Voedingschema voor het cutten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voedingschema voor het cutten

Hallo beste bodynetters!

Ik zit op het moment erg in de knoop met mijn sporten en voeding.
    Het is namelijk als volgt:

Ik heb onwijs veel stickies op DBB gelezen en geprobeerd alles te begrijpen en voedingsschema te maken. Echter zat ik te bulken wat niet slim is voor iemand met mijn stats.
    Ik ben 1.68 weeg 92 kilo en mijn vp zit minimaal op 22.
    Nu wil ik dus mijn oude schema de prullenbak ingooien omdat ik daar veels te veel kcal neem voor hetgeen wat ik graag wil. Helaas is er niemand op dbb die mij fatsoenlijk een antwoord kan geven en is meer gericht op sarcasme dat fatsoenlijk hulp. Ik weet nu namelijk totaal niet meer welke voeding ik het aller beste kan nemen, met welke kwantiteit, hoe ik het beste mijn ekv verhouding over de dag verdeel en welke voeding deze verhouding het beste geeft.
    Op dit moment gebruik ik whey shake en magnificent en nr1 als supps.de whey neem ik te vaak ivm ik havermout niet op krijg met alleen melk en daar neem ik nu 150 havermout mee.
    Ik ben lactose intolerant en mag ook geen gluten hebben. Dus het is al lastig voor mij. Brood koop ik niet meer omdat het enorm duur is als je speciaal moet hebben. Volgens bepaalde berkeningen gebaseerd op 22% vp is mijn ekv verhouding :
    eiwit 181 khdr 302
    vet 54
    20,4 vet massa
    71,6 vet vrije massa
    2812 kcal per dag ( Zonder cutten)
    - 400 = 2412 kcal per dag ( voor het cutten)

Mijn oude schema was :

300 gram kip = 300 kcal, 68,4 eiwit, 0.0 koolhydraten en 2,7 gr vet 0.6g verzadigd
    OF VOOR AFWISSELING
    Mac volk 300gr = 1035 kcal, 24,9 eiwit, 216 khdr, 8,4 vet

Groente pakket 400 gr = 124 kcal, 4 gr eiwit, 20,0 gr khdr, 0,8 vet, 0gr verz.
    zilvervlies rijst 300gr = 1083 kcal, 22,5 eiwit, 225,0 khdr, vet 6,6 1,2 verz
    1 Kiwi = 38 kcal, 0,8 eiwit, 8,2 khdr, 0,2 vet
    1 Banaan = 108 kcal, 1,5 eiwit, 23,5 khdr, 0,3 vet
    2 mandarijnen = 44 kcal, 0,6 eiwit, 9,1 khdr, 0,3 vet
    Havermout 250 gr = 925 kcal, 35 eiwit 220,8 khdr, 20 vet
    Magnificent 70gr = Kcal 213,4, eiwit 3,3, khdr 49,7 gram, Vet 0,00
    melk 1 liter = 240 kcal, 5gr eiwit, 30gr kdhr, 11 gr vet
    Nr1 = Kcal 91,4, Koolhydraten 21,3, gram Eiwitten 1,4 gram, Vet 0,05 gram
    Whey proteine isolaat 3x = 69 gr eiwit, 75 kcal

En wat ik nu heb is dit :

300 gram kip = 300 kcal, 68,4 eiwit, 0.0 koolhydraten en 2,7 gr vet 0.6g
    Groente pakket 400 gr = 124 kcal, 4 gr eiwit, 20,0 gr khdr, 0,8 vet,
    Zilvervlies rijst 100gr = 361 kcal, 7,5 eiwit, 75 khdr, vet 2,2
    1 Kiwi = 38 kcal, 0,8 eiwit, 8,2 khdr, 0,2 vet
    1 Banaan = 108 kcal, 1,5 eiwit, 23,5 khdr, 0,3 vet
    2 mandarijnen = 44 kcal, 0,6 eiwit, 9,1 khdr, 0,3 vet
    Havermout 150 gr = 555 kcal, 21 eiwit 132,48 khdr, 12 vet
    Magnificent 70gr = Kcal 213,4, eiwit 3,3, khdr 49,7 gram, Vet 0,00
    Nr1 = Kcal 91,4, Koolhydraten 21,3, gram Eiwitten 1,4 gram, Vet 0,05 gram
    1 ei 60 gr = 92 kcal, 7,7 eiwit, 0,4 khdr, 6,7 vet
    400 ml am.melk = 96 kcal, 2 eiwit, 12 khdr, 4,4 vet

Ik begreep ook dat vis eventueel goed is en dergelijke maar ook daar kom ik niet uit. Ik vind het geen probleem sochtends vroeg eruit te moeten om te koken want dat doe ik nu ook al. Ik weet alleen niet wat ik het beste nu kan nemen in de ochtend middag savonds. Ik werk ook waar ik 3 pauzes heb 2x 15m 1x 30m. Ik hoop dat er iemand van jullie is die mij tips kan meegeven om zo toch mijn kcal te behalen en mijn ekv ook behaal. Tevens werd er ergens vermeld dat je je ekv moet verdelen over 6 maaltijden. Als dat zo is zou ik het ook erg op prijs stellen als iemand me daar ook bij kan helpen. En ik ben nu al 1 week bezig elke dag maar kom er niet meer uit.

