Diverse producten goed of niet goed

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Diverse producten goed of niet goed

Ik zat een aantal topics door te lezen waar ik graag meer informatie over wil hebben.
    Omdat ik niet een topic van 2 jaar oud wil bumpen hier een aantal vragen:

- Noten eten in de avond: goed tijdstip om het rond 20:30 te eten? ene topic zegt van wel, andere topic zegt dat het eerder op de dag moet

- twee keer havermout op een dag, als ontbijt en 2 uren na het avondeten, overbodig? ik ben namelijk aan het clean bulken en merk dat ik normaal al niet eens op 2600 kcal onderhoud zat (61 kilo, 1,72, 18 jaar, 6% bf) dus wanneer dit geen probleem is, zal ik 2 keer havermout toevoegen aan mijn schema zodat ik op 3100 kcal kom.

- avocado schijnt heel goed te zijn, kan dit ook op brood worden gegeten? zoja alleen avocado of hebben jullie tips waarmee het lekker(der) is.

- kipfilet (beleg) is uiteraard een goede bron van eiwitten voor op brood, maar heb in een ander topic gelezen dat deze ook vaak andere, minder goede voedingsstoffen bezit (veel zout). Eet nu dagelijks zo'n 6/7 boterhammen met daarop kipfilet-tuinkruiden dus vandaar.

Als iemand anders nog nuttige tips heeft over relatieve voedingsproducten zijn ze altijd welkom, verdere informatie is ook fijn of een referentie naar een al bestaand, maar niet gevonden door mij, topic!!

-Noten eten wanneer je zin/trek hebt, timing maakt relatief weinig uit (in jouw geval vooral véél noten eten).
    -Twee keer havermout op een dag is totaal geen probleem, prima bron van KH juist
    -Avocado, tsja er zitten lekker veel vetten in (~20gram/100gram meen ik), alles kan op brood worden gegeten als jij dat lekker vindt .
    -Ik eet zelf dagelijks een boterhammetje of 16 met 3 plakken kip per 2 boterhammen, dat is echt geen probleem hoor tenzij je met een hoge bloeddruk kampt.

Ik ben benieuwd hoeveel gram eiwitten/koolhydraten/vetten (E/K/V) je uitkomt met je schema trouwens.

Comment

Bedankt voor de snelle reactie en info!
      Ik zal nu even eten en ik post daarna de totale ekv

Comment

kcal = 2800
        e = 198,4
        k = 228
        v = 100

zo te zien kunnen de eiwitten wel wat omlaag (ik weeg 61 kilo xd) en de vetten wel wat omhoog, dus ipv 7 boterhammen kipfilet kan ik best 4 met kipfilet en 3 met pindakaas bijvoorbeeld?

Comment

koolhydraten omhoog bedoel je ipv vetten?

Comment

ik sta er compleet onwetend in, als jij mij zegt dat de koolhydraten omhoog moeten en de vetten goed zijn dan houd ik het zo en zorg ik dat ik wat meer koolhydraten binnenkrijg op een dag

Comment

vetten zou ik op 70 zetten, KH omhoog.
              Eiwitten op 140 oid, is imo zat.

Maar de pest is vaak dat als je per KG gaat uitrekenen dat de procentuele verdeling weer heel apart is. Tenminste, als je vrij licht bent.
              Last edited by Dexie; 08-05-2013, 18:13.

Comment

Waarom zoveel eiwitten en zo weinig carbs?
                Overschot aan eisten gaat je niks brengen en het tekort aan carbs zal je progressie beperken.
                focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

Oke ik begin het wat te snappen, maar nu heb ik even een struikelblok namelijk, ik zit nu dus maar 200 kcal boven mijn onderhoud. Naar alle waarschijnlijkheid dus een teveel aan eiwitten:
                  ochtend: melk en havermout + whey voor de smaak 's middags kipfilet op brood omdat k het heerlijk vind
                  na de training whey shake voor herstel, savonds door de kwark ook 1 schep whey voor de smaak = teveel eiwitten, maar een teveel is niet erg toch? als er maar 2/3 van de eiwitten wordt opgenomen ja helaas maar het wordt toch niet in vet omgezet lijkt me....

voor de rest dus meer kh, hoe moet ik die bij elkaar krijgen? ik heb nog wel een kilo malto dextrine pure= per 100 gram 95 gram kh, daarvan doe ik 30 gram in mn shake(vergeten erbij op te tellen) is dus 228 + 30 = 258 kh

Wat zou ik nu dus nog meer moeten eten om de kh naar zo'n 300 te halen?

De vetten kan ik heel makkelijk naar beneden halen door ipv 100 gram noten op een dag naar 60 te gaan ofzo

Ik hoor het graag!

Comment

Vul het even in op de excelsheet en kijk waar je op uitkomt, ik zou een stukje verder boven onderhoud gaan zitten gezien je gewicht.

Comment

Ben net zo'n flinke 40 minuten bezig geweest om alles onder de knie te krijgen in die excelsheet, alles ingevuld inclusief producten die er niet in staan maar ik wel eet en drink. vervolgens alles keurig opgeslagen, maar nergens terug te vinden.... **&$#^*#@&

29% eiwitten, 44% koolhydraten en 27% vetten

onderhoud ongeveer 2700
                      ik wil bulken, kwam uit op zo'n 3000 voor bulk ik had rond de 3100 onder ideale omstandigheden qua avondeten dus kan zo'n 100/150 kcal er onder komen. Heb nu geen tijd om nog in te vullen dus ik zal morgen als ik tijd heb hem opnieuw invullen.... ik baal flink

Comment

met een beetje schema ben je de eerste keer zo een paar uur zoet.

De reden dat ie niet is opgeslagen is omdat je hem ws geopend hebt ipv eerst hebt opgeslagen.

Been there...
                        focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

Zippyshare.com - voedingsschema waarden Nick 08-05-2013.xls.lnk

tadaah daar was ie weer, alsnog ingevuld

*bewerkte versie:
                          ik kan hem zelf via die link al niet eens openen, wie helpt mij :P?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X