Koolhydraten?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Dominick View Post
    En heb mij nu gemeten met de formule van pescatore:
    Die formule geeft bij mij aan dat mijn vet bijna een kwart lager is dan dat het daadwerkelijk is (wat weer als gevolg heeft dat de kcal behoefte volgens die module natuurlijk bizar hoog is).

En hoe meet jij die cm's? Veel mensen gebruiken een 'meetlint' zoals deze. Dat drukt al snel in je vet, waardoor je cm's ook niet kloppen. Dan kan je nog beter een touwtje om je middel doen (niet strak aantrekken) en de cm's van dat touwtje uitrekenen. Maar dan alsnog is vet uitrekenen via die module gewoon iets waar je weinig aan hebt.

En bij een weegschaal zijn er ook veel factoren die voor een vertekend beeld kunnen zorgen. Laat het gewoon lekker op de sportschool meten, dat zegt veel meer.
    Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Nek-taille als je goed meet is vrij accuraat hoor...
      Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Originally posted by pescatore View Post
        Nek-taille als je goed meet is vrij accuraat hoor...
        In vergelijking waarmee, een weegschaal? Een schatting op het oog door een gemiddelde sporter?
        Bijna een kwart verschil met een huidplooi noem ik niet accuraat.

Comment

Bij mij zijn ze vrijwel hetzelfde ook bij terugrekenen van mijn resultaten naar mijn onderhoud lijkt dit allemaal te kloppen. Ook bij een vriendin van me en mijn broer liggen de waardes binnen 0,6% tov huidplooi (lekkere sample-size maar toch). De consensus is echter dat ook met calipers meten niet altijd even accuraat is, zelfs met iemand die er verstand van heeft, dus wat is wijsheid.
          Last edited by pescatore; 12-09-2012, 07:31.

Comment

Ligt er helemaal aan wat je verbruik is..sport,werk?
            Student Fysiotherapie

Mirin'

Comment

Bij mij zijn ze vrijwel hetzelfde ook bij terugrekenen van mijn resultaten naar mijn onderhoud lijkt dit allemaal te kloppen. Ook bij een vriendin van me en mijn broer liggen de waardes binnen 0,6% tov huidplooi (lekkere sample-size maar toch). De consensus is echter dat ook met calipers meten niet altijd even accuraat is, zelfs met iemand die er verstand van heeft, dus wat is wijsheid.
              Ik neem aan dat jij nu doelt op zelf meten met een huidplooi, of een ander iemand met relatief weinig diverse ervaring?

Comment

Jij neemt altijd erg veel aan. Meestal zit je er naast, dit keer wederom.

Comment

Waarmee vergelijk je het dan?

Comment

Je hebt gelijk Patricia. Mijn metingen zijn allemaal kut. Die van mensen in mijn omgeving ook. Ik snap er niks van. Ik zie uit naar de documentatie en het onderzoek dat me overtuigd, dan leer ik er nog wat van en kan ik mijn fouten corrigeren. Ga nu op t gemakske naar de gym fietsen, fijne ochtend nog...

Comment

Dus een kritische blik op 'jouw methode' kan je alleen beantwoorden met een inhoudloos en cynisch antwoord? En een vraag die jouw reactie zelf uitlokt kan je niet eens beantwoorden? Dat zegt toch wel weer genoeg.

Comment

Wederom niks dan suggestieve aannames. "Mijn" methode grappig dat je alles zo persoonlijk ziet. Mij interesseert het geen kont, ik constateer alleen dat het allemaal niet zoveel scheelt in mijn bevindingen. Jij zegt van wel, nou ik sta open voor feiten. Graag zelfs. Jammergenoeg is je hele betoog zoals gebruikelijk gestoeld op aannames en stellingen die zo subjectief als fk zijn. "Bij mij scheelt het een kwart"... -ja, dus? "Ik meet goed, jij niet" - ok... "die methode klopt niet" - toon aan dan... Je moet dingen niet altijd zo persoonlijk opvatten, lief kind.

Comment

Wederom niks dan suggestieve aannames. "Mijn" methode grappig dat je alles zo persoonlijk ziet. Mij interesseert het geen kont, ik constateer alleen dat het allemaal niet zoveel scheelt in mijn bevindingen. Jij zegt van wel, nou ik sta open voor feiten. Graag zelfs. Jammergenoeg is je hele betoog zoals gebruikelijk gestoeld op aannames en stellingen die zo subjectief als fk zijn. "Bij mij scheelt het een kwart"... -ja, dus? "Ik meet goed, jij niet" - ok... "die methode klopt niet" - toon aan dan... Je moet dingen niet altijd zo persoonlijk opvatten, lief kind.
                          Er zijn maar 2 ijkpunten in het leven van P-tje, P-tje zelf en natuurlijk Robbie....

Lekker nuttige topicvervuiling trouwens dit. Goed zo'n inhoudelijke discussie over VP om het onderhoud van iemand te kunnen inschatten.

Comment

Je hebt gelijk Emilio . Ik zou beter moeten weten / handelen. ts heeft hier echt geen aarsch aan namelijk

Comment

Je hebt gelijk Emilio . Ik zou beter moeten weten / handelen. ts heeft hier echt geen aarsch aan namelijk
                              Als jij beweerd dat het accuraat is, lijkt het me niet meer dan vanzelfsprekend dat ik benieuwd ben waarmee je het vergelijkt, Pescatore.
                              Nee, de TS heeft hier niets aan. Aan jouw laatste 5 post ook niet. Best jammer, want in mijn beleving hoort een beetje discussie juist thuis op een fora. Er is niets mis mee als je daar niet op zit te wachten, geen probleem. Maar half iets starten en vervolgens erover mekkeren is wel jammer. Maak gewoon een keuze

En voor nu ben ik nog steeds benieuwd waarmee jij het dan vergelijkt.
                              En, om het maar weer even terug te koppelen naar de ts.... een groot verschil in vetpercentage maakt ook een groot verschil in de behoefte die die calculatoren aangeven. Dus een correct vetpercentage is dan wel degelijk van belang (al zijn die hele calculatoren discutabel, maar dat terzijde).

Oh enne, fijne training

Comment

Originally posted by Patriciaaa View Post
                                (al zijn die hele calculatoren discutabel, maar dat terzijde).
                                Hier gaat het dus om, dank je!

En ook huidplooi is discutabel als het gaat om het bepalen van onderhoud. Orgaanvet blijft buiten beschouwing maar heeft wel invloed op spiermassa en die spiermassa bepaalt je verbruik. Maar goed andere discussie en als die gevoerd moet worden open lekker een topic.

TS; schat je VP in, bepaal adh daarvan je Kcals en kijk gewoon wat het doet over een week of 4-6. Met 2 van die runs moet je aardig weten wat je werkelijke onderhoud is. Dan kun je dus gaan bepalen wat je adh je doelen zou moeten eten.
                                Iteratief benaderen werkt gewoon het best aangezien er veel teveel variabelen zijn bij de berekening en dit daarom nooit hoogaccuraat kan zijn.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X