vetpercentage verlagen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• vetpercentage verlagen

Ik wil graag mijn vet percentage verlagen hij ligt nu rond de 14% ik wil hem graag wat lager hebben.
    Ik heb dus gelezen dat ik gewoon moet blijven eten wil ik ook mijn spiermassa behouden en natuurlijk voldoende blijven sporten enzovoort enzovoort.
    Ook stond er dat die voeding eitwitrijk moest zijn en koolhydraatarm.
    mijn vraag aan jullie is dus wat is nou echt koolhydraatarm voedsel.
    Ik heb al ontdekt dat kipfilet op brood weinig koolhydraten en veel eitwitten bevat perfect dus.
    hebben jullie nog enkele tips voor mij wat betreft koolhydraatarm voedsel en dan heb ik het over beleg op brood (dat is voor mij het belangrijkste) maar ook andere tips zijn zeer welkom.

alvast heel erg bedankt.
    You don't quit when you're tired.
    You quit when you're done.

Originally posted by Cinix View Post
    mijn vraag aan jullie is dus wat is nou echt koolhydraatarm voedsel.
    Eiwitrijk, maar je hoeft niet koolhydraatarm te gaan eten. Wellicht wat minder dan je "normale" dieet maar dat wil niet zeggn dat koolhydraten (of vetten) per sé slecht zijn. Lees je gewoon even in hier op het forum en maak een schema. De verhoudingen zijn redelijk persoonsgebonden waar mensen het best hun doelen mee behalen. Ieder mens is anders maar er zijn wel wat waardes waar je je schema op kunt baseren om te beginnen...
    Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

het punt is een beetje dat ik elke dag wel een beetje andere hoeveelheden eten ivm met mijn school en die verschillende lesuren dus het is dan een beetje moeilijk om dan een schema op te stellen ik houd nu een beetje bij wat ik eet dus de hoeveelheid en als dat een beetje normaal blijft denk rond de 10 boterhammen stel ik een schema op want ik wil wel dat het een schema is waar ik mij (goed) aan houd.

Comment

Ik zie niet in wat school daar mee te maken heeft met verschillende uren... Daarnaast kun je met tijden wel een beetje spelen. Zoals ik al zei, lees je in en maak een schema dat is voor onervaren mensen het handigst. Ik doe het ook zo. Maak een schema, laat het even bekijken hier en hou je er een tijdje aan. Vervolgens kijk je na een paar weken naar je resultaten en kun je eventueel aanpassingen maken.

Wil je een reeks excuses aandragen waarom het allemaal niet kan, stap dan van het hele idee af en eet gewoon geen rotzooi. Maar het kan allemaal prima, niks zo regelmatig als school namelijk...

Comment

aan die kant heb je inderdaad wel gelijk ja niks zo regelmatig als school.
          ik eet verder zonder schema ook al heel gezond boterhammen met kip filet geen zoetigheden de enige zoetigheden die ik nu binnen krijg zijn 3 tot 4 boterhammen met jam meer zoetigheid krijg ik niet binnen.
          maar ik ga inderdaad een schema maken ja.

Comment

Hey.

Zou jij je stats eens willen posten?

leeftijd
            gewicht

enz.

P.s zet er ook even bij hoevaak je in de week sport.

zal ik even kijken of ik je eventueel wat kan helpen.

Groet erwin
            Last edited by Erwin26; 13-09-2012, 13:20.
            When u want somthing, give it ur all!

Comment

Hey.

Probeer trouwens ook niet al te veel brood te eten.
              haal je koolhydraten ook uit andere voeding mocht je daar de mogelijkheid
              toe hebben.

bijvoorbeeld:

zilvervlies rijst / volkoren pasta. (macaronie)

Comment

ik eet gemiddeld denk ik 10 boterhammem per dag en thuis eet ik wel redelijk vaak rijst of pasta (als avondeten).
                alleen waar zou ik dan nog meer koolhydraten uit kunnen halen?

