Doe ik het goed? (Voeding)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Doe ik het goed? (Voeding)

Hoi,

Ik heb een paar vragen.

Ik ben (zoals sommige misschien gelezen hebben) Tussen Aug. 2012 en Jan. 2013 bijna 30KG afgevallen. Van 36% VP naar 13-15%.

Ik weet dat dit heel erg snel is, en waarschijnlijk op het eerste gezicht erg ongezond.
    Maar ik at tijdens die periode (nagaande dat het een dieet was) niet heel erg weinig.
    Ik zat meestal tussen de 1000-1200kcal en ging 3-4x per week fitnessen.
    Ik woog stabiel 65kg ongeveer, maar ben vanwege een zware blessure een flinke tijd niet gaat fitnessen, en vanwege studie heb ik er nu amper tijd voor.

Daardoor ben ik in de vakantie nog eens 5kg afgevallen (ongeveer 2kg vet, en die andere 3 spieren en water)

Ik heb sinds dien altijd erg weinig gegeten, 2-3x per week kwam ik wel boven m'n BMR uit, maar lang niet altijd. Dit is omdat ik (nog steeds een beetje) bang ben om terug te vallen naar mijn oude gewicht. Ik at vooral 's morgens en 's middags erg weinig. Want ik eet redelijk veel 's avonds.
    En dan bedoel ik het diner, dus zeker als er pasta op de tafel staat gaan er zo 2-2,5 bord(en) naar binnen :P. Maar hier kwam ik nooit van bij.

Nu heb ik al vernomen dat dit juist averechts werkt en dat de stofwisseling er juist op achteruit gaat. En ik ben nu weer aan het opbouwen, maar ik vraag me af of ik dit niet té snel ben aan het doen, omdat ik nu flink meer khl, vet en eiwitten eet.

Ik heb nu een week meer gegeten dan voorheen, en 's avonds is het zelfde gebleven. Ik heb me 2x gewogen en 2x VP gemeten deze week, en het ziet er stabiel uit.

Zondag 10-11nov = 58,5 - 60KG 15%VP
    Donderdag 14-11nov = 59,6 - 60,1KG 15%VP

Dit is wat ik deze week gegeten heb, de weekenden zien er ongeveer het zelfde uit, normale porties etc.

Maandag: 43,8g vet - 50,32g eiwit - 203,07g kolhy - 1361 kcal
    Dinsdag: 42,7g vet - 61g eiwit - 239g kolhy - 1535 kcal
    Woensdag: 39g vet - 81g eiwit - 270g kolhy - 1712 kcal
    Donderdag: 45.3g vet - 80g eiwit - 226g kolhy - 1651 kcal
    Vrijdag: door de dag ongeveer 450kcal en daar komt 's avonds nog Chili Con Carne bij, maar hoeveel weet ik nog niet.

Zoals ik al aangaf, is dit niet iets té veel om op te bouwen?
    Ook wil ik graag weten wat de max. aantal kohly. ongeveer is.
    Want 260g lijkt in mijn ogen veel, maar ik zit er soms erg snel op.

Ik fiets 4x per week 10km, waarvan 5km bergop. (Behalve vandaag)
    Ik ben atm dus niet aan het fitnissen oid, en vroeg me dus ook af wat m'n onderhoud is zeg maar, ik weet dat ik dit zelf kan uitrekenen, maar weet niet of dit als "opbouwende" ook telt.

Nog één laatste vraagje, is het mogelijk dat de weegschaal die ik thuis heb (En die voor de vakantie bij de fitness) Mijn "overtollige vel" (Vanwege het afvallen) ook meetellen als vet? dus dat m'n vet % hoger uitvalt? Dan heb ik namelijk eens iemand horen zeggen.

Dat was het, ik hoop dat jullie wat antwoorden voor mij hebben
    Want ik wil heel graag weer goed en gezond gaan eten, maar ik wil er niet té veel van bijkomen :S

Alvast Bedankt!

MVG
    Lars

Als je meer gaat eten, dan kan je in het begin flink aankomen, dat is vaak gewoon vocht dat op ten duur wel weer verdwijnt, dus als je nu opeens een terugval krijgt in je gewicht schrik dan niet, je weet dan waardoor het komt.
    You don't quit when you're tired.
    You quit when you're done.

Comment

1) De meting van het bf klopt niet daar jij het met een weegschaal doet. Laat het meten.
      2) je eiwitten staan te laag, vooral op maandag en dinsdag slaat het nergens op.

Comment

Okej, hoezo? denk de dat het hoger, lager ligt?

Comment

60 tot 80 gram eiwitten per dag bij een lichaamsgewicht van 60~65 kg? Dat is heeeel erg weinig. Je zou er goed aan doen om dat minimaal te verdubbelen, of zelfs te verdrievoudigen.
          Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Zoals Niet-hier aangeeft, je eet op bv maandag maar 50gram eiwitten schrijf je hier.
            Zo kun je onmogelijk spieren opbouwen kerel.
            Je hebt je vetten ook maar net aan staan.

Even simpel gezegd:
            Je eiwitten en vetten zijn ervoor om je spieren te kunnen laten groeien, de Kh zijn er voor de energie.

Jouw eiwitten zullen omhoog moeten naar 2 tot 2,5x je lichaamsgewicht, wil je spieren kunnen bouwen.
            Zoals nu zit je zo laag dat je zelfs spiermassa in gaat leveren, of maar net kunt behouden hetgeen je nu hebt.

Je kunt ook als je nog meer wilt afvallen je vvm berekenen en dan je eiwitten zetten op 2,5x je vvm.

Comment

Ik heb het 1,5x goed gevolg.
              Ben na deze post wat meer vet en eiwitten gaan eten.

In eerste instantie ben ik 500-600 gram aangekomen en bf was .5% - .7% gestegen.
              Nu vandaag (vanmorgen) gemeten en gewicht is vrijwel het zelfde gebleven, en BF is nu blijkbaar 13,6% ongeveer.
              Ondanks dat ik het 5x opnieuw gemeten had :P omdat van 15 naar 13 in een week niet kan. (lijkt me....)

Dus morgen meet ik nog een keer, als het dan weer ~13% zal het wel kloppen xD.

Comment

Als je dat vetpercentage met een elektronische weegschaal hebt gemeten kan je de uitkomst maar beter vergeten. Die weegschalen zijn erg onbetrouwbaar.
                Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X