Food-log

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Food-log

Hi everyone

Na de tips van gisteren ben ik gaan bijhouden wat ik op een dag eet.
    Vandaag begonnen met alles opschrijven.
    Natuurlijk had ik vandaag een afscheid van een collega en moesten we verplicht een stuk appeltaart nemen. Maar omdat ik toch 500kcal per dag te weinig at, dacht ik ach wat zou het.
    Ook werd ik door mijn ouders uitgenodigd om uit eten te gaan. Meer gegeten dan gewoonlijk dus!

Flink over de kcal heen gegaan, sterker nog, bijna 500kcal meer dan nodig. Maar wel een voor mijn doen zware training gehad op uithoudingsvermogen, dus hopelijk heb ik het daar wat mee goed gemaakt.
    Vanaf morgen ga ik me focussen op de tips van Dynobet en Talalelh15,
    Week 1: Training dagen 1600 kcal: E100, K175, V55
    Week 1: Rust dagen 1400 kcal: E100, K150, V44

Goed, bij deze:

Je logboek voor:

vrijdag 14 maart 2014

Ontbijt Calorieën Koolhydraten Vet Eiwit Natrium Suiker
    Quaker - Havermout, 50 gram 178 30 4 6 0 1
    Fruit - Mandarijn, 100 gr. 49 10 0 1 0 9
    Appeltaart - Appeltaart, 1 punt, 90 gram 260 0 0 0 0 0
    Voedingsmiddel toevoegen Snelle hulpmiddelen 487 40 4 7 0 10
    Middageten
    Meergranen Brood - 2 Sneetjes, 50 gr 131 23 2 5 0 0
    Fruit - Mandarijn, 100 gr. 49 10 0 1 0 9
    Kiwi - Kiwi, 1 medium kiwi 45 11 1 1 0 7
    Ei Gebakken - Heel, 1 ei 110 1 9 7 0 0
    Aldi Milsani - Halfvolle Melk, 100 ml. 48 5 2 4 50 5
    Lidl - Kaas Jong Belegen, 1 plakje 25 gr 86 0 0 0 0 0
    Voedingsmiddel toevoegen Snelle hulpmiddelen 469 50 14 18 50 21
    Avondeten
    Ah - Maaltijdsalade Zalm, 1 container (450 gr) 608 43 36 25 0 9
    Ah - Forel Naturel, 100 g 115 0 5 18 0 0
    Tonijn Vers - Tonijn, 100 gr 101 0 1 24 0 0
    Vis - Garnalen, 100 gr. 88 0 2 19 0 0
    Voedingsmiddel toevoegen Snelle hulpmiddelen 912 43 44 86 0 9
    Tussendoortjes
    Merci - Chocolat, 2 bar 154 12 10 2 0 0
    Pasta Volkoren Gekookt - Pasta Volkoren Gekookt, 200 gr 248 53 1 11 0 0
    Bonduelle Pure - Gegrilde Groente, 100 gram 41 6 0 2 30 6
    Jumbo - Carbonarasaus, 100 g 126 4 12 0 0 0
    Voedingsmiddel toevoegen Snelle hulpmiddelen 569 75 23 15 30 6
    Totaal 2.437 208 85 126 80 46
    Je dagelijkse doel 1.980 248 66 99 2.300 74
    Resterend -457 40 -19 -27 2.220 28
    Calorieën Koolhydraten Vet Eiwit Natrium Suiker

Als elke dag als vandaag was... dan zou je 59 kg wegen over 5 weken
    (myfitnesspal)

Dus dat! Ik zit nog steeds vol van al het eten en voel me ook echt een olifant, maar is een kwestie van wennen denk ik. Plus vandaag was ook wel een beetje extreem kwa eten.
    1 ding scheelt; Ik heb geen zin om een zak paprikachips leeg te eten.

Update; Het is nu 23.20 en ik heb trek. Gekkenhuis.

Comment

mischien ff een kwarkje eten? anders mischien een appel had ook vandaag een kcal overschot van 500 terwijl ik lichtjes cut:P

Comment

Het feit dat je meer moet eten als voorheen, is geen vrijbrief om er maar direct 2500 kcal in te rammen (tenzij je als doel hebt om vetter te worden). Bouw het geleidelijk op en zorg dat je voeding qua keuze ook gezond is (en nee appeltaart valt daar helaas niet onder).

Bovenstaande moet je natuurlijk lezen met een glimlach, al zit er wel een kern van waarheid in
        More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Flink wat eten! Maar goed, als je nu nog trek hebt zal je dat niet zo erg vinden ahah! Wat zijn je huidige stats? lengte gewicht bf% als ik dat vragen mag? en vooral heel veel succes!

