The anabolic diet

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• The anabolic diet

Hi bodynetters, ik heb van Gus een bestandje gehad met en aantal interessante bodybuilding/powerliftig boeken. Onder het kopje voeding vond ik: "The Anabolic diet" van Dr Mauro dipasquale, meervoudig powerlifting world champion.
    In dit boek beschrijft hij een dieet die van de volgende ekv uit gaat:
    Weekdays: 55-60%fat , 30-35%eiwit, 5-8%carbs
    weekend: 30-40%fat,10-15%eiwit, 45-60% carbs
    Het idee achter dit dieet is om je lichaam standaard vet te laten verbranden als eerste bron ipv carbs. Doel is schone massa erbij te krijgen en tegelijkertijd droger worden.
    De E/K/V verhouding lijkt mij in eerste opzicht behoorlijk extreem, vandaar dat ik ff wilde checken of er iemand is die hier ervaring mee heeft gehad en of het bevalt...
    Attached Files

het idee lijkt me niet slecht, maar wat is je doel nu? wnt als je nog maar weinig VVM hebt, lijkt het me makkelijker om gwn goed hoog in vetten en eiwitten te zitten met het doel boven onderhoud te eten (zo veel carbs als nodig, maar proberen voor EV hoog te houden)
    powerliftcompetitie PR's SQ: 145 --- BP : 112,5 --- DL: 190

Comment

Originally posted by jjj7797 View Post
      het idee lijkt me niet slecht, maar wat is je doel nu? wnt als je nog maar weinig VVM hebt, lijkt het me makkelijker om gwn goed hoog in vetten en eiwitten te zitten met het doel boven onderhoud te eten (zo veel carbs als nodig, maar proberen voor EV hoog te houden)
      Weeg 80 op 13% vet , 18j 185cm. Momenteel gain ik ongeveer 1,5kg per maand met 50%carbs 28%eiwit 22% vet.. hoopte om met het anabolic diet zowel massa aan ge komen als vet te verliezen (desnoods heel langzaam vet verliezen) zodat ik maar heel kort hoef te cutten rond 1 mei pas ofzo.

Comment

Probeer clean bulken. Iets boven onderhoud eten ~200kcal)

Comment

Ben ook wel nieuwsgierig naar dat boek.
          Is dat ergen terug te vinden ?

Comment

Werkt prima ga zelf ook dergelijks volgen vanaf februari Bij cyclische dingen zal je altijd low/high carb periodes vinden verschil is alleen hoe deze ingevuld worden en hoe ze getimed worden (high/low momenten)

Comment

Originally posted by Lethal View Post
              Ben ook wel nieuwsgierig naar dat boek.
              Is dat ergen terug te vinden ?
              Stuur Gus ff een PM , hij heeft een complete digitale bibliotheek over bodybuilding boeken!

Comment

Originally posted by diasog View Post
                Probeer clean bulken. Iets boven onderhoud eten ~200kcal)
                Is een optie, maar stimuleert volgens mij niet de vetverbranding, al kom je nauwelijks tot geen vet aan met cleanbulken. Hoop met the anabolic diet zowel massa te kunnen gainen als vetverbranden. Dr maulo dipasquale spreekt erg lovend over dit dieet

Comment

Originally posted by aktito View Post
                  Werkt prima ga zelf ook dergelijks volgen vanaf februari Bij cyclische dingen zal je altijd low/high carb periodes vinden verschil is alleen hoe deze ingevuld worden en hoe ze getimed worden (high/low momenten)
                  In het boek hamert de auteur wel op je cholesterol & triglyceride etc te meten bij de dokter , just in case... Heb jij dit ook gedaan? Kan me voorstellen dat je hormoonhuishouding wel ff schrikt van een 60% vet dieet

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X