Moe na een flinke maaltijd.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Moe na een flinke maaltijd.

Beste allemaal.

Ik ben een tijd niet op het forum geweest. Toen ik me aangemeld had, woog ik slechts 40 kg bij 160 cm. Misschien dat een enkeling mijn verhaal nog kan herinneren. Ik kreeg gewoon niet meer dan één boterham per 4 uur door m'n strot. Ik ben toen begonnen met veel vloeibaar voedsel en fullbody. Ondertussen eet ik toch behoorlijke maaltijden. Vaak zo'n 1000 kcal per maaltijd, en dat 3 maal per dag + 2 tussendoortjes tijdens pauzes. De grote maaltijden zijn het ontbijt, middag eten, en avond eten. Maar ik merk dat ik na deze maaltijden altijd erg moe ben. Dat houd vaak wel een uur aan. Erg vervelend vind ik het. Het positieve is dat ik ondertussen 8 kilo ben aangekomen, maar vooral veel kracht heb gewonnen. Bijvoorbeeld druk ik veel meer weg dan de gemiddelde 16 jarige, 60 kilo wegende WnB. Ik weet dat kracht niet altijd belangrijk is, maar ik ben er wel trots op.
    Om terug te komen bij het onderwerp, weet iemand hoe het komt dat ik me vaak moe voel na een maaltijd? En is er evt iets aan te doen? Alvast bedankt!

Jessica.

Hetzelfde eten verdelen over meer eetmomenten zou er al voor moeten zorgen dat je minder moe wordt.
    Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

eet je veel koolhydraten?

je zou idd wat meer kunnen spreiden zoals patricia aangeeft

Comment

Als je in één keer veel koolhydraten naar binnen werkt is er een kans dat je je daarna moe gaat voelen, dus je voeding goed verdelen en over de dag zodat je je altijd fit voelt.
        You don't quit when you're tired.
        You quit when you're done.

Comment

Beetje laat weer, maar beter laat dan nooit. Bedankt voor de reactie's. Ik eet nu sinds 2 weken 4700 kcal per dag verdeeld over 7 maaltijden. De grootste maaltijd is het ontbijt met ruim 1200 kcal. Het bevat ongeveer 30% van de koolhydraten voor die dag. En van het ontbijt word ik niet moe maar juist energiek. Met de stats gaat het ook super. Ik schommel nu al een paar dagen net onder de 50 dus hoop die een deze dagen aan te tikken.

Jessica.

Comment

Behoorlijke kcal inname, je zit ongeveer ongeveer op 200% boven je behoeftes. Ik heb veel respect voor t feit dat je bezig bent met aankomen, maar gaat dit niet iets te hard zo?
            :: 1.82M :: 84 KG ::
            BP 1x140 :: Squat 5x160 :: Deadlift 3x180

Comment

Ik gooi er gewoon steeds iets bij als ik niet meer aankom. Ben ik dan te ongeduldig? Ik wacht meestal een week. Als ik na een week niets meer aankom pak ik meer voedsel. Overigens zijn ongeveer 1000 kcal van 1.5 liter melk.

Comment

Originally posted by T-Swizzle View Post
                Ik gooi er gewoon steeds iets bij als ik niet meer aankom. Ben ik dan te ongeduldig? Ik wacht meestal een week. Als ik na een week niets meer aankom pak ik meer voedsel. Overigens zijn ongeveer 1000 kcal van 1.5 liter melk.
                Dan ben je zeker te ongeduldig. En 4700 kcal is idd behoorlijk veel. Ik denk dat een groot deel van de grootste jongens hier dat nog niet hoeven te eten. Laat staan iemand van 50 kg (no offense). Bodybuilding is nou eenmaal een langzame sport en dus is geduld belangrijk.