Comment

hier zijn mijn statistieken.
                  MannenGegevens:zelf invullen:kcal per dagHarris-BenedictKatch-McArdleLeeftijd15,7Lengte (cm)176BMR1606kcal1413kcalTotale lichaamsgewicht (kg)56,0Onderhoudsniveau2490kcal2191kcalVetpercentage14,0%Cutten2241kcal1972kcalVVM48,3Bulken2739kcal2410kcalActiviteitsfactor1,55

sorry ik kreeg het niet in een bijlage.

Comment

sorry voor het hier bovenstaande bericht mijn computer liep vast en ging heel raar doen waardoor ik er geen bijlage van kon maken.
                    sorry voor de overlast.

Comment

Hey.

Geen probleem
                      maar klopt het dat je onderhoud 2900 kcal is?

anders moet je het hier even op uit rekenen

Voedingsbehoefte.nl - Trainingsschema's, Afvallen, Aankomen, Sporten

vul daar alles op in
                      druk dan op uitgebreide berekening.
                      dan zie je hoeveel K. E. V. je per dag nodig hebt.
                      haal ongeveer 200/300 calorieen van je behoefte af.

Want je kan volgens mij niet vet verbranden zonder te cutten maar dat weet
                      ik niet zeker.
                      dat is mij verteld ik weet dat sommige zeggen dat je eiwiten kan verhogen.

om je eiwiten te bereken doe je gewicht x 2.5/3.3 daar ergens tussen in.
                      dan verdeel je overige calorieen door koolhydraten en vetten.

1 gram eiwit = 4 kcal (dus als je bijvoorbeeld 56x3 doet 168 gram eiwit dan
                      doe je 168x4 voor het aantal Kcal. je moet hier een
                      beetje mee schuiven om te kijken wat bij je past)

1 gram koolh = 4 kcal

1 gram vet = 9 kcal

bereken daar mee de overige callorieen voor koolhydraten en vetten.

ik zelf ben 73 kg
                      mijn totaal:
                      2114 kcal Ruimte voor avond eten (500 kcal)
                      K. 213
                      E. 210
                      V. 48

mijn vet is wat aan de lage kant ben hier nog mee bezig.

Hoop dat je er wat aan hebt.

Groet erwin.

Comment

Hey.

Kijk ook even bij het LEES DIT EERST Topic
                        En lees de sticky over voeding even door staat ook veel info in.
                        En Het topic afslaken ook de sticky even lezen
                        kan je wel helpen.

Heeft mij ook goed gedaan.

Groet erwin.

Comment

Ik zou met een onderhoud van 2900 op 2400 kcal gaan zitten. er vanuit gaande dat je krachttraining en je voeding voor de rest in orde zijn komt dit neer op 0,5 kg vet / week

2,5 gr eiwit / kg lichaamsgewicht is zat.

Probeer je vetten tussen 20% en 30% van je totale caloriën te houden. In bovenstaand geval dustussen de 60 en 70 gram lijkt me prima.

Vul de rest aan met carbs. Of gewoon http://forum.bodynet.nl/afslanken/55...-afvallen.html lezen

Comment

mijn onderhoudsniveau is 2490 calorien heb ik net even uitgerekend niet heel precies dus ik denk ongeveer 2500 calorien is mijn onderhoud.
                            ik heb het berekend op dat linkje van erwin en ik kom inderdaad uit op 2538 nu is dat natuurlijk niet heel precies maar mijn onderhoudsniveau is inderdaad rond de 2500 calorien per dag.

PS ik weet niet of ik dat binnen krijg als ik eet zoals nu.
                            Last edited by Cinix; 13-09-2012, 16:58.

Comment

ik heb mijn calorien even vlug geteld op een normale dag kom ik rond de 2000 calorien uit soms wat verhoogd naar 2200 door speciale omstandigheden, maar is dat dan goed om je vetpercentage te verlagen?
                              In ieder geval kom ik niet boven mijn onderhoudsniveau van rond de 2500 calorien uit.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X