oats pannekoeken...

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• oats pannekoeken...

Yoo vrienden,

In mijn schema zitten havermout pannekoeken verwerkt.
    Ultra fine met melk en ei...
    Maar ik krijg die dingen maar niet goed, heb alles geprobeerd...
    Meer melk, minder melk, meer ei, minder ei. Pam cooking spray olijf olie.
    Heb zelfs een pan van 70 euri gekocht... Hahah
    Maar ik krijg die dingen maar niet goed, zijn er meer mensen die dit ook maken en bij wie het wel lukt die dus wat tips hebben?

Thnx
    Hard work, beats talent.

In welk opzicht lukt het niet? Plakt hij direct vast aan de bodem?
    Bij mij was het dat ik de pan de heet maakte.
    Stats: 74kg at 11%
    Vision: 85kg at 8%

Comment

ja hoe ik het ook doe, het komt de pan uit als samen geplakt vies drapje... :P
      Hard work, beats talent.

Comment

Ik gebruik juist helemaal geen olie ofwat dan ook sindsdien gaan ze allemaal goed! En een deksel erop
        Motivation is what gets you started, persistence is what makes you succeed!!

Comment

Hey,

in het schema welke ik voor je gemaakt heb staan inderdaad havermout pannenkoeken. Het enige dat ik niet helemaal begrijp is dat je dit schema al een half jaar in je bezit hebt en nu pas met deze vraag komt...(je had me ook mogen mailen met deze vraag overigens).

Hoe maak je havermout pannenkoeken:

Neem een grote kom. doe daar 150 ml melk in. voeg nu heel geleidelijk met je ene hand 75g havermout meel toe (fine oats) terwijl je intussen met je andere hand met een garde blijft roeren. Op deze manier krijg je geen klontjes in je beslag. Voeg nu twee hele eieren toe en klop deze onder. Je beslag is nu klaar.

Neem nu een pan met een degelijke anti aanbak laag. Een simpele ronde koekenpan van 26 of 28 cm is ideaal. Gebruik nu een vet bron naar keuze. Ik persoonlijk gebruik roomboter. Ik vet de pan in met roomboter door deze snel door de pan te vegen. Zo gebruik je hooguit 2g boter per pannenkoek. Pam spray is ook goed.

laat de pan goed heet worden maar niet te heet (boter gaat verbranden). Doe nu één derde van je beslag in de pan. Met een soepele maar langzame polsbeweging verdeel je het beslag over het volledige oppervlak van de pan. Laat de pan nu op het vuur staan tot de bovenkant volledig gestold is (die zie je goed met het blote oog, maar je kan ook even met een vinger voelen. als het niet plakt is het goed). Draai nu de pannenkoek om. Als het goed is de kant die net onder lag mooi goudbruin geworden. de andere kant doe je een stuk korter 20-30 seconden en klaar.

Ik heb laatst nog een stapel van 12 van die dingen gemaakt en ze waren weer heerlijk. Ik hoop dat het jou ook gaat lukken. Vertel anders even waar het precies mis gaat. misschien kunnen we je helpen.
          More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Enige wat ik met die dingen heb(maak ze zo ongeveer precies zoals dyno beschrijft) is dat ze regelmatig breken als ik ze omdraai, maar dat vind ik nooit een probleem eigenlijk.
            "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

50gram oats
              1-2 eitjes
              100ml melk

appeltje erbij voor de frissigheid.

how zie nu Rene zijn post pas :P

Comment

Originally posted by dynobet View Post
                Hey,

in het schema welke ik voor je gemaakt heb staan inderdaad havermout pannenkoeken. Het enige dat ik niet helemaal begrijp is dat je dit schema al een half jaar in je bezit hebt en nu pas met deze vraag komt...(je had me ook mogen mailen met deze vraag overigens).

Hoe maak je havermout pannenkoeken:

Neem een grote kom. doe daar 150 ml melk in. voeg nu heel geleidelijk met je ene hand 75g havermout meel toe (fine oats) terwijl je intussen met je andere hand met een garde blijft roeren. Op deze manier krijg je geen klontjes in je beslag. Voeg nu twee hele eieren toe en klop deze onder. Je beslag is nu klaar.

Neem nu een pan met een degelijke anti aanbak laag. Een simpele ronde koekenpan van 26 of 28 cm is ideaal. Gebruik nu een vet bron naar keuze. Ik persoonlijk gebruik roomboter. Ik vet de pan in met roomboter door deze snel door de pan te vegen. Zo gebruik je hooguit 2g boter per pannenkoek. Pam spray is ook goed.

laat de pan goed heet worden maar niet te heet (boter gaat verbranden). Doe nu één derde van je beslag in de pan. Met een soepele maar langzame polