nog tips voedingschema ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• nog tips voedingschema ?

Hallo iedereen,
    ik heb nu een half jaar een voedingsschema wat ik gebruik en ben benieuwd of iemand er wat op aan te merken heeft . dat is als volgt:
    8.30 : 1whey eiwitshake,4 gekookte eieren(met 1eigeel)
    10.00: 1banaan
    11.00 : 1pot magere franse kwark
    13.00: 3boterhammen met +- 125gr kipfilet, 1appel
    15.00: 1whey eiwitshake, 2vijgen
    17.00: 1bakje havermout
    19.00: Rijst,groente,Kip,2eieren,bakje tonijn(waterbasis)
    23.00: 1whey eiwitshake, 1droge boterham

ik train 5 dagen in de week alleen kracht training
    als iemand nog tips of iets op aan te merken heeft hoor ik het graag

Lijkt me nogal weinig? Hoeveel cal kom je hierop uit?
    Heb je met de excellsheet uit de sticky al eens berekend hoeveel je nodig hebt en welke verhoudingen je met dit schema uitkomt? 's ochtends kan je sowieso beter gewoon vier volledige eieren eten want je hebt zo al weinig vet in je schema. Je kan ook nog overwegen om gedurende de dag wat noten toe te voegen.
    Die droge boterham om 23u00 kan je beter schrappen en overdag wat meer kh eten.

Comment

die noten is inderdaad een goed idee.
      alleen 4 hele eieren is slecht voor je cholesterol toch? of kan dat wel

Comment

Nee hoor, da's een fabeltje, eieren eten!

Je schema op zich zegt ook niet zoveel, kan je eens wat extra info geven; lengte, gewicht, bf%,...
        Ook de preciezere hoeveelheden van kwark/kip/rijst/tonijn/havermout? Doe je magere melk of halfvolle bij de havermout? En wat is je doel met dit schema, massa bouwen, droger worden,...?
        Je schema bevat verhoudingsgewijs zeker teveel eiwitten, dat kan beter wat minder want je hebt in zowat elke maaltijd overwegend eiwitten. Drie shakes per dag zijn dan wat van 't goeie teveel.
        Je kan daar ook in varieren, bv. trainingsdagen twee shakes, rustdagen (g)een.
        Je moet sowieso meer koolhydraten en vetten eten, wat meer boterhammen of rijst eten.
        Noten gaan je vetten al de goeie richting uitsturen. maar je overall kcal gaat dan wel te hoog worden vermoed ik, want je zit nu al aan zo'n 2700kcal. Dus wat eiwitten schrappen dan. Je kan ook vis bij de rijst eten ipv kip.

De vuistregel voor verhouding eiwitten/koolhydraten/vetten is:
        eiwitten: 3 gram per VVM (VetVrije Massa)
        vet: 25%
        koolhydraten: rest

Lees de stickies in de 'dagelijkse voeding'-sectie eens door en vul je schema dan eens in de excellsheet in uit deze thread:
        http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-voeding/43151-voedingsschema-excelsheet.html

Comment

Er valt weinig over te zeggen als je geen stats van jezelf erbij vermeld, evenals de waardes van je voeding.

Lees even de volgende sticky door
          http://forum.bodynet.nl/lees-eerst/2...g-schemas.html

En maak aan de hand daarvan een voedingschema met de link die corneel opgaf
          Broomstick_bodybuilding op insta
          F#CK heavy weights

Comment

Ik heb het voedingschema ingevuld, alleen ik heb niet de mogelijkheid gehad om alles precies te wegen.
            maar ongeveer de hoeveelheid die ik neem.

ik ben trouwens aan het trainen voor massa. voedingsschema (thomas)v4 (1).xls

Comment

Je zit beneden onderhoud. Voor massa moet je toch meer eten!
              Gooi bij je eerste maaltijd brinta of havermout erbij!
              Zou ook de banaan bij de eerste maaltijd doen en dan een zure appel bij de tweede maaltijd.
              Derde maaltijd wat brood erbij gooien.

Waarom voor het slapen gaan brood? Vervang dit door magere kwark!
              installing muscles....please wait

Comment

ja ik neem brood omdat ik na fitness erge honger heb, en voor fitness meer eten lukt niet omdat ik niet meer opkan en alleen een shake is niet erg vullend, maar kwark is wel een goede. kan je 2 keer kwark per dag neem of word dat te gek?

Comment

Originally posted by thomas93 View Post
                  ja ik neem brood omdat ik na fitness erge honger heb, en voor fitness meer eten lukt niet omdat ik niet meer opkan en alleen een shake is niet erg vullend, maar kwark is wel een goede. kan je 2 keer kwark per dag neem of word dat te gek?
                  kwark vult ook goed kerel kun je ook nog 20 gram noten bij doen.
                  Kwark kun je zeker 2 keer per dag eten! Je kan er ook een maaltijd met magere yoghurt bijgooien heb je ook wat extra koolhydraten.
                  installing muscles....please wait

Comment

oke bedankt voor tips, hier kan ik wel wat mee.

Comment

Misschien heb je hier wat aan: http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...-ingevuld.html
                      Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X