Voedingsschema voor cutten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voedingsschema voor cutten

Mensen,

Mijn naam is Michel, ik ben net 20 jaar en woon momenteel op het zonnige St. Maarten voor 5 maanden stage. Hier ben ik begonnen om te cutten zodat ik met een laag BF terugkom in NL.
    Hiervoor heb ik een eetschema opgesteld. Mijn lengte is 185cm.

Toen ik aan het schema begon (21 maart 2013) woog ik 181lbs -> 82kg (Momenteel weeg ik 177lbs -> 80,2kg). Vandaar dat ik een middenweg heb gekozen in mijn schema. Het is in een PDF bestand opgenomen, omdat hij mijn excel bestand niet accepteerde! Vetpercentage heb ik een aanname van paar maanden geleden aangehouden omdat ze hier geen huidplooimeter o.i.d. hebben!

Graag jullie gedachte over mijn schema, kan ik nog iets aanpassen? Misschien een verbeterpunt voor sommige producten?

Mijn doel is om ongeveer 8-10% BF te behalen om de bekende blokjes zichtbaar te krijgen.

Ik hoor het graag en alvast bedankt voor de nodige hulp!
    Attached Files

Hoi Michel,

Ik zou de ontbijtkoek er uit halen. Zit veel suiker in namelijk. Je eet naar mijn mening ook veel brood, probeer dat te vervangen voor bijv. rijst en brinta om je voeding wat gevarieerder te maken.

Je mag wat mij betreft ook iets hoger in de eiwitten gaan, het beste houd je ongeveer 2,5 x vetvrije massa aan. Dan zou je bij jou aan de 175gram eiwit komen. Nu zit je op de 157 gram. Vetten mag je ook wel ietsje ophogen. Je haalt daar namelijk veel energie uit.

Je zit nu 500kcal onder je behoefte maar vergeet niet dat zaken als cardio en krachttraining ook energie kosten. Eet dus genoeg en houd rekening met een sporttoeslag op de dagen dat je sport.

Verder vind ik je schema niet verkeerd. Ik had nog wel een vraag: hoe lang ben je?
    BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

Guus

Bedankt voor je reactie! De ontbijtkoek zal ik vervangen voor een kommetje met muesli of brinta. Voor de rest
      zal ik kijken wat ik met het brood kan doen! Ik ben 185cm lang en train ongeveer 5 dagen in de week.

Dankjewel!

Comment

Kan het niet openen, ligt aan mn laptop.

Al dat suiker (en vaak niet-volkoren brood ook) maakt het je onnodig moeilijk. Het geeft je amper verzadigd gevoel, zorgt voor sneller opnieuw honger en geeft je veel minder energie dan volwaardige koolhydraatbronnen
        Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Hoi MichelV,

Macronutriënten:

18% vet
          28% eiwit
          54% koolhydraten

Is opzich prima.

De keuzes in koolhydraten kan beter. Inderdaad zoals Guus al zei meer rijst en brinta. Havermout en fruit zijn ook fijne alternatieven.

Ik vind zelf je inname totaal (2211 kcal, of beter gezegd 500 kcal onder je onderhoud) erg laag. Houd je progressie goed in de gaten en let vooral op dat je geen vetvrije massa gaat verliezen. Ik ben zelf door zo laag in kcal te zitten komen te stranden (er gebeurde niets meer met m'n bodycomposition of gewicht).

Succes!
          Last edited by Pascal Jongejan; 30-03-2013, 20:13.
          2014-01 tm 2014-11 niets gedaan. Nieuw doel: STRONGLIFTS afwerken vanaf 10/12/2014.
          14/12/2013 | 5RM: SQ110, BP77,5, BOR87,5, DL130, MP52,5
          25/03/2015 | 5RM: SQ125, BP82,5, BOR77,5, DL140, MP57,5

Comment

Wijzig je brood in ieder geval anders naar bruin volkoren brood. Maar liever zilvervliesrijst maaltijden bijvoorbeeld of een keer zoete aardappel e.d.

Vraagje, je hebt je behoefte berekend en dan maak je een schema dat niet klopt? Je hoeveelheid caloriën in je schema ligt veel lager dan je behoefte.
            Leg eens uit?

Comment

Bedankt voor jullie reacties! @Pascal en Guus: 's ochtends heb ik de ontbijtkoek al vervangen voor brinta met een beetje melk en een kiwi.

Op voedingbehoefte.nl heb ik bekeken wat de behoefte is voor iemand van mijn leeftijd. Daar stond aangegeven dat ik ongeveer 2700kcal moest eten. Na berekening wat ik voor mijn schema eette kwam ik daar net iets onder. Dus ik heb de behoefte van die website aangehouden en dat is voor mij maatgevend om daaronder te zitten om te cutten.

Waar ik inderdaad bang voor ben dat ik VVM kwijt ga raken. Maar ik hou mijn progressie goed in de gaten en kan altijd een poging wagen!

Helaas hebben ze hier heel weinig zilvervliesrijst op Sint Maarten. Heb er al voor gekeken, maar heel af en toe komt er een schip met een lading zilvervliesrijst, maar dat is binnen no time uitverkocht!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X