alcohol en training

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• alcohol en training

ik vraag me dit echt af en dit kan misschien ook een stomme vraag zijn.

ze zeggen dat alcohol je spiergroei vermindert, dus als je eerst bv je biceps gaat trainen en daarna alcohol drinkt ( biceps op bv een vrijdag na een week al te fitnisse ) tast dit alleen de spiergroei van je biceps aan of over heel je lichaam?

het lijkt me raar als je bv elke vrijdag biceps traint en daarna gaat stappen en na een tijd overal meer spiergroei hebben en een stuk minder bij biceps.

alcoholschade valt goed mee, het probleem is eerder de slechte nachtrust en slechte of niet eten.
    als je jezelf voldoende hydrateerd voor tijdens en na. is de schade heel gering

ben zelf vorige week 2x heel zat geweest, en dinsdag voor de eerste maal 110kg gebencht. ik wachte hier al 7maand op....
    powerliftcompetitie PR's SQ: 145 --- BP : 112,5 --- DL: 190

Comment

oh ja sommigen overdrijven echt dat dacht ik zelf ook als je sommige sites moet geloven groei je niet als je drinkt xd

maar kan je soms ook op me laatste vraag antwoorden ?

Comment

Deze vraag is al zo vaak gesteld en het antwoord blijft hetzelfde:
        af een toe een drankje kan geen kwaad. Maar als je een echt goed fysiek wilt dan gaan trainen en alcohol drinken gewoon niet samen
        You can not become LEGenDArY without Legday

Comment

ne oke dit begrijp ik ook wel allemaal

Comment

maar mijn vraag is als je bv op vrijdag biceps traint en daarna alcohol drinkt gaat je spiergroei dan minderen over je biceps of over je hele lichaam?

Comment

"Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

ik weet wss stomme vraag enzo maar kan iemand me hier fatsoenlijk antwoord op geven

Comment

Volgens dit onderzoek heeft alcohol invloed op je gehele spierstelsel

Nutritional influences on age-related skeletal... [Proc Nutr Soc. 2013] - PubMed - NCBI
                  You can not become LEGenDArY without Legday

Comment

oke dan is het goed dankuwel :d

Comment

Als je je sport een beetje serieus neemt laat je alcohol opzij liggen. Maar bon, als je toch de drang hebt om alcohol te drinken, drink dan met mate een biertje of 3 in het weekend. Zoveel zou dat niet kunnen misdoen.

Comment

mijn mening heb ik al gegeven maar ik zal het even beter verwoorden.

drank heeft veel carbs, en het droogt uit. Dus als je op een no/low carb bent is het wat lastiger (colazero-vodka dan) maar ook nog te doen

op de uitdroging dan, het is bekend dat alcohol uitdroogt & vocht verlies voor kracht/spier verlies kan zorgen. maar als je je hier van bewust bent en je anticipeert er op. d.w.z. je zorgt voor voldoende hydratie voor tijdens en na een stevige avond.

Verder kan een slechte nachtrust invloed hebben op je hormonen maar die herstellen zich terug wanneer je de volgende nacht goed slaapt (al meerdere malen bewezen), je lichaam is slim en brengt schade terug goed.

Om op je laatste vraag te antwoorden, daar kan niemand echt een antwoord op geven. Niet overanalyseren train goed, zorg voor een goed voedingspatroon. En als je wil drinken doe het slim, waar je bent maar 1 maal jong

recap: alcohol is niet perse extreem katabolisch, drink voldoende water/mineraal rijke dranken.
                        de rest van je training dieet rust is veel belangrijker dan alcohol gebruik
                        powerliftcompetitie PR's SQ: 145 --- BP : 112,5 --- DL: 190

Comment

drink maar lekker hoor ,kan helemaal geen kwaad ,ook nog een pilletje erbij en feesten maar en biceps trainen
                          Remember the pain you feel today, will be the strenght you feel tomorrow!!!!!

Comment

Als je iedere dag compleet lam bent dan zal je groei wel stagneren, is dit niet het geval dan is er niks aan de hand.

Comment

Ik ren zondag meestal een halve marathon merk er weinig als ik nou drink of niet.
                              Daar boven op de berg

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X