Meer kcal is niet altijd meer spiermassa. In jouw geval zit je zover boven je benodigdheden dat je vooral heel vet aan zult zetten.
                Ik doe een gok

Comment

Advies dus om terug te schroeven? Het enige wat ik merk is dat ik wel veel vocht vast houd. En zeker de eerste kilo's vond ik niet belangrijk of het nu spieren of vet waren. Ik had ondergewicht. Maar misschien moet ik inderdaad nu ik op gewicht ben maar geduld hebben op de rest. Volgens de online calculators zit ik op ongeveer 19% BMI en heb een behoefte van ongeveer 2700 kcal. Dus hoeveel heb ik dan nodig voor bulk?

Comment

Originally posted by T-Swizzle View Post
                    Advies dus om terug te schroeven? Het enige wat ik merk is dat ik wel veel vocht vast houd. En zeker de eerste kilo's vond ik niet belangrijk of het nu spieren of vet waren. Ik had ondergewicht. Maar misschien moet ik inderdaad nu ik op gewicht ben maar geduld hebben op de rest. Volgens de online calculators zit ik op ongeveer 19% BMI en heb een behoefte van ongeveer 2700 kcal. Dus hoeveel heb ik dan nodig voor bulk?
                    19% vetpercentage of een bmi van 19? Dat is namelijk nog wel een verschil.

Over je onderhoud kan ik nog niks zinnigs zeggen, want behalve je gewicht en je lengte weten we niks. Je kunt dit schema (http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...xcelsheet.html) downloaden en invullen en dan krijg je een indicatie van je benodigde kcal. Ik vermoed dat je dan niet aan 2700 zult komen, maar ik kan me vergissen.

Vanuit je indicatie moet je gaan puzzelen. Als je x kcal eet en afvalt of je blijft gelijk, dan eet je te weinig. Kom je veel vet aan, zit je te hoog en moet je minder kcal eten. Als het moeilijk is om dat te schatten op de weegschaal, kijk dan naar je resultaten. Word je sterker? Dan eet je in ieder geval niet te weinig Word je sterker en 'dikker'? Dan eet je iets te veel en moet je minderen.

Overigens zou ik gewoon één keer per maand op de weegschaal gaan staan. Het liefst een vaste dag onder dezelfde omstandigheden: in de ochtend, na toiletbezoek en voor het eten. Als je te vaak gaat wegen, zie je vooral veel schommelingen door vocht en dan reageren mensen vaak paniekerig om niets
                    Ik doe een gok

Comment

Originally posted by Cinix View Post
                      Als je in één keer veel koolhydraten naar binnen werkt is er een kans dat je je daarna moe gaat voelen, dus je voeding goed verdelen en over de dag zodat je je altijd fit voelt.
                      Mooi hoe je reacties van de mensen voor je gewoon herhaalt maar lijkt mij niet echt nodig.

Jessica die 30% koolhydraten komen die uit complexe kh of ook veel suikers?
                      Suikers kunnen zorgen voor verhoging van je bloedsuikerspiegel en dit zorgt voor pieken van het hormoon insuline.
                      Je voelt je top na de maaltijd maar daarna stort je in en gaat je lichaam om meer vragen en voor je het weet zit je aan de 4000 kcal.
                      The expert in anything was once a beginner..

Comment

Te hard aankomen lijkt me niet Goef voor je huid in verband met striae. Ik zou iets rustiger aan doen.
                        Just do it!!!!

Comment

Ik zou eens langs de huisarts gaan en vragen of ze je kunnen testen op gluten intolerantie, daar lijkt het wel op

Comment

Originally posted by Mandy441 View Post
                            Ik zou eens langs de huisarts gaan en vragen of ze je kunnen testen op gluten intolerantie, daar lijkt het wel op
                            En wie is Mandy?
                            The expert in anything was once a beginner..

Comment

Originally posted by Mandy441 View Post
                              Baseer je dat op basis van die vermoeidheid na het eten? Vetmoeidheid is een indicator van zoveel dingen? Ik vind het nogal wat om gelijk glutenintolerantie te noemen.
                              Just do it!!!!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X