Rijstepap

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Rijstepap

Goodmorning!!

Ik heb even een vraagje voor de experts onder ons. Ik heb pas een keer rijstepap op en vond het echt mega lekker! Je hebt rijstepap van Campina. Heeft iemand hier ervaring mee/is het lekker? Ik zou het dan als ontbijt nemen. Hoe denken jullie daarover?

Ik hoor het graag

Originally posted by NvdK View Post
    Goodmorning!!

Ik heb even een vraagje voor de experts onder ons. Ik heb pas een keer rijstepap op en vond het echt mega lekker! Je hebt rijstepap van Campina. Heeft iemand hier ervaring mee/is het lekker? Ik zou het dan als ontbijt nemen. Hoe denken jullie daarover?

Ik hoor het graag
    Wat er in die van Campina zit, weet ik niet. Rijstepap eet ik wel en dan maak ik het zelf. Ik vind het namelijk een geweldige manier om overgebleven gekookte rijst op te maken: gewoon opnieuw koken in melk tot het papperig wordt.

Voordeel van zelf maken:
    -er zitten geen toevoegingen in (zoetstof of suiker, houdbaarheidsmiddel, verdikkingsmiddelen) - ben nogal allergisch van aanleg vandaar
    -je kunt kiezen welke rijst je neemt (zilvervlies) en welke melk (vol of juist mager, geitenmelk, amandelmelk, lactosevrije melk etc.)
    -je kunt het in de winter warm eten, weet niet of die van campina dan gaat schiften als je het opwarmt
    -je kunt er gedroogd fruit aan toevoegen: kersen, goji-bessen, cranberry maar dat kan eigenlijk ook met kant-en-klare pap wel.... dus dat was het wel wat ik er voor 'zinnigs' over kan zeggen.

Comment

Aantal calorieën Rijstepap vers (Campina) per 100 ml. - EAN: 8712800034568

ik denk niet dat het ideaal is als ontbijt, toch redelijk wat suiker in...
      was ik maar een vrouw, dan was ik tevreden geweest met mijn huidig gewicht

Comment

zit er suiker in of gemaakt van witte rijst?
        dan laten staan!

je kunt het ook zelf maken door zilvervliesrijst vlokken met kokend water of kokende melk 5-10 minuten afgedekt te laten staan.
        “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Originally posted by maar7en8 View Post
          zit er suiker in of gemaakt van witte rijst?
          dan laten staan!

je kunt het ook zelf maken door zilvervliesrijst vlokken met kokend water of kokende melk 5-10 minuten afgedekt te laten staan.
          zilvervliesrijst neemt toch al 20 minuten om te garen?

Comment

Originally posted by Dimix View Post
            15 minuten bij mij..
            "Straight outta gym"

Comment

Originally posted by Waterpoloboy View Post
              15 minuten bij mij..
              wat vreemd... diegene die ik gebruik is echt niet gaar na een kwartier. Vreemd dat er een verschil is in kooktijd van zoiets als rijst

Comment

Ik heb nu 1 van melkunie (die hadden ze alleen bij de AH) en daar zit per 100 ml 4,0 g suiker in en is inderdaad van witte rijst gemaakt. Maar ik eet normaal altijd muesli waar per 100 g 26 gr suiker in zit. Eet daar dan ongeveer 40 gram van, dan kom je dus hoger uit in suikers.
                Ook de koolhydraten vind ik meevallen; 12 g per 100 ml. Ik neem dan een bakje van 150 ml, dus dat is dan bij elkaar 128 calorieen, 18 gram koolhydraten, 6 gram suiker en 6 gram vet. Vetten vallen wel weer tegen.

Wat denken jullie? Vind 't echt enorm lekker en volgens mij in vergelijking met muesli wel wat beter. Denk dat ik de ene dag muesli neem en de andere dag rijstepap, om wel vezels binnen te krijgen.

Comment

Of je schrapt de muesli en neemt havermout/brinta

Comment

Originally posted by Dimix View Post
                    Lees: zilvervliesrijst VLOKKEN!!
                    is gewoon in snippers gemalen rijst
                    “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Wel lekker, rijstepap
                      Originally posted by optiflex View Post
                      Of je schrapt de muesli en neemt havermout/brinta
                      Ja dat dus
                      Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Allright! De ene dag dus die rijstepap en de andere dag neem ik dan Brinta (die heb ik hier ook staan; hele voorraad haha). Hoeveel gram Brinta nemen jullie altijd met hoeveel ml melk? En doen jullie daar nog iets door of gewoon zo ?

Comment

Originally posted by NvdK View Post
                          Allright! De ene dag dus die rijstepap en de andere dag neem ik dan Brinta (die heb ik hier ook staan; hele voorraad haha). Hoeveel gram Brinta nemen jullie altijd met hoeveel ml melk? En doen jullie daar nog iets door of gewoon zo ?
                          wat maakt het uit hoeveel wij nemen.
                          het gaat om jouw ontbijt niet die van ons!

Comment

Zo goedemorgen, je kan ook normaal reageren hoor. Reageer dan gewoon lekker niet of reageer je af op je parkiet......

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X