Koolhydraten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Missworkout View Post
    normaal moet ik 2796 kcal hebben.
    Via een voedingsbehoeftecalculator? Want dan kan je het niet serieus nemen hoor, zeker niet als jij je vetpercentage via een meetlint/weegschaal hebt gemeten.

Originally posted by talalelh15 View Post
    Omdat walnoten rijk zijn aan foliumzuur, vrouwen die zwanger willen worden of zwanger zijn vergroten dan de kans op afwijkingen aan hun kind en verbeterd de ontwikkeling van je kind.

Waarom eetje geen avocado eigenlijk ?:P
    Walnoten helpen ook om borstkanker te voorkomen. Voor mij is dat wel de reden dat ik walnoten neem ipv amandelen. Niet dat ik denk dat het zon heilzaam nootje is, maar ik zie het meer als een extraatje wat mooi is meegenomen

Originally posted by Beaudien View Post
    Zwanger worden?? Whaha, echt geen optie!
    En ik vind avocado echt ongelooflijk smerig.
    Qua smaak moet je het als toevoeging eten, anders is het net alsof je in boter hapt vind ik. Creme fraice (of andere vette meuk ) door je rijst is ook vies, maar door een recept is het juist lekker. Het vet geeft een volle smaakt, en is een smaakversterker voor je overige toevoegingen.
    Last edited by Patriciaaa; 20-02-2013, 20:01.
    Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

dat klopt niet helemaal,iemand die 5000 calorien per dag inneemt en er de volgende week ineens 1000 afhaalt gaat ook niet afvallen maar t hangt ook ervanaf wat je verbruikt natuurlijk

Comment

Originally posted by mikaildelhij View Post
        dat klopt niet helemaal,iemand die 5000 calorien per dag inneemt en er de volgende week ineens 1000 afhaalt gaat ook niet afvallen maar t hangt ook ervanaf wat je verbruikt natuurlijk
        nee maar als iemand er 5000 per dag nodig heeft en er 1000 minder eet wel slimbo
        Ernstig noh!

Comment

Originally posted by kwarkkrawk View Post
          1.8-2.5 gr eiwitten per kg lichaamsgewicht
          30% van je voeding aan vetten
          rest naar gelieve opvullen, mag met carbs.
          Als je dit zou volgen, waaraan zou je het anders kunnen aanvullen dan carbs?
          Geen woorden, maar daden.

Comment

Teveel koolhydraten zijn inderdaad niet goed. Maak altijd goed een onderscheid tussen goede en slechte koolhydraten.

Comment

om af te vallen neem je toch 500 kcal eraf. dat is zo 2296 kcal per dag.

maar wat is het makkelijkste om mijn eetschema op te stellen. heb de stickys helemaal door gelezen. maar kom er niet veel verder mee hahah ..
              ik zou beginnen met de grotere maaltijden (ontbijt, lunch avondeten). als die gezond zijn laat je die toch lekker staan. als het goed is mis je nog wat. als je eiwit tekort komt vul je dat aan met mager vlees, vis, evt proteine shake (niet standaard maken) kh kan je aanvullen met groente fruit, brood, rijst ed., vet kan je aanvullen met noten, avocado, olijven, vet vlees en vis (houd er wel rekening mee dat wat ik genoemd heb hoofdzakelijk die macro's bevatten maar niet uitsluitend. (dus zalm toevoegen zal ook je eiwit omhoog laten gaan enz.) speel er gewoon even mee (zowel ingredienten als hoeveelheden) totdat er onder aan de streep staat wat je wilt hebben en wat je ook lekker vindt en vol gaat houden

Comment

om af te vallen neem je toch 500 kcal eraf. dat is zo 2296 kcal per dag.

maar wat is het makkelijkste om mijn eetschema op te stellen. heb de stickys helemaal door gelezen. maar kom er niet veel verder mee hahah ..
                Normaal moet je minder cals eten.
                Maar wat is je vet%?Is leuk die berekening kwa cals, maar blijf je dan ook je teveel aan vet bijtanken.
                Apart dat die maar eventjes zegt carbs en eiwit om te draaien zonder enige info over je vet % etc etc, ach het staat interessant om tegen je te vertellen
                "You are what you eat..."
                That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...

Comment

Is dat niet een beetje veel voor een vrouw van 68 kg? Of sport je heel veel? Ik sport 7 dagen per week, weeg 90 kg en heb genoeg aan rond de 4000
                  Natuurlijk verschilt dat per persoon maar als je het met een calculator uitgerekend hebt is het een beetje extreem.
                  Lid van de 200 club

Comment

Originally posted by IvySection View Post
                    Als je dit zou volgen, waaraan zou je het anders kunnen aanvullen dan carbs?
                    vetten/eiwitten?
                    er zijn verschillende bronnen die aangeven dat minimaal 30% vetten enorm belangrijk voor je is, maar hoger zitten ook erg goed is.

zelf zit ik op 2,5x bw aan eiw en vaak op 32% vetten. meer dan 300gr carbs is in mijn ogen nutteloos voor krachtsport, zoveel energie verbruik je gewoonweg niet als je niet enorm veel cardio er nog naast doet of zwaar lichamelijk werk o.i.d.

Comment

Originally posted by kwarkkrawk View Post
                      vetten/eiwitten?
                      er zijn verschillende bronnen die aangeven dat minimaal 30% vetten enorm belangrijk voor je is, maar hoger zitten ook erg goed is.

zelf zit ik op 2,5x bw aan eiw en vaak op 32% vetten. meer dan 300gr carbs is in mijn ogen nutteloos voor krachtsport, zoveel energie verbruik je gewoonweg niet als je niet enorm veel cardio er nog naast doet of zwaar lichamelijk werk o.i.d.
                      Vergeet niet dat je uit carbs veel vitaminen en mineralen kunt halen die belangrijk zijn voor je lichaam en zo ook voor spieropbouw. Daarnaast, als je erg veel kcal uit vet haalt dan eet je over het algemeen minder aangezien vetten een hoge caloriedichtheid hebben; cutten wordt dan nog moeilijker. Ik houd zelf aan: 40K, 35E, 25V.

Comment

Originally posted by Patriciaaa View Post

Walnoten helpen ook om borstkanker te voorkomen. Voor mij is dat wel de reden dat ik walnoten neem ipv amandelen. Niet dat ik denk dat het zon heilzaam nootje is, maar ik zie het meer als een extraatje wat mooi is meegenomen

Qua smaak moet je het als toevoeging eten, anders is het net alsof je in boter hapt vind ik. Creme fraice (of andere vette meuk ) door je rijst is ook vies, maar door een recept is het juist lekker. Het vet geeft een volle smaakt, en is een smaakversterker voor je overige toevoegingen.
                        Ah, dan ben ik dubbel blij met de walnoten in mijn dieet, het kan altijd schelen, toch!

en over die avocado....ik heb het nooit door rijst of eten geprobeerd, hoor. Maar het staat nu niet in mijn schema dus zal ik dat nu ook niet proberen, maar komt het er een keer in, kan dit zeker helpen (want zo vind ik het maar ronduit ranzig :P ).
                        "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X