IUn elk geval bij voorbaat dank!

Denk dat een voedingsschema in jou geval nogal overbodig is. Misschien moet je gewoon veel sporten + veel op je eten letten en weinig vet eten, aangezien je vetpercentage wel heel hoog is met minimaal 22 %.

Comment

Originally posted by SportForBody View Post
      Denk dat een voedingsschema in jou geval nogal overbodig is. Misschien moet je gewoon veel sporten + veel op je eten letten en weinig vet eten, aangezien je vetpercentage wel heel hoog is met minimaal 22 %.
      He vriend,advies geven is prima,maar geef dan wel goed advies!

Een voedingsschema is voor iedereen aan te bevelen,maar zeker bij overgewicht!
      Lees de stickies voeding eerst op je gemak door e vul daarde producten in in het schema zodat het wat overzichtelijker wordt allemaal.
      DIVIDE ET IMPERA

Comment

Download anders ff deze excellsheet: http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...xcelsheet.html

Vul daar eens die waslijst aan eten van je in, heel gemakkelijk aan te passen en overzichtelijk. Vermeld dan ook eens je dagtotalen erbij dat is voor ons ook wat beter niemand heeft zin dat allemaal bij elkaar op te tellen voor je.

Maar verlaag je kcals eens tov wat je voorheen at. Begin met op je berekende onderhoud te eten en kijk een paar weken wat er dan op de weegschaal gebeurd. Val je af, kom je aan of blijf je gelijk in gewicht. Op basis van die kennis(meer waardevol als een getal uit een formule) kun je dingen gaan toevoegen of schrappen.

Maar eerst eens overzicht creëren
        "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

Ik zou als ik jou was zeker kijken naar lowcarb of Paleo. Dan hoef je niet zo strict bij te houden wat je eet, maar ga je ongetwijfeld voorlopig genoeg resultaat halen
          Fear is the mind killer

Comment

Of je zoekt gewoon je onderhoud uit en daar dan straks een 500-700kcals onder zitten.
            Dan ga je voorlopig ook genoeg resultaat behalen zonder al te moeilijk te doen.

Maar zoals reeds gezegd; vul het excell-schemaatje even in dat geeft een beter overzicht.

Comment

Dankje wel allen! Ik zal eens die schema xcel sheet invullen en dan plaats ik hem hier nogmaals. Ik had nog wel een vraag betreft je ekv. Ik las ergens dat als je bijv in mijn geval 2400kcal moet eten, dat je dan je ekv verhouding moet verdelen per maaltijd dus 31 eiwit per maaltijd 51 per maaltijd 51 khdr per maaltijd en 9 vet per maaltijd. Of is dat dikke onzin en moet je gewoon je meeste eten tussen 7:00 en 20:00 "?

Comment

Volgens de nieuwe norm is mealtiming niet nodig,maar ik doe het wel.
                Je hoeft echt niet tot op de gram nauwkeurig te zorgen dat het per maaltijd hetzelfde is,maar zorg gewoon voor een redelijke verdeling.
                DIVIDE ET IMPERA

Comment

aah zo. Najah ik denk misschien eerst te gaan cardioén en dan net zo lang doorgaan totdat ik op 10 % zit. Dan nieuwe berekening doen gebaseerd op me vp, en daar op eten en leven zo groei ik dan en is het ook sneller zienbaar. Plus is het makkelijk. Maar misschien ga ik toch gwn cutten. Want ja dat is beetje spiermassa bouwen en krachtrainen. lleen het voedingschema is wat lastig. Ik ga eens kijken of ik kwark kan verdragen want in het verleden at ik het ook met andere voedingen. Dus ben benieuwd. Want als je kwark al kunt eten ben je al een goed eind op weg dcht ik zo :P

Comment

Stickies nog niet gelezen zeker? Doe dat ff, want wat je nu neerzet raakt kant nog wal.

Comment

Ik zal eerst wel de schema invullen en dergelijke. Kom er nog op terug!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X