Nitraatrijke groenten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nitraatrijke groenten

Houden jullie rekening mee met het aantal keer dat je nitraatrijke groenten per week eet? Het probleem hiermee is dat bij het bereiden nitraat omgezet kan worden in nitriet wat weer kan resulteren in de kankerverwekkende nitrosaminen. Ook schijnt de combinatie van deze groenten met vis niet aan te bevelen zijn... aldus het voedingscentrum

Zij adviseren om niet meer dan 2x per week nitraatrijke groenten te eten.

Nitraatrijke groenten zijn;

Code:
    Andijvie
    Bietjes, rode
    Bleekselderij
    Chinese Kool
    Koolrabi
    Paksoi
    Postelein
    Raapstelen
    Sla, alle soorten
    Snijbiet
    Spinazie
    Spitskool
    Venkel
    Waterkers

Dan moet ik mijn sla en spinazie maar omruilen voor Lays chips, want volgens het voedingscentrum is dat een prima alternatief.
    Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

persoonlijk wist ik dit niet, maar ik ga er ook geen rekening mee houden.
      in alle groentes fruit vlees of andere voedingsstoffen zit wel iets wat schadelijk is. je kan het vervangen door iets anders wat schadelijk is. maar of dat nut heeft?

Comment

Originally posted by Marcel1 View Post
        persoonlijk wist ik dit niet, maar ik ga er ook geen rekening mee houden.
        in alle groentes fruit vlees of andere voedingsstoffen zit wel iets wat schadelijk is. je kan het vervangen door iets anders wat schadelijk is. maar of dat nut heeft?
        Dit.

Verder wist ik het ook niet.
        lucky short-armed-spine-bending bastard

~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~

Comment

Nitrosaminen uit voeding zijn nooit bewezen kankerverwekkend. Daarnaast, voedingscentrum nooit serieus nemen. Als een organisatie geen idee heeft waar ze over praten is het het voedingscentrum wel.
          Het enige wat ik persoonlijk doe is groenten zoals spinazie niet te vaak opwarmen. Meer onder het motto baat het niet dan schaad het niet though.

Comment

Ik zou uit voorzorg dit soort groentes niet meer dan 1x opwarmen, maar wie doet dat ook
            Train hard or go hormone

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
            X