Voedingsschema van mijn vriend om aan te komen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voedingsschema van mijn vriend om aan te komen

Mijn vriend gaat ook serieuzer sporten en heeft als doel om aan te komen. Hij is 1,88m en weegt 66 kilo. Leeftijd is 22 jaar. Doel is 74 kilo. Hij sport 3 keer per week volgens Starting Strength Rippetoe. Ik heb samen met hem een voedingsschema opgesteld. Op sportdagen komt hier nog een shake in de avond bij.

Zelf ben ik meer voorstander van bijvoorbeeld brinta in de ochtend, maar daar houdt hij niet van zonder suiker. Dit geldt tevens voor muesli. Ook ben ik benieuwd hoe jullie denken over de tonijn met olie?

Hij heeft dit nu één dag gedaan, maar geen 'vol' gevoel. Ik denk zelf dat dit komt omdat de shakes vooral zijn ontwikkeld voor mensen die moeilijk veel kunnen eten en daardoor moeilijk aankomen. Hij wil die shakes wel blijven gebruiken, omdat hij het op werk anders niet voor elkaar krijgt voldoende te eten. Tevens is het denk ik beter om nog een aanvulling te doen op dit schema omdat er nog een kleine tekort is.

Wat is jullie advies, gebaseerd op zijn huidige voedingsschema?
    Attached Files

Logisch dat hij honger heeft, hij eet zo de hele dag vloeibare suiker, die tonijn met olie is zon beetje het enige juiste dat er instaat.
    cruesli eruit en havermou of brinta, lust ik niet pffff gooi er een schep whey doorheen das net zo lekker als suiker.

weightgainer eruit, rijst met kip/vis brood met vlees/kip/ei

botherhammen kip boter...ok

WG volle melk banaan, das suiker +suiker + suiker en wat vetten, eruit dus en brood/rijst/kip etc

rijst kip groente ok

tonijn olijfolie ok

pleur eerst die WG weg en laat hem normaal eten, die vloeibare shit is toch niks joh.

Comment

Inderdaad die shakes weg en normaal gaan eten.
      Sinds wanneer heeft 120 gram rijst 120 kcal? en bevat het 27,36 gram eiwitten maar 0 gram koolhydraten? Wat is dat voor rare rijst.

Of lees ik het nu verkeerd af?

Comment

Oh die rijst gaat niet helemaal goed inderdaad!

Comment

waarom zoveel eiwitten? je zit op +300 gram.
          3 gram eiwit per kg vetvrije massa is genoeg. mik ergens tussen de 160 en 180 gram. vetten zou ik zeker niet hoger gaan.

Comment

Brood wordt vervangen door rijst en cruesli door brinta zonder suiker.

Comment

Met 66kg bij zijn lengte, zou ik me helemaal niet druk maken om een beetje suiker. Natuurlijk is zonder beter, maar komop, 66kg als serieus sporter? Tijd om een serieus eter te worden

Originally posted by denise230487 View Post
              Brood wordt vervangen door rijst en cruesli door brinta zonder suiker.
              En de gainer door vast voedsel?
              Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Ik vinf die gainer ook belangrijker om te vervangen dan je druk te maken om rijst vs brood.

Comment

Als hij weinig tijd heeft om te eten, met paar bammetjes met een bakkie kwark ernaast kun je dezelfde macros bereiken als een goede bak rijst en vlees, maar is sneller weg doe ik in het weekend op het werk ook. Wel savonds je groente etc inhalen dan
                  "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

Vloeibare shit heb ik ook een tijd gedaan .

gaat vanzelf wel over hoor . nothing beats iets tussen je tanden
                    You gotta love yourself ! If you've been training for more then a year and your afraid to show your muscle then ... WHY are you doing it for ? Thats like being a millionaire and still homeless Kali Muscle

The upper back is the new chest Defranco

Comment

Waarom zou je bammwtjes nemen? Neem dan gewoon bruin brood.

Comment

Hoe komen jullie aan de caloriewaarden en EKV waarden van de producten uit het schema? Deze kloppen grotendeels niet.

Voorbeeldjes:
                        - Volle melk heeft bij jullie dezelfde kcal als halfvolle melk (wat niet klopt. dit is rond de 60-65 kcal).
                        - De rijst heeft dezelfde kcal en EKV waarden als de kipfilet...
                        - Brood dat 333 kcal per 100g bevat? (dit is vrijwel altijd rond de 200-250).
                        - EKV van brood kloppen niet. vrijwel alle soorten brood bevatten rond de 8-10g eiwitten per 100g. een 40-50g koolhydraten en een 1-3g vetten.
                        - Tonijn in olie klopt hoogstwaarschijnlijk ook niet. Op de verpakking staat waarschijnlijk de hoeveelheid vet vermeld wanneer je de tonijn niet uitlekt. Maar ik neem aan dat je vriend niet het vet gaat opslurpen. De meeste blikjes tonijn op olie bevatten uitgelekt rond de 150-180 kcal per 100g (ipv 260 die nu gerekend worden).
                        ----------------------------

De rest is grotendeels al gezegd. Ik zou dit schema in de prullenbak doen en een nieuw schema opstellen.
                        More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Hierbij het aangepaste schema. De waarden klopten hiervoor inderdaad niet, maar dat is nu volgens mij wel zo. Tonijn wordt gegeten zoals in het bakje zit (bij Turkse winkel in grootverpakking gehaald. Voedingswaarden zijn niet vermeld, maar het is tonijn met zonnebloemolie.
                          Attached Files

Comment

Ik snap het taboe op brood ook niet zo.
                            Ik reageer er zelf niet fijn op (last van gluten, zo weer honger) maar als hij dat wel doet: waarom niet?

Originally posted by quibus View Post
                            Waarom zou je bammwtjes nemen? Neem dan gewoon bruin brood.
                            Is dat niet hetzelfde dan? Ik dacht altijd dat het gewoon zon betuttelend woord was, net als centjes vs geld.
                            Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Originally posted by Patriciaaa View Post
                              Is dat niet hetzelfde dan? Ik dacht altijd dat het gewoon zon betuttelend woord was, net als centjes vs geld.
                              Dacht ik ook altijd

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X