Ik kijk naar de ingrediƫnten van mijn wheypoeder van b&f en ook daarin staan zoetstoffen erin. Dus volgens jouw beredenering is de wheypoeder die ik gebruik ongezond.

Comment

Originally posted by Waterpoloboy View Post
                              Ik denk dat de vraag hier is ontstaan of de zoetstoffen met 0-2 kcal in jouw 100ml drankje slecht voor je zijn.

Wat betreft cola light, jouw beschreven situatie komt eveneens voor als je reguliere coco cola zult gebruiken vermoed ik.

Dat tafelsuiker (50% glucose, 50% fructose) en fructose in overvloedige mate slecht voor je zijn, dat mag duidelijk zijn.

De vraag is nu ontstaan of zoetstoffen zoals stevia etc, ook slecht voor je zijn.. Correct me if I'm wrong.
                              Ja, dat klopt. Ik kijk bijvoorbeeld naar de ingrediƫnten van crystal clear en dat is gewoon letterlijk water met twee verschillende zoetstoffen. Deze twee zoetstoffen zitten ook in mijn wheypoeder. Dus waarom zou het slecht voor je moeten zijn, aangezien hier bijna iedereen whey met zoetstoffen koopt( als ik de b&f topic mag geloven).

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X