Kip

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kip

Hallo,

ik zit met een vraagje betreffende kip, in m`n voedingsschema heb ik namelijk zo`n 550gram kipfilet per dag, maar ik denk niet dat me moeder enkel biologische kip voor me zal gaan kopen.

Maar toch had ik de vraag, zal het qua voedingswaardes veel uitmaken? Plof of bio kip? En is het slecht om zoveel ervan te eten? Sowieso is die discussie ook over eieren gevoerd dus ik vraag me af hoe het nu zit met het kippenvlees (:

Groet

Originally posted by Dexie View Post
    Hallo,

ik zit met een vraagje betreffende kip, in m`n voedingsschema heb ik namelijk zo`n 550gram kipfilet per dag, maar ik denk niet dat me moeder enkel biologische kip voor me zal gaan kopen.

Maar toch had ik de vraag, zal het qua voedingswaardes veel uitmaken? Plof of bio kip? En is het slecht om zoveel ervan te eten? Sowieso is die discussie ook over eieren gevoerd dus ik vraag me af hoe het nu zit met het kippenvlees (:

Groet
    Normaal gesproken, heb je bij bio-kip niet zoveel rotzooi erin zitten, ook bevat er geen gehydroleerd vlees, wat wil zeggen, er zit geen ingespoten water in zo''n bio-kip, wat zorgt ervoor, dat je een goed aantal kip binnenkrijgt in je lichaam.

Je kan altijd kip-filet halen en op je volkoren boterham droppen, wat eigenlijk voor jou, praktischer is.

Comment

Ik heb sowieso, 6 boterhammen met kipfilet per dag, 3 met pindakaas, en 's avonds groente, rijst en 500gram kipfilet... Daarom deze vraag haha

Comment

Zit veel antibiotica in kip veel onderzoeken naar en je zou er resisten van kunnen worden. Is het misschien een idee om ipv kip vis te eten (blikjes tonijn markeel etc.)

Comment

Originally posted by optiflex View Post
          Zit veel antibiotica in kip veel onderzoeken naar en je zou er resisten van kunnen worden. Is het misschien een idee om ipv kip vis te eten (blikjes tonijn markeel etc.)
          Dan denk ik eerlijk gezegd dat kip gezonder zal zijn ipv al die blikjes. Blikjes eten kan in mijn ogen nooit echt goed voor je zijn. Ten eerste zit er al veel sodium in en ten tweede vind ik zelf dat als je een blikje tonijn of makreel eet dat je de smaak van ijzer/metaal proeft. Vind het echt rommel.

Gewoon pangasiusfilet eten!
          Stop sitting back thinking, saying yeah man that 'd be cool, that 'd be cool, I want to be this I want to be that, grab your fucking nuts and be it!!

Comment

Originally posted by blue_eye View Post
            Dan denk ik eerlijk gezegd dat kip gezonder zal zijn ipv al die blikjes. Blikjes eten kan in mijn ogen nooit echt goed voor je zijn. Ten eerste zit er al veel sodium in en ten tweede vind ik zelf dat als je een blikje tonijn of makreel eet dat je de smaak van ijzer/metaal proeft. Vind het echt rommel.

Gewoon pangasiusfilet eten!
            Weetje misschien hoeveel mg? En je hebt sodium ook nodig he.

Comment

Nou ik had het laatst geprobeerd, ik nam zonder aarzelen een dikke hap tonijn, en rende meteen naar de wc, ik vind vis gewoon niet te kanen, zalm niet, paling niet alleen kibbeling en tilapia maar dat is nou niet wat we moeten hebben haha.

Comment

Niks mis met talapia hoor!
                Team Fox Gym - Contest Prep / Transformation / Nutrition - PM voor informatie.
                Ox Nutrition / Ice76 Protein Ice

Comment

Originally posted by Mvos View Post
                  Niks mis met talapia hoor!
                  idd en pangasiusfilet is ook heel goed en nog goedkoop ook. Je kan het ook heel lekker maken met allerlei groenten rond en dan stomen, dan krijgt de vis de smaak van de groenten. En of je nu bulkt of cut, zou niet mogen uitmaken.
                  Stop sitting back thinking, saying yeah man that 'd be cool, that 'd be cool, I want to be this I want to be that, grab your fucking nuts and be it!!

Comment

Originally posted by blue_eye View Post
                    idd en pangasiusfilet is ook heel goed en nog goedkoop ook. Je kan het ook heel lekker maken met allerlei groenten rond en dan stomen, dan krijgt de vis de smaak van de groenten. En of je nu bulkt of cut, zou niet mogen uitmaken.
                    Probeer je favoriete kipkruiden eens op witvis. Ik hoop dat je positief verrast bent over de smaak. Wat dacht je van kerrie, knoflook en ketjap op je wijting? Beetje paneermeel er op en wat olie, in de oven en zachtjes garen.

Ik heb nu wijting in de oven liggen onder een kruimellaagje van kemiri-noot, vers geraspte gember en kurkuma. Met kruiden kun je zelfs een steen nog lekker maken... wel aflikken niet opeten.

Comment

Originally posted by Pallas View Post
                      Probeer je favoriete kipkruiden eens op witvis. Ik hoop dat je positief verrast bent over de smaak. Wat dacht je van kerrie, knoflook en ketjap op je wijting? Beetje paneermeel er op en wat olie, in de oven en zachtjes garen.

Ik heb nu wijting in de oven liggen onder een kruimellaagje van kemiri-noot, vers geraspte gember en kurkuma. Met kruiden kun je zelfs een steen nog lekker maken... wel aflikken niet opeten.
                      kan je niet wat kip receptjes plaatsen? Of iig hoe kan ik mijn kip lekker maken. Want ik word er helemaal gestoord van, mijnn kip is ook zo droog.

Comment

Kip kruiden AH, kip insmeren met sambal, Kip in aluminium folie in de oven met veel knoflook teentjes, kip met citroen in aluminiumfolie in oven, noem maar op HEERLIJK!

Comment

Originally posted by talalelh15 View Post
                          kan je niet wat kip receptjes plaatsen? Of iig hoe kan ik mijn kip lekker maken. Want ik word er helemaal gestoord van, mijnn kip is ook zo droog.

Ik heb hier ooit een kipkruiden-topic geplaatst, http://forum.bodynet.nl/recepten/502...ut-zonder.html .

Kip wordt droog als je magere kip gebruikt en deze te lang gaart. De truc is het zo snel mogelijk gaar te krijgen zonder het te verbranden.

Dus wil je op hoog vuur kip klaarmaken, dan sla je de kipfilet plat. Heb je meer tijd, dan kun je een hele filet aanbraden voor een knapperig korstje en daarna op heeeeeel laag vuur laten garen. Op de barbecue maak je blokjes en die gaar je snel. Enz. Gewoon blijven uitproberen. Je kunt aan de 'vering' van het vlees voelen of het al gaar is, je duwt er dan met je vinger op.

Of in de oven in aluminium folie zoals dreetje doet, dan blijft het ook lekker mals.
                          Of je neemt wat vettere kip: kipdijfilet.

Bijna einde ramadan, toch?

Comment

Originally posted by Pallas View Post
                            Ik heb hier ooit een kipkruiden-topic geplaatst, http://forum.bodynet.nl/recepten/502...ut-zonder.html .

Kip wordt droog als je magere kip gebruikt en deze te lang gaart. De truc is het zo snel mogelijk gaar te krijgen zonder het te verbranden.

Dus wil je op hoog vuur kip klaarmaken, dan sla je de kipfilet plat. Heb je meer tijd, dan kun je een hele filet aanbraden voor een knapperig korstje en daarna op heeeeeel laag vuur laten garen. Op de barbecue maak je blokjes en die gaar je snel. Enz. Gewoon blijven uitproberen. Je kunt aan de 'vering' van het vlees voelen of het al gaar is, je duwt er dan met je vinger op.

Of in de oven in aluminium folie zoals dreetje doet, dan blijft het ook lekker mals.
                            Of je neemt wat vettere kip: kipdijfilet.

Bijna einde ramadan, toch?
                            Dankjewel voor de tips, zal ze toepassen :P.

Ja vandaag laatste dag , had er overigens geen moeite mee ofso.

Comment

Ah oke, ik zal proberen ook wat vis erin te krijgen en m`n moeder lief aan te kijken voor bio kip. Bedankt

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X