Anorexia? En hoe voedingsinname verhogen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Anorexia? En hoe voedingsinname verhogen?

Het is ondertussen bijna een maand geleden dat ik me heb aangemeld.
    En het is toch echt tijd van start te gaan. Ik zou graag beginnen met een voedingsschema.
    Maar het probleem is dat ik erg weinig eet op een dag. En dat ga ik niet zo makkelijk verhogen.
    als ik bijv 2 boterhammen op heb, zit ik de komende 3 a 4 uur echt VOL. probeer ik meer te eten (zelfs 3 uur later) ga ik braken.... Ik weet dat het een ''mind game'' is, en dat het aan mijn gedachtes ligt, en totaal niet aan mijn maag. die kan de hoeveelheid voedsel namenlijk wel aan. Maar mijn hoofd zegt ''Het zit te vol en moet er weer uit'' Het is niet dat ik bang ben om dik te worden. Wat veel mensen dus wel denken wat het probleem is.

Ik heb zo eens uitgerekend wat ik op een dag eet. En dit komt zeker niet boven de 600 tot 800 kcal. Daarom ben ik dus ook maar 40kg bij 160cm. De grote vraag is dus. Wat zou ik kunnen doen om mijn kop zo in te stellen, dat ik goed kan eten? Ik weet, een erg lastig iets. Wat niet zomaar door een paar simpele antwoorden opgelost zal worden. Maar hopelijk komt er toch iets voorbij dat helpt.

En wat ik me ook afvraag is, heb ik nu anorexia of niet?? ik zou zelf zeggen van wel. aangezien ik ga braken na de inname van een grote hoeveelheid voedsel.

Alvast bedankt.
    GreetzZ Jessi.

Waarom ga je met dit verhaal niet eerst naar een huisarts als je wilt weten of je Anorexia heb of niet?
    Skeggǫld, Skálmǫld, Skildir ro Klofnir.

Comment

Daar ben ik al geruime tijd gelden geweest.
      Hij vertelde me dat ik er maar mee moest leren leven dat ik erg licht ben.
      Wel zij hij dat ik moest gaan proberen meer te eten. Maar anorexia vond hij niet aan de orde.
      Medische/psygische hulp dus ook niet. dat is ook de reden geweest om het te proberen via internet.
      Of ik nu anorexia heb of niet. Uiteindelijk gaat het er toch om dat ik meer wil gaan eten.

Comment

Wat een lul als hij echt zei: je moet er maar mee leren leven .....
        Ik heb totaal geen kennis op het gebied van anorexia en meer eten, wel zou je kunnen proberen om iets vloeibaars te drinken/eten: havermout met melk of water in de mixer en drink dit dan op: afhankelijk van de hoeveelheid is dit meer dan brood en je hebt niet het idee dat je echt wat eet.

Een banaan zou je kunnen doen, is ruim 100 kcal en vult ook niet echt. (kan me voorstellen dat het bij jou wel het geval is) Niet een goede bouwer maar chocomel zit vol kcal maar ook met suikers, maar je zal toch ergens moeten beginnen.

Comment

Je zou het inderdaad rustig aan moeten gaan opbouwen. heb het vroeger ook gehad dat ik ging braken als ik in de ochtend wilde gaan eten !
          Quitters never win !

Comment

Ik heb mijn huisarts altijd al een achterbakse lul gevonden :P
            Ondanks dat ik weinig eet. drink ik wel ruim 3 liter water op een dag. zeker met dit weer.
            Misschien kan ik een liter water inruilen voor een pak (1Liter) chocomelk.
            alleen dit is al over 800kcal misschien veel suiker. maar beter dan niets.
            Fruit eet ik al wel veel. Droge rijst met wat chilisaus voor de smaak gaat ook nog wel.
            Denken jullie dat ik hiermee al een stap dichterbij zal komen?

En Dion, hoe heb jij dit dan op weten te lossen? daar ben ik benieuwd naar.

Comment

Ik heb zeer lang hetzelfde probleem gehad wat Dion ook noemt, sochtends niet kunnen eten.
              Was soms wel een half uur bezig om 1 boterham naar binnen te krijgen, die er daarna best weer eens uit zou kunnen komen.

Hoe ik het in mijn geval heb opgelost.. het had in mijn geval veel te maken met onzekerheid en stress. Door te gaan sporten ben ik mij zekerder gaan voelen, daarnaast heeft je lichaam meer behoefte aan eten wanneer je aan het sporten bent. Sindsdien (nu bijna een jaar) heb ik er nooit meer last van. Sterker nog, ik ga de deur niet uit zonder ontbijt, dan maar te laat op werk.

Hoop dat jij er iets op vindt om meer te kunnen eten. Is een andere huisarts benaderen niet een idee? mogelijk dat hij/zij een hele andere conclusie trekt.

Comment

Probeer eens een B12 supplement, dat kan ook wel helpen in het honger gevoel te vergroten.

Comment

je hebt geen anorexia.

ik heb nooit gedacht dat ik dit zou zeggen...
                  maar misschien is een goede weightgainer wat voor je.
                  drink melk of maak je eigen shake van havermout enz.
                  probeer dingen uit, wat kun je wel eten zonder gelijk geheel vol te zitten.

kun je niet proberen elke dag iets meer te eten?
                  al is het maar een halve banaan dan kun je na verloop van tijd veel meer op.
                  “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Misschien dat je aandeze tips wat hebt.
                    Dit gaat over het ontbijt smorgens.

Bij mij was het inderdaad vooral in de ochtend.
                    Gewoon geen tijd/trek erin.
                    Ik merk ook het verschil wanneer ik een half uur al ben opgestaan of bijvoorbeeld 5 minuten als je nog niet echt wakker ben.
                    Eigenlijk is het weg gegaan sinds dat ik ben gaan trainen.
                    Nu probeer ik nooit zonder ontbijt de deur uit te gaan.

Bij mij gaan boterhammen er alsnog niet echt als warme broodjes erin maar normale bolletjes krijg ik wel weer beter weg dan een normale volkoren boterham.
                    Ook eet ik nu vaak in de ochtend een half bakje kwark ipv brood omdat ik brood toch wat minder lekker vind in de ochtend.
                    Quitters never win !

Comment

Originally posted by T-Swizzle View Post
                      Daar ben ik al geruime tijd gelden geweest.
                      Hij vertelde me dat ik er maar mee moest leren leven dat ik erg licht ben.
                      Wel zij hij dat ik moest gaan proberen meer te eten. Maar anorexia vond hij niet aan de orde.
                      Medische/psygische hulp dus ook niet. dat is ook de reden geweest om het te proberen via internet.
                      Of ik nu anorexia heb of niet. Uiteindelijk gaat het er toch om dat ik meer wil gaan eten.
                      Misschien het probleem bij een andere dokter neerleggen. Verder is vloeibaar inderdaad een oplossing voor je. Havermout in de ochtend, chocomel overdag, daarnaast nog een smoothie met twee bananen. Probeer het uit.
                      Last edited by Aldo Raine; 17-06-2013, 16:08.
                      Skeggǫld, Skálmǫld, Skildir ro Klofnir.

Comment

Veel mensen zullen hier commentaar op leveren, maar een weightgainer kan heel erg helpen om meer te leren eten. Toch een grote hoeveelheid in je maag, maar makkelijk naar binnen te krijgen. Denk er maar eens over na. Na een maandje gewoon weer proberen te eten en wellicht dat je dan meer naar binnen kunt krijgen. Neem de gainer wel naast de voeding die je nu eet.
                        Not with the lights on baby, i'm bulking.

Comment

Ik ben zelf ook iemand die nooit veel op één moment heeft kunnen eten (met enkele uitzonderingen). Ik heb al jaren geprobeerd om meer porties, meer verspreid over de dag te eten. Hieruit heb ik het langzamerhand proberen uit te breiden naar om het uur eten. Hierna juist weer de porties wat te verhogen. Heeft goed voor mij gewerkt, maar het duurt natuurlijk enige tijd.

Hiernaast heeft veel water drinken me ook veel geholpen, naast hetgeen te eten wat gezond en ikzelf lekker vind. Als je bijv. kipfilet vies vind, raad ik je aan om dat niet in je voedingsschema te stoppen. Zijn genoeg andere producten die je als vervanging kan nemen.

Weightgainer heb ik zelf nooit geprobeerd. Wel altijd Whey genomen. Heb ik nooit problemen mee gehad om dat in te nemen (body & fitshop heeft de lekkerste smaken naar mijn mening).

Edit: ik denk overigens niet meteen aan Anorexia. Kan zijn dat je bijv. een kleine maag hebt icm met een sloom verteringsstelsel. Geen idee.
                          Last edited by Wietse90; 17-06-2013, 17:35.

Comment

Ss en gomad.
                            Rainman: "Be a Sickcunt, not a sadcunt"

Comment

Ik heb geprobeert een schematje in elkaar te flanzen. Ik heb veel vloeibaar spul gebruikt, en 2 normale maaltijden, zoals een brood en een rijst/vlees/groente maaltijd. Zal dit teveel in 1x keer zijn? ik denk zelf van wel en dat ik maar moet proberen en opbouwen. kritiek en tips natuurlijk welkom.

GreetzZ Jessica.
                              Attached Files
                              Last edited by T-Swizzle; 19-06-2013, 12:47.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X