Broodje kroket vs broodje gezond

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Broodje kroket vs broodje gezond

Broodje kroket VS broodje gezond

Wat zou jij kiezen als je MOEST kiezen tussen een broodje kroket of een broodje gezond als je er geen calloriën is zouden zitten?

Dat is niet lastig he? Waarschijnlijk kiezen de meeste van ons allemaal voor die lekkere, vette kroket. Maar hoe ongezond is zo'n broodje gezond nu eigenlijk? Wat zijn de voedingswaarde van deze twee broodjes? En is de naam "broodje gezond" wel terecht. Voor de antwoorden op deze vragen en meer. Lees je snel verder..

Broodje kroket
    Het is de snack die niet weg te denken is in het Nederlandse milieu. Het is op de frikandel na de favoriete snack van ons Nederlanders. We maken de kroket van rundvlees, boter en bloem. Daar worden mooie langwerpige rolletjes van gemaakt en vervolgens gerold door paneermeel voor het knapperige korstje. Gooi deze een paar minuutjes in de frituurpan, doe er een broodje om heen, een beetje mosterd en mayonaise. Hmm, smullen maar!

Maar even serieus, wat zijn de voedingswaarde?

Een gemiddeld broodje kroket weegt zo'n 150G.

Kilo calorieën 437
    Eiwit 10,6 G
    Koolhydraten 47,0 G
    Waarvan suikers 2,0 G
    Vet 23,0 G
    Bedenk dat de aanbevolen hoeveelheid kilo caloriën voor een vrouw tussen de 19 en 30 jaar met een weinig actieve levenstijl 2100 kCal per dag binnen mag krijgen. Heb je een actieve levenstijl mag je er iets meer eten, namelijk 2400 kCal per dag. Voor de weinig actieve vrouw is dat dus meer dan 20% van wat je dagelijks zou mogen eten.

Slecht dus, maar nu nemen we het broodje gezond eens onder de loep..

Broodje gezond
    Een broodje gezond is in veel variaties te maken en ook kant en klaar te koop. Maar meestal zit er kaas, ham, sla, tomaat, komkommer en ei op. Klinkt gezond toch?

De kaas is de boosdoener. In kaas zitten veel verzadigde vetten. En laten dat nu net de "slechte" vetten zijn. Slechte vetten zorgen voor een hoog cholesterolgehalte en daardoor vergroot je de kans op hart- en vaatziekten.

En nu de verrassende voedingswaarde..

Een gemiddeld broodje gezond weegt zo'n 250G

Kilo calorieën 580
    Eiwit 32,6 G
    Koolhydraten 33,8 G
    Waarvan suikers 0,8 G
    Vet 36,8 G
    Als je 2100 kCal per dag mag hebben is één broodje gezond daar al 27% van.

Conclusie
    De conclusie is dat je beter een broodje kroket kan eten dan een broodje gezond als het om de calloriën gaat.

Bron: Door Suze: Broodje kroket VS broodje gezond

Is dat nou werkelijk waar? Klinkt mij vreemd in de oren..
    Terug van weggeweest!

Ik zag laats ook zoiets op dumpert geloof ik een filmpje waar ze ongezonde dingen vergeleken met "gezonde" dingen maar uiteindelijk bleek geloof ik een big mac evenveel te zijn dan zo een boterham gezond van bij het tankstation xD. Het ligt er natuurlijk allemaal een beetje aan wat je met wat vergelijkt.
    Ik hou me zelf ook niet 100% aan een clean voedingschema (gok zelf een 75%) en gain ook prima.
    Of t over 50 jaar ook zo goed blijkt dat zal wel niet mjah, uiteindelijk meoten we toch allemaal werken tot de dood volgt.

Comment

iifym
      focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

3x zo veel eiwitten in broodje gezond minder kooly.... Eet ze liever allebei
        Een dag niet getraind...

Comment

Ik zou eerst die broodje kroket eten.. en dan die broodje gezond om me niet meer schuldig te voelen

Comment

Mensen zien het belangerijkste niet. Broodje gezond kost meer moeite om te kauwen dus meer calorieën dus je verbrand meer! Kroket is al verteerd dus slurp je op

Comment

zitten meer vitaminen in broodje gezond lijkt mij

Comment

misschien ook wel wat zaad of stront en andere troep... ligt er een beetje aan waar je hem koop
                Een dag niet getraind...

Comment

dus jij beweerd nu dat ik broodjes kroket niet meer als junk hoef te rekenen?

Comment

Rickbeen voegt na dit artikel gelezen te hebben sowieso kroketten toe aan zn voeding
                    BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

Originally posted by Guusd View Post
                      Rickbeen voegt na dit artikel gelezen te hebben sowieso kroketten toe aan zn voeding
                      hahaha, nee sorry.
                      Je moet niet alleen kijken na de hoeveelheid calorieën die je binnenkijkt, maar ook naar wat er precies inzit.
                      Vetten van kroket zijn transvetten, van broodje gezond niet.
                      In een broodje gezond zitten 3x zoveel eiwitten..
                      Ik zou kiezen voor het broodje gezond
                      Don't ever let somebody tell you, you can't do something.
                      People can't do something themselves, they wanna tell you, you can't do it.
                      BP: 1x120 kg SQ:1x190 kg DL: 1x200 kg

Comment

Voor een gewoon broodje kroket loop ik niet warm.. maar als je me nu vraagt te kiezen tussen de McKroket en een broodje gezond ... Mijn verstand zou zeggen broodje gezond vanwege de eiwitten... Maar mijn maag gilt nu al om een McKroket... (tijd voor kwark denk ik haha)

Comment

Ik moet het allebei niet, vervang de witte bol door waldkornbol, de ham voor kipfilet, augurkje erbij dan neem ik die kaas voor lief

Comment

Originally posted by Rickbeen View Post
                            hahaha, nee sorry.
                            Je moet niet alleen kijken na de hoeveelheid calorieën die je binnenkijkt, maar ook naar wat er precies inzit.
                            Vetten van kroket zijn transvetten, van broodje gezond niet.
                            In een broodje gezond zitten 3x zoveel eiwitten..
                            Ik zou kiezen voor het broodje gezond

Hehe, eindelijk een zinnige reactie in dit topic!

Alsof het alleen om de kcals gaat......." wij" kijken toch wel verder dan dat?
                            "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Als je het puur voor de spieren doet, hoef je je niet zo'n zorgen te maken over micronutriënten. Gewoon kcal overschot met genoeg eiwit.

Maar de meesten willen ook gezond bezig zijn, dan wordt het natuurlijk een stukkie anders..
                              Current status: Bulkin' and gainin'

"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X