A carb is a carb

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by GespierdeMug View Post
    Hoogwaardige eiwitten zijn voorzien van een completer aminozuur profiel waardoor zij geschikter zijn voor spieropbouw.
    Een completer aminozuurprofiel kan je ook maken door bepaalde plantaardige combinaties, dus het hoeft niet per definitie zo te zijn dat vlees superieur is aan plantaardig. Het is makkelijker, dat wel

Met dat in je achterhoofd is het alleen maar krommer dat er bij IIFYM gezegd wordt dat het soort koolhydraat niet uitmaakt, maar het soort eiwit wel. Kcal in/out kan je dan dus al niet meer zeggen.
    Ik begrijp je punt, daar niet van. Maar het is tegenstrijdig om het ene en andere te zeggen.
    Het princiepe van IIFYM is niet eens zo gek hoor;
    Stel ik weeg 70kg en mijn behoefte 2600kcal.
    Hoe kom je uberhaupt bij die behoefte? Is het iets wat de personen in kwestie altijd écht weten doordat ze hun lichaam zo goed kennen?
    Of zijn het veelal mensen die de behoefte uitrekenen via een formule of calculator? Al dan niet met een vetpercentage wat door forumleden wordt geschat, of zelf wordt gemeten? Want beiden kan een cruciaal verschil maken in het eindresultaat.

Stel je wilt bulken
    Ik zie nut van het hele bulken niet meer.

Ze stellen dat 80% van je dieet "clean"zou moeten zijn (0,8*3000=2400kcal)
    Dat is dan toch tegenstrijdig? Waarom zou die 20% totaal geen verschil maken, en zou 50% of bijvoorbeeld 100% niet schoon eten wél verschil maken?
    Het is niet dat het onmogelijk is om met 50% toch je vezels en micronutrienten binnen te krijgen.

Originally posted by Toph View Post
    Als jij een snickers per dag eet zal je je niet perse ongezonder gaan voelen lijkt me. Lichamelijk in ieder geval niet, misschien wel geestelijk als je zeer fanatiek met voeding bezig bent.
    Ja maar wat is slechter? Als je insulinegevoeligheid afneemt, merk je dat ook niet zomaar. Maar het draagt niets positiefs bij aan je gezondheid of je fysiek, eerder het tegenovergestelde. En het wil niet zeggen dat iemand met een gezond vetpercentage gelijk gezond is van binnen. Al die welvaartziektes kunnen net zo goed bij een jong en slank persoon wat structureel ongezond eet.
    Maargoed, in hoeverre is gezondheid belangrijk? In hoeverre speelt dat bij IIFYM oid een rol? Is het iets wat meegerekend wordt, of is het een leuke bijkomstigheid als het toevallig zo is.
    Niets mis mee als het het laatste is, ieder zijn keuze. Maar dat maakt het dan wel krom om het wel te profileren alsof het net zo gezond is.
    Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Goh dat was al vrij lang bekend toch? Zelfde figuren die beweren dat je van cola-light dik wordt..
      Overigens geldt dit alleen voor koolhydraten voordat er mensen zijn die een eenzijdig eiwit/vetten-profiel gaan creeren in hun schema's.

Comment

Originally posted by aktito View Post
        Zelfde figuren die beweren dat je van cola-light
        Hahahahaha, wat?

Comment

Ik heb hier ook al dingen over gelezen. Ik vind er niks tegenstrijdigs aan. Het is, gerelateerd aan carbs welteverstaan, niet zo'n ingewikkeld verhaal toch? Snap de hele discussie niet...

Samenvatting: zorg dat je binnenkrijgt wat je nodig hebt. Is dit het geval, dan maakt de invulling van het overschot aan carbs geen donder uit.
          Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

ik gebruik IIFYM nu zo'n 3 maand en ik ben voor het eerst echt vet verloren en een behoorlijk aantal spiermassa gewonnen.
            Ik neem niet zozeer snoep of dat soort troep maar ben gewoon wat flexibeler.
            IPV zilvervliesrijst eet ik gewoon witte basmati, witte aardappels etc.
            Mis ik door tijdstekort een keer wat koolhydraten uit rijst of wat dan ook dan pak ik gewoon een stuk fruit om dat aan te vullen.
            Aangezien vetten en eiwitten de koolhydraten ook vertragen en 9 van de 10 vrijwel nooit koolhydraten eten zonder vetten of eiwitten moeten we ons niet eens zo druk maken over die hele glymische index.
            Naar mijn mening word er net gedaan alsof witte rijst en aardappels etc ongezond(er) zijn dan bijvoorbeeld zilvervlies terwijl dat gewoon onzin is.
            Het zijn schone producten met een grote waarde aan mineralen.

Of een carb een carb is laat ik me niet te snel over uit.
            Wat ik nu wel weet is dat mijn manier van Bodybuilding veel leuker en makkelijker is geworden met zelfs betere prestatie's en resultaten!
            Als je IIFYM doet zoals ik dan kom je alsnog aan je macro's door niet ongezonder te eten en te snoepen of iets dergelijks maar door gewoon wat minder complex te gaan.
            En persoonlijk maakt deze afwisseling het ook gewoon leuker en geeft mij weer meer zin om harder te gaan.

Comment

Originally posted by addicted2grow View Post
              en geeft mij weer meer zin om harder te gaan.
              Maar dat is dan weer niet gebonden aan IIFYM?
              En met je schone eten zet je IIFYM (in mijn ogen) in een ander perspectief: het onbeperkt Snickers eten (oid) gaat bij jou dus al niet op? En dat is het grootste waardoor ik dat IIFYM maar raar vind?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X