Voedingsschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voedingsschema

Hallo,

Ik ben 21 jaar, student, 202 cm lang en weeg 95 kilo. Ik ben nu ongeveer een week bezig met fitness en heb besloten meteen mijn voedingsschema aan te passen. Ik at altijd heel onregelmatig en soms at ik heel weinig op een dag. Twee tosti's als lunch en avondeten, daarnaast komt het eens of meerder malen in de week wel voor dat er aardig wat bier wordt gedronken. Ik snap dat ik met bier drinken geen Hercules ga worden maar ik wil gewoon wat gezonder en regelmatiger eten. Daarom heb ik me aardig ingelezen op de site en elders en ben tot het volgende schema gekomen. Ik heb via verschillende sites berekend wat mijn calorie behoefte voor onderhoud is en ik ben uitgekomen op 3600 calorieen per dag, vanwege mijn grootte en activiteit denk ik. Hieronder staat mijn algemene sportschema voor een week:

Maandag
    08:00-08:30 zwemmen
    09:00-10:00 fitness (rug & biceps)

Dinsdag
    14:00-15:00 Tennis
    20:00-21:30 Veldvoetbaltraining

Woensdag
    12:45-13:30 zwemmen
    14:00-15:00 squash

Donderdag
    13:00-14:15 zaalvoetbal
    14:30-15:30 fitness (Benen & Schouders)

Vrijdag
    14:00-15:00 zaalvoetbal
    22:15-23:00 zwemmen

Zaterdag
    13:00-14:00 Squash
    14:15-15:15 Fitness (Borst & Biceps)

Zondag
    10:00-12:00 Veldvoetbal wedstrijd

Door de volgende link kom bij mijn trainingschema post en daar staat nog wat voor oefeningen ik verder doe. Voor de uitgebreidheid.

http://forum.bodynet.nl/trainingssch...ml#post1021337

Mijn doel is om mijn vetpercentage wat omlaag te krijgen niet per se aankomen of afvallen. Verder gewoon iets breder worden en over het algemeen wat fitter. Daarnaast wil ik gewoon vaker eten per dag zodat hopelijk mijn stofwisseling wat harder bezig gaat. Ik moet er bij zeggen dat doordeweeks er gemiddeld per dag nog wel een blikje Fanta en klein zakje chips bij kunnen komen, maar je bent jong en je wilt wat he. Ik heb overigens nog geen fruit er bij genomen.

Ik hoop verder dat ik alle getallen goed heb ingevuld, wat het avondeten betreft, dit is net zo vaak een rijstmaaltijd maar ik heb de spaghetti maar als voorbeeld genomen.

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Groeten Michiel
    Attached Files

Jezus wat sport jij veel.. Denk dat je aan 3400kcal toch wel tekort komt met jou gewicht en het vele sporten! Weetniet of je precies berekent hebt op hoeveel je kcal eigenlijk moet zitten? Voor de rest kwa voeding ziet het er niet slecht uit.. ik zou zelf de soep er uit halen (zit veel zout in).. En je eet 2x 150gram kwark? waarom neem je niet 2 bakken van 500 gram? 1tje in de middag en 1 voor het slapen gaan?

Comment

Niet aan willen komen, maar alleen vetpercentage verlagen en breder worden?
      Contradictie.

Als je als lange man breder wil ogen en vetpercentage wil verlagen moet je flink wat spier aanzetten.
      Hiervoor zul je veeeeel meer moeten eten.
      Ik ben kleiner, zit de hele dag achter een computer en sport de helft van wat jij sport en ik eet 5000kcal.
      Dus of gewoon lkker sporten, bier drinken en minimaal eten of echt drastisch het roer om.
      Ssssmoking

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
      X