Comment

Originally posted by hyenaa View Post
            Flink wat eten! Maar goed, als je nu nog trek hebt zal je dat niet zo erg vinden ahah! Wat zijn je huidige stats? lengte gewicht bf% als ik dat vragen mag? en vooral heel veel succes!
            Dit is geen schema in de zin van "dit ga ik dagelijks eten", maar een schema in de de zin van "dit heb ik vandaag gegeten". Waarschijnlijk is dit elke dag anders.
            More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Haha dit is wel grappig om te zien een voedingslog!
              Ben je van plan om over een tijdje wel met voedingsschema te gaan eten? (Aangezien je ook KCAL/E/K/V doelen stelt)

Je geeft zelf aan dat je te veel hebt gegeten en nog trek hebt. Misschien dat je je KCAL sneller kan verhogen i.p.v. met 16/1400 beginnen.

Het is trouwens heel goed dat je alles opnoemt, heel vaak worden dingen die 'minder gezond' zijn niet opgenomen en stiekem toch gegeten. Toch zou ik proberen richting een schema te werken en zo min mogelijk te snoepen, maar ach, het moet ook leuk blijven!

Comment

Originally posted by dynobet View Post
                Dit is geen schema in de zin van "dit ga ik dagelijks eten", maar een schema in de de zin van "dit heb ik vandaag gegeten". Waarschijnlijk is dit elke dag anders.
                Dat begrijp ik. Ik probeerde hiermee ook niet te impliceren dat dit een voedingsschema is, begrijp me niet verkeerd!

Comment

Haha, ik weet dat het geen vrijbrief is hoor :P Dit was echt een uitschieter.
                  En dit ga ik al helemaal niet elke dag doen.

Ben wel van plan om met een voedingsschema te eten, maar niet met een voorgepland schema, want daar houd ik me nooit aan.

Ik plaats vanavond een nieuwe update, en dan hoop ik dat ik de 1600 haal. (trainingsdag vandaag)

Comment

Vandaag, maandag 17-03-2014

Ontbijt Calories Carbs Fat Protein Sodium Sugar
                    Donker Brood - Meergranen, 2 snee 148 30 2 6 0 0
                    Beleg - Plak Belegen 48+ Kaas, 2 Beleg 130 0 10 10 0 0
                    Add Food Quick Tools 278 30 12 16 0 0
                    Tussendoor
                    Add Food Quick Tools
                    Lunch
                    Home Made - Uitsmijter Kaas, 2 sneetjes,eieren 289 16 18 14 0 0
                    Add Food Quick Tools 289 16 18 14 0 0
                    Tussendoor
                    Jumbo - Kwark (Met Yoghurt En Room) Banaan, 1 container (3 portie) 540 72 18 23 0 62
                    Add Food Quick Tools 540 72 18 23 0 62
                    Avondeten
                    Bloemkool - Bloemkool, 300 g 60 7 0 6 30 6
                    Bread - Whole-wheat, toasted, 1 slice 69 13 1 3 148 6
                    Add Food Quick Tools 129 20 1 9 178 12
                    Na Sporten
                    Add Food Quick Tools
                    Totals 1,236 138 49 62 178 74
                    Your Daily Goal 1,680 210 56 84 2,300 63
                    Remaining 444 72 7 22 2,122 -11
                    Calories Carbs Fat Protein Sodium Sugar

If every day were like today... You'd weigh 53.6 kg in 5 weeks

Heb vandaag helaas niet kunnen redden om te gaan sporten, dus ipv van 1600 was het doel 1400. Merk dat ik het erg moeilijk vind om overdag genoeg te eten. Misschien moet ik eens kijken naar van die proteine-bars voor tussendoor?

Comment

Breng jezelf niet in de kosten door die proteine bars. Die zijn relatief duur en gewone voeding is veel beter hiervoor.
                      Eet eens een broodje of 2 met kipfilet extra.

Comment

Ohh okee.. Echt nog meer brood?

Comment

Is er geen mogelijkheid om rijst in de avond klaar te maken en de volgende dag mee te nemen?

Als je wat hoger in je vetten zit, kan je ook meer kcal naar binnen krijgen. Zou wel oppassen met alleen op kcal te letten, productkeuzes zijn even belangrijk.

Comment

Ja, die mogelijkheid is er wel als ik werk! Op school helaas niet. Basmati rijst is goed toch? Beetje kip er door heen ofzo?

Comment

Het is natuurlijk al een stap in de goede richting om te loggen wat je eet, maar denk je dat dit ook echt effectief is? Persoonlijk denk ik namelijk van niet. Ik denk dat er maar weinig dagen zullen zijn dat je daadwerkelijk aan je kcal komt. En dan heb ik de macro's nog buiten beschouwing gelaten.
                              Ik denk dat je er meer aan hebt om een voedingsschema op te stellen waar je je niet helemaal aan houdt dan dat je uit de losse pols maar wat eet en hoopt dat het precies goed is. Een voedingsschema waar je je wel helemaal aan zou houden, is natuurlijk het best Zeker als het gaat om slechte metabolismes die weer op gang gebracht moeten worden.
                              Ik doe een gok

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X