herstellend van eetstoornis, cut opbouwen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• herstellend van eetstoornis, cut opbouwen?

Hallo.
    Ik ben momenteel herstellende van een eetstoornis, boulimia/binge eat.
    overgeven doe ik niet meer, maar soms binge nog wel..
    en dat is heel vervelend tijdens mijn cutfase.
    Ik zit nu een half jaar in therapie voor mijn eetstoornis.

Mijn onderhoud is 1960 kcal
    en mijn doel was om deze op low carb dagen te minderen met 600 kcal, dus 1360 en dan geen koolhydraten.
    geprobeerd en het lijkt niet haalbaar!
    ik zou dan 3 refeed dagen doen, waarvan 1 +500 kcal boven onderhoud en die andere 100+ kcal boven onderhoud.
    ik doe 3 dagen upper/lower, dus dan zou ik op krachttrainingsdagen die refeed toepassen.
    en de refeed begint na mijn training.

Nu heb ik mijn schema's aangepast.
    Ik vroeg me af of het een idee is om mijn cutfase op te bouwen,
    dan doe ik wel wat langer over cutten.

Mijn idee was om nu op te bouwen, door de refeed dagen zo te houden:
    low carb dagen: -400 in de maand augustus
    -500 in september
    -600 in oktober
    -650 in november
    en de laatste 2 weken cutten: op low carb dagen -700 kcals

mag ik jullie mening?
    Attached Files
    Last edited by Confidence; 06-08-2013, 08:54. Reason: iets vergeten

Lees ik je bericht correct dat je nu overgewicht hebt en je wilt afvallen? Heb je een specifiek doel voor ogen?

Ik heb het idee dat je formules in de spreadsheets hebt aangepast. De berekeningen voor je onderhoudsniveau lijken niet meer te kloppen. Heb je dit met opzet gedaan?
    Last edited by niet_hier; 06-08-2013, 14:09.
    Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Ik ga even een bedenking opschrijven die ik had bij je post, ik bedoel dit niet aanmanend of cynisch.

Als je herstelt van een eetstoornis met binge eating, waarom wil je dan een voedingsschema volgen met zoveel low-carb dagen? Bij low carb is het voor iedereen sowieso al een uitdaging om niet te cheaten.
      Kan je niet beter eerst wennen aan een gebalanceerd voedingspatroon?

Je bf% zit al op 21% waarmee je er zeker al mooi en scherp zal uitzien, en je kan dit gerust nog lager krijgen met een iets evenwichtiger dieet, maar dan evt. op een iets langere termijn?

Comment

Ik geloof dat er een paar dingen niet duidelijk verteld zijn in mijn verhaal.
        Mijn bf is 25% en ik weeg 61 kg bij 163 cm.
        Ik heb geen binge eat meer, ik heb af en toe een eetbui en mijn low carb dagen waren te zwaar voor die herstelling van mijn eetstoornis.
        daarbij mijn onderhoud klopt gewoon, hoor.

Comment

Oh ja en over die formules in sheet,
          die gebruik ik nooit. ik heb het op giant pt uitgerekend.
          het is 1960 onderhoud

Comment

ben jij muchacha op DBB?
            ik zal nooit meer zeggen dat ik geen buikspieren heb

Comment

zodat ik hier ook geblokkeerd kan worden?
              ik heb niks misdaan ofzo.

ik vind het nogal onaardig.
              ik kreeg een waarschuwing, waarop ik mijn excuus heb aangeboden dat ik zoveel onzin ging posten.
              en dat ik meerdere accounts had, omdat ik mijn oude account naam zat was..

en opeens word ik geblokkeerd... na 1 waarschuwing!
              krijg geen 2e kans.. onvriendelijk team.

Comment

No worry mensen. Helpen je wel verder hier, zelf geen voedings held
                Een dag niet getraind...

Comment

Ik kan je schema's niet zien (laptop doet moeilijk), maar hou je er wel rekening mee dat je onderhoud niet je onderhoud hoeft te zijn?
                  Daarmee bedoel ik dat als jij lange tijd te weinig hebt binnen gekregen, je stofwisseling zich daarop aanpast. Je verbruik is dan lager, en je zal dan beter resultaat boeken als je eerst je lichaam weer op orde krijgt.

25% is geen overgewicht.
                  Het is geen percentage waarmee je een wedstrijd op een podium kan doen, maar er is niets mis met een vetpercentage van 25 voor een vrouw. Vrouw is altijd hoger dan een man.

Hoe is je vet gemeten? Via een weegschaal? Zo ja, dan kan je werkelijke percentage heel anders zijn. Ook als je het zelf meet trouwens, maar dat is al wel betrouwbaarder. Het beste laat je het gewoon meten

Geen koolhydraten; waarom? Je hebt koolhydraten nodig om te kunnen knallen in de sportschool en om je dagelijkse dingen te doen. In ketose zal je niet raken als je andere dagen wel koolhydraten eet. Een andere indeling kan al heel veel verschil maken.

Je hebt het nu al over -700. Weet je dat 500 (als je behoefte klopt) de max is? En zo ja, besef je dan dat dit (met jouw achtergrond) niet de manier is, en dat je zo weer opnieuw in een fout patroon kan komen?
                  Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

wat mij betreft mag je hier best een nieuwe kans krijgen
                    Het ging mij er alleen over dat ik het gevoel had je verhaal te herkennen onder een andere naam.
                    Terwijl ik hier nu gewoon weer dezelfde tips en reacties zie verschijnen.
                    trouwens als ik het nu intussen even nakijk ben je over het DBB team niet helemaal eerlijk (al weet ik niet wat er achter de schermen gebeurd is) maar ik zag je daar met een 3de account onder de naam "confidence" verschijnen... en niet met de opmerking ik was mijn naam beu.... maar ik met "ik ben nieuw op DBB"

maar goed wat daar gebeurd is maakt hier de rekening niet.
                    trouwens... Ik zit zelf ook op verschillende fora, en post regelmatig gelijktijdig op de verschillende fora dezelfde vraag.... alleen maar meer kans op een antwoord
                    ik zal nooit meer zeggen dat ik geen buikspieren heb

Comment

Originally posted by Confidence View Post
                      Oh ja en over die formules in sheet,
                      die gebruik ik nooit. ik heb het op giant pt uitgerekend.
                      het is 1960 onderhoud
                      Iedere berekening van een onderhoudsniveau is slechts een schatting. Alleen door uitproberen kan je vaststellen wat je werkelijke onderhoudsniveau is. Staar je dus niet blind op wat de een of andere website je vertelt.
                      Omdat je de formules in de spreadheet weggehaald hebt is de berekening van de verdeling in koolhydraten, vetten en eiwitten niet meer correct. En hierdoor kan je niet meer beoordelen of je voedingsschema goed is, of verbetering behoeft. Jammer dat je dat gedaan hebt.
                      En 25% vetpercentage is niet raar voor een vrouw, tenzij je wedstrijden bodybuilding wilt doen.
                      Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Ja ik heb een nieuw account aangemaakt, omdat ze mij als '' mezelf '' zijn, niet meer accepteren.

Comment

Originally posted by niet_hier View Post
                          En 25% vetpercentage is niet raar voor een vrouw, tenzij je wedstrijden bodybuilding wilt doen.

..Tenzij ik toevallig wedstrijden wil gaat doen .. klopt
                          daarom wil ik ook een laag bf

Comment

Als ik je goed begrijp wilde je:
                            4 dagen in de week rond de 1350 kcal eten (-600).
                            2 dagen in de week rond de 2050 kcal eten (+100).
                            1 dag in de week rond de 2450 kcal eten (+500).
                            wat gemiddeld 1707 kcal is (ongeveer 250 onder behoefte per dag).

Wat ik je voor zou willen stellen is het volgende:
                            4 rust dagen: 1500 kcal E150, k100, v55
                            2 training dagen: 1800 E150, k175, v55
                            1 training dag: 2100 e150, k175, v55
                            Wat gemiddeld 1671 kcal is per dag.
                            op twee van de vier rustdagen 30 min Lit cardio (130bpm).

Na 12 weken dit aanhouden, 2 weken lang:
                            2100: e150, k175, v55

Na de eerste cyclus zou je tegen de 20% vet aan moeten zitten.
                            daarna zou ik het rustiger aanpakken (recompen).
                            More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

hartelijk dank.
                              maar als ik dat ga doen, loop ik een refeed mis die juist eetbuien beschermt en zorgt voor anabolische spierbouw na mijn KT training.
                              en refeed is ook om je stofwisseling op gang te houden

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X