Originally posted by Hooligan
View Post
Je bent wat je eet
Collapse
X
-
Originally posted by pescatore View PostMaak gewoon een degelijk voedingschema, dan krijg je iig inzicht in KEV en weet kun je een inschatting maken hoeveel dat nou eigenlijk is, dat je ongeveer nodig hebt. Wss leer je er veel van.
Daarnaast vind ik het echt een matig advies benen eruit te trappen Hooligan. No offense, maar maak dan neem dan gewoon een ander schema. Zou ik sowieso doen eigenlijk.
Je voeding deugt niet en je training ook niet. Mijn advies is dus ook alles weg en een voor beiden vanaf 0 opnieuw beginnen en dit keer gewoon goed. Succes
Schema is neit voor deze persoon geschreven maar is gewoon algemeen en idd helemaal verkeerd !
raad hem trouwens niet af zijn benen helemaal niet te trainen maar om bv deadlift bij de rug te pakken, super oefening en pakt je benen ook !
Er waren 2 opties :
1 je helpt hem een beetje opweg en hij leert vanzelf hoe het werkt, als de TS zich er zelf ook in verdiept
2 je kauwt hem alles voor hoe hij het wel moet doen en hij blijft altijd om voedingsschema's en trainingsschema's vragen ( niet mijn manier )
Originally posted by jantje91 View PostKan wel! Bij betaald voetbalclubs trainen ze vaak zelfs 's ochtends veldtraining en 's avonds wordt er krachttraining gedaan!
Originally posted by pescatore View PostAppels en peren. Als je op tijd hersteld is het geen probleem. Doe het zelf ook zo, ik zou me eerder zorgen maken genoeg rust ná je benentraining te nemen.
Hoe ga je dit ooit bewerkstelligen ?
Normaal gesproken doe je jezelf gewoon te kort om na ongeveer 12 uur de zelfde spiergroep ( ook op een andere manier ) weer te gaan trainen !
Misschien is jou herstel hoog en is je voeding en training er ook naar maar als ik naar mezelf kijk ga ik het iig nooit redden !
Denk dat de TS dit als beginner , met de ambitie, om in shape te komen niet echt prettig gaat vinden
Comment
-
Originally posted by Hooligan View PostPrecies wat je zegt : betaald voetbal ( jongens zijn volledig met sport bezig en zijn na verloop van tijd gewend geraakt aan de vele zware trainingen , toch hebben ze nog bij het minste of geringste de grootste blessures rara hoe kan dat ? )
Comment
-
Originally posted by jantje91 View PostDus jij vindt dat voetballer vaak geblesseerd zijn, ik denk dat dit erg meevalt en per speler erg verschillend is. Er zijn spelers die jaren niet geblesseerd zijn, dit heeft niet zoveel met krachttraining en specifieke voetbaltraining te maken denk ik.
Ik zeg ook nergens dat dit met kt of cardio te maken heeft , gewoon omdat het een sport kan zijn die je lichaam ( knie, enkel etc ) sloopt !
Maar goed voordat we te ver afdwalen hou ik me vanaf nu ff weer ontopic
Comment
-
Trainingen bij ons zijn vrij pittig maar midden in het seizoen herstel ik iig prima, dit is voor iedereen verschillend natuurlijk. Ik moet wel zeggen dat trainingen ergens tussen cardio en KT inzitten qua herstel.
Ik heb zelf ma ub / di voetbal / woe lb / do ub / vr voetbal / za rust / zo voetbal en voor mij gaat dat prima. Als TS al een tijdje traint is het ub/lb uit de stickies dan wat mij betreft ook een prima optie om te overwegen.
Maar zorg eerst dat je je voeding op orde hebt, geen half werk...Begeleiding nodig bij voeding en /of training?
Comment
-
Originally posted by pescatore View PostTrainingen bij ons zijn vrij pittig maar midden in het seizoen herstel ik iig prima, dit is voor iedereen verschillend natuurlijk. Ik moet wel zeggen dat trainingen ergens tussen cardio en KT inzitten qua herstel.
Ik heb zelf ma ub / di voetbal / woe lb / do ub / vr voetbal / za rust / zo voetbal en voor mij gaat dat prima. Als TS al een tijdje traint is het ub/lb uit de stickies dan wat mij betreft ook een prima optie om te overwegen.
Maar zorg eerst dat je je voeding op orde hebt, geen half werk...
Weet trouwens niet of jij ook 12 uur tussen de trainingen hebt of 24 uur ?
Maar een beginnend trainer kan beter begeleid worden met de juiste voeding en training ! Schema geeft ook wel een beetje aan wat voor sportschool dit is
Comment
-
Heren,
Bedankt voor de feedback. Nu even inhoudelijk.
Ik heb dit standaardschema op een blaadje gekregen, dus is inderdaad niet op maat.
Voor de rest hoor ik graag wat ik wel zou moeten doen ipv alleen dat het niet goed is,
want daar heb ik weinig aan, no offense overigens.
Bedankt voor de tip. Meer en gespreid eten.
Gevoelsmatig heb ik ook gevoel de benen te skippen aangezien ik donderdag train
en zaterdag weer voetbal. In plaats daar van training van dag 1 oppakken?
Zoals gezegd plan is om dit basisschema een maand te doen en daarna een
ander schema te volgen.
Comment
-
Originally posted by Elias View PostHeren,
Bedankt voor de feedback. Nu even inhoudelijk.
Ik heb dit standaardschema op een blaadje gekregen, dus is inderdaad niet op maat.
Voor de rest hoor ik graag wat ik wel zou moeten doen ipv alleen dat het niet goed is,
want daar heb ik weinig aan, no offense overigens.
Bedankt voor de tip. Meer en gespreid eten.
Gevoelsmatig heb ik ook gevoel de benen te skippen aangezien ik donderdag train
en zaterdag weer voetbal. In plaats daar van training van dag 1 oppakken?
Zoals gezegd plan is om dit basisschema een maand te doen en daarna een
ander schema te volgen.
Als het aan mij ligt ga jij ipv de benen deze eerste maand je schouders trainen, vraag in je sportschool om uitleg en oefeningen
Eten kun je zelf helemaal uitzoeken , of niks mee doen blijft jou keus
Maar ga aub veel meer eten, want door het trainen is je lichaam meer nodig !
Comment
-
Ok thanks.
Ik heb geen ervaring met een voedingsschema, maar zal eens rondgooglen.
Ik denk dat ik eerst nog twee weken dit schema volg en daarna over ga op
een ander schema. Ik zal tevens vragen hoe ik het beste kan trainen aanvullend
op mijn voetbaltraining. Bedankt voor de betrokkenheid.
Meer eten. Check
Trainingsschema. Ga ik naar vragen.
Dank
Comment
-
Originally posted by Hooligan View PostAls het aan mij ligt ga jij ipv de benen deze eerste maand je schouders trainen, vraag in je sportschool om uitleg en oefeningen
Eten kun je zelf helemaal uitzoeken , of niks mee doen blijft jou keus
Maar ga aub veel meer eten, want door het trainen is je lichaam meer nodig !
Train de benen de dag na voetbal ofzo.
Optimaal nee, kan het kwaad, nee.
Maar ik zou eerder voor fullbody gaan. Daar ligt de intensiteit per training lager. Een split is vooral massatraining. Als voetballer heb je explosiviteit en kracht nodig.
Dit is hoe ik het meerdere voetballers zie doen.
succes Eliaslucky short-armed-spine-bending bastard
~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 1x (PR'!, uitvoering kon iets netter, dus opschonen komende weken)
- 105kg 1x
...-
Kanaal: Trainingslogjes
6 uur geleden -
-
door akashsinghA Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...11 uur geleden
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...2 dagen geleden
-
door flotillaiotGary B Flom Saudi arabia is a name synonymous with success in the automotive and mobility industries, but his achievements extend far beyond the boardroom....2 dagen geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 82.5kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 80kg 6x
Wide grip bent...-
2 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 110kg 2x
- 60kg 4x (1 sec paused)
Safety bar back extension:
- 27kg 11x
...-
3 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Horse stance:
- 25kg 90 seconden
Tempo standing calf raise:
- BW + 75kg 12x (2 sec hold en stretch)...-
1 week geleden -
-
door devidwarner9001Silagra is a reliable and effective treatment for erectile dysfunction (ED), trusted by countless men worldwide. Its active ingredient, sildenafil citrate,...
-
Kanaal: Algemeen
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 0x (durfde niet, laatste w-up was 110kg 1x)
SL DL:
- 160kg 2x (meer reguliere...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 81kg 3x
1 sec paused safety bar squat:
- 75kg 6x
Wide grip bent...-