Mijn schema 3900kcal, advies of op- en aanmerkingen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mijn schema 3900kcal, advies of op- en aanmerkingen?

Bij deze een voorbeeld van mijn eten op een dag. Eigenlijk is dit elke dag gelijk, alleen de avondmaaltijden wisselen tussen rijst/kip/groenten, pasta/gehakt/groenten, bonen/gehakt/tomaat enz.. Wel allemaal gezonde voeding.

Ik ben 91kg, 196cm met 16,7% BF en deze week begonnen met het 4 dagen schema van falstyr. Train al een aardig tijdje maar nooit echt op voeding gelet en veel isolatie getraind in de sportschool. Daarnaast eind vorig jaar erg slecht geleefd, (veel chips, patat, alcohol enz..) weinig gesport en ook nog een blessure (ontsteking in schouder) gehad. Kon me op dat moment niet echt boeien terwijl ik sporten altijd heerlijk vond, en weer vind

Nu word het maar eens tijd om te knallen! Wil eerst een stuk spiermassa en gewicht terugpakken, dus gelijk maar in de bulk. Ipv Whey pak ik Mass Perfection van B&F maar zodra deze leeg is stap ik over op de Whey Isolaat. (zal ik dus ook me schema weer iets aan moeten passen)

Ik heb een snelle stofwisseling en heb altijd veel gegeten. Ik ga dus even uit van een aantal kcal dat boven het schema ligt, goed of niet?

Graag hoor ik van jullie op of aanmerkingen of suggesties. Dingen die ik beter weg kan laten vallen of vervangen? Eventueel toevoegingen?
    Attached Files
    'Aut Viam Inveniam, Aut Faciam'

niemand hier op- of aanmerkingen op?
    Doe tegenwoordig nog 30gr ongezouten cashewnoten bij mijn kwark.

stats inmiddels 93,5kg en 16,4%BF

Comment

zou gewoon hard gaan trainen en een lichte cut erin gooien.
      in het begin gain je toch wel wat verloren spiermassa en anders word je vet% echt onaceptabel hoog

je schema;
      Mass perfection is in mijn ogen gewoon troep, maar dat is jouw keuze.
      naar mij mening ook erg veel zuivel.
      ben zelf ook geen fan van dextrose maar dat is ook persoonlijk.
      Last edited by maar7en8; 22-02-2013, 15:54.
      “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Liever een beetje clean bulken, ik wil zeker weten dat ik de maximale groei aan spiermassa er uit haal. Dan moet ik straks maar iets harder werken met cutten. Hier wil ik over een maandje of 2 mee gaan beginnen. Voor nu nog even gainen.

Comment

Weinig vast eten man.
          "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

vraagje waarom wil je bulken en wat is je doel van het bulken (kg, v%)? denk dat het zo wel gaat lukken maar verbaas me er een beetje over. of voeg je bulk in omdat je verwacht dat je daadwerkelijke onderhoud 500Kcal hoger zit dan wat er uit de standaard berekening komt?

als je geen lichaamsvet aan wilt komen zou ik wel wat aanpassingetjes voorstellen:
            havermout ipv brinta, eerst dextrose en dan gainer weglaten (als het persé op moet), banaan na de training en vervangen met iets van complexe koolhydraten bv.

Comment

Originally posted by Nocerino View Post
              Weinig vast eten man.
              Valt wel mee toch? alleen Kcal zijn hoog dus lijkt misschien veel?
              Wat zou jij wijzigen dan?

Comment

Doel is om eerst een stuk in spiermassa aan te komen. Wil gewoon maximaal massa pakken op dit moment, train hierbij 4x in de week 4 dagen schema van falstyr dus lekker veel compound oefeningen. Ben altijd al een grote eter geweest dus ga ruim boven bulk zitten ivm snelle stofwisseling. (kom moeilijk aan als ik minder eet)

Lichaamsvet is nu niet zo heel erg zo lang het maar niet de spuigaten uitloopt. Ga over een maand of 2 serieus cutten. Hoezo dextrose weglaten, buiten om de calorien? de Gainer word straks vervangen door Whey isolaat.

Mijn eigen mening is echter wel dat ik denk ik teveel melk drink. Zou het een idee zijn de 2 shakes alvast met water te gaan pakken ipv melk?

Comment

Heb je eerder zoveel melk gedronken? Ik krijg zelf namelijk wel last van als ik opeens veel melk drink. En over aantal calorien, probeer het gewoon uit. Gain je vvm met overbodig vet, ga omlaag. Gain je niks, ga omhoog.
                  "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

dronk altijd wel veel melk, maar momenteel nog meer dan normaal. Begreep ook dat melk aanzet tot een dikkere 'huid' en dat je hierdoor dus minder spierdefinitie zal zien.

Ga die 600ml voor me shakes er maar uithalen.
                    Nog andere essentiele dingen die ik mis in het schema?

Comment

Originally posted by Mcvk View Post
                      .

Lichaamsvet is nu niet zo heel erg zo lang het maar niet de spuigaten uitloopt. Ga over een maand of 2 serieus cutten. Hoezo dextrose weglaten, buiten om de calorien? de Gainer word straks vervangen door Whey isolaat.
                      ik zou het eruit halen als je geen vet aan zou willen zetten, maar aangezien dat niet het geval is kan je het gewoon blijven nemen maar is volgens mij ook slecht voor je gebit

Comment

melk eruit? en die dikke huid valt volgens mij ook mee. Ik drink zelf rond de liter per dag, en ik ken gasten die dat ook doen. Ik sta zelf redelijk droog en die andere gasten ook iig. Dus het zal je niet belemmeren in hoe droog je komt te staan.
                        Huidig: 92.5kg, 186cm 14% (schatting adv de spiegel)
                        Doel eind 2015: 100kg
                        http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/57190-niecks-log-naar-95-kg.html

Comment

Het bulken moet je natuurlijk zelf weten.

Massa is leuk alleen je wilt graag kwaliteit massa.
                          aangezien je BF niet heel laag is.
                          is de kans groot dat je een bollebof wordt.
                          wat vervolgens ook weer moeilijker er af te krijgen is.
                          Chaka Chaka Boy

Comment

En die clean bulk geloof ik niet zo in zonder hulp.
                            cleanbulk is eigenlijk cutten en bulken tegelijk.
                            daar zijn je kcal zoiezo al te hoog voor.

er zijn mensen die cleanbulk naturel kunnen
                            alleen is dit een zeer strikt schema waarbij je alles exact uit moet rekenen.
                            wat de meeste mensen niet volhouden. Ook omdat het een langzaam proces is kwa
                            resultaten.
                            Chaka Chaka Boy

Comment

hmm ja maar als ik nu ga cutten dan word het moeilijk om op dit moment extra massa aan te zetten. Of zou je eerder nu naar 10-12% toe gaan werken en dan weer spiermassa bouwen?

Heb trouwens met richting de 4000kcal nog steeds veel momenten op de dag dat ik gewoon honger krijg en een leeg gevoel heb in me maag. Word nog wat als ik straks 2700kcal moet gaan pakken om te cutten..

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X