Duizelig bij trainingscircuitje

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Duizelig bij trainingscircuitje

Heya! Ik heb twee vraagjes:
    1.) Sinds kort doe ik trainingscircuitjes, een bepaalde serie oefeningen zo snel mogelijk uitvoeren. Ik wordt hier alleen behoorlijk duizelig van. Hier heb ik ook wel last van met zwaar squaten, maar niet zo erg.
    Is dit gewoon een kwestie van wennen of kan ik wat aan mijn voeding doen om de duizeligheid te beperken?
    2.) Ik zit nog op school (5vwo) en drink in de kleine pauze en tweede kleine pauze een weightgain shake (massperfection). Nu ben ik wel is geneigd deze shake in 2 minuten achterover te slaan, zitten er nadelige effecten aan snel een shake drinken?

Originally posted by godisadj View Post
    Heya! Ik heb twee vraagjes:
    1.) Sinds kort doe ik trainingscircuitjes, een bepaalde serie oefeningen zo snel mogelijk uitvoeren. Ik wordt hier alleen behoorlijk duizelig van. Hier heb ik ook wel last van met zwaar squaten, maar niet zo erg.
    Is dit gewoon een kwestie van wennen of kan ik wat aan mijn voeding doen om de duizeligheid te beperken?
    2.) Ik zit nog op school (5vwo) en drink in de kleine pauze en tweede kleine pauze een weightgain shake (massperfection). Nu ben ik wel is geneigd deze shake in 2 minuten achterover te slaan, zitten er nadelige effecten aan snel een shake drinken?
    Je neemt in de pauzes alleen shakes, verder eet je niks? Geen wonder dat je dan duizelig bent
    BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

sorry, komt miss niet helemaal duidelijk over, o.a. shakes, neem ook gewoon mijn khoolydraten ofcours

Comment

Dus al je eiwitten overdag komen alleen uit shakes?
        People often quit right before they're about to have the big breakthrough.

Comment

Geef even je voedingschema en trainingschema, aan de hand van deze informatie kunnen we wel onderzoeken wat de problemen zijn

Comment

Ik ben een keer bijna out gegaan tijdens circuit. Te intensief + te kort daarvoor te hebben gegeten. Maar als je echt hardcore circuit doet lijkt het me dat duizeligheid een logisch gevolg is?
            "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

denk dat het het handigst is om voedingsschema te posten.

ik heb er ook een tijdje last van gehad. dit heb ik verholpen door wat KH die ik nuttigde van later op de dag (maar niet de maaltijd na het trainen die dient om je glucogeen vooraad weer aan te vullen) te verplaatsen naar de maaltijd voor het trainen (in het geval van langzamere KH dus met lage GI) of de preworkout (hoge GI)

los van wat de meesten van weightgainers vinden zou ik ze dus ruim voor het trainen of als postworkout nuttigen en niet kort van te voren omdat de KH nog niet beschikbaar zijn tijdens het trainen.

als dat niet werkt kan je nog proberen meer KH voor het trainen te eten zoals een banaan.

drink je trouwens wel genoeg, ik wil tijdens circuit training van 45 minuten minstens 1 x naar het toillet moeten dan weet ik zeker dat ik genoeg gedronken heb.

dat squaten het zwaarst is lijkt mij niet zo raar aangezien de quadriceps je grootste spier is en het meeste energie verbruikt. ik doe 10 oefeningen 3x met 2 min pauze na een serie van 10 verschillende oefeningen. meestal begon of eindigde ik met met squads zodat de rust erom heen gepland was.

Comment

indd goed eten en vooral goed drinken
                maar niet geheel onbelangrijk bij zulke manier van trainen je ademhaling !!!!!

je moet er voor gaan zorgen dat die 3 dingen goed zijn

mensen doen soms wat luchtig over ademen maar het is net zo belangrijk
                als een jogger niet goed ademt krijgt hij pijn in de zei of raakt snel buiten adem
                als een kracht sporter verkeerd ademd haald hij zijn reps niet
                allemaal zuurdtof dat we dus hard nodig hebben
                i'll be never strong enough

Comment

Thanks,
                  Ademhaling is wel belangrijk idd, maar daar ligt het bij niet aan denk.
                  Drinken ook niet, dus probeer wel meer KH voor mn training te nemen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X