Het belang van variatie in voeding

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Het belang van variatie in voeding

Ik lees hier en daar dat variatie in je voedingschema een echte nood is..

Nu vraag ik mij of dit echt zo belangrijk is...

Stel je hebt je voedingschema opgemaakt aan de hand van je behoefte en je doel en je krijgt dagelijks de nodige vitaminen & mineralen binnen (hetzij via je voeding of via een supplement).

Als je nu al moet beginnen met varieren en dan elke keer je eten moet afstemmen op je ekv behoefte... dit is niet zo simpel..

Zijn er hier nog leden die dit wel doen of volgt iedereen netjes zijn schema met af en toe een cheatmeal?

ik eet bijna elke dag hetzelfde, maar eet gevarieerd over de dag zelf.
    hier wijk ik wel eens van af, maar cheat meals heb ik niet. ik reken ik dit door zodat de totalen kloppen per maaltijd/dag.
    focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

Same here, ik heb ook een std schema. Daarnaast heb ik een serie vaste "afwijkingen" op een gegeven moment weet je bijv als je een omelet eet in de middag die niet in je schema staat wat je aan de rest van je maaltijden moet aanpassen om het redelijk kloppend te houden. Is niet zo lastig. Daarnaast wissel ik vis, vlees en groenten veel af. Lijkt me dat dit wel voldoende is...

Wat betreft cheaten, soms een tijd niet, soms denk ik opeens opeens ik bestel wat, heb ik zin in. Als ik twee weken superstrak heb gegeten kan een keertje chinees wel of gyros. Ik denk er ook niet teveel over na. Probeer op zo'n dag als ik wat vettigs eet wel mijn normale vettige voeding zoals bijv noten over te slaan. Dan valt het allemaal best wel mee. Een junkmaaltijd is ook geen ramp. Wordt anders als je dr een fles cola bij trapt en een bak Ben en Jerry's
      Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Ik heb geeneens een schema, op den duur weet je wel ongeveer wat je kan hebben, ik eet elke week wel iets ongezonds, meestal wel meer dan eens'
        Zouden er meer moeten doen, alleen met wedstrijdambities zou ik met en schema werken of als je nieuw bent en alles moet uitvogelen.

Comment

Originally posted by quibus View Post
          Ik heb geeneens een schema, op den duur weet je wel ongeveer wat je kan hebben, ik eet elke week wel iets ongezonds, meestal wel meer dan eens'
          Zouden er meer moeten doen, alleen met wedstrijdambities zou ik met en schema werken of als je nieuw bent en alles moet uitvogelen.
          Net Magnum Almondje op hmmm
          Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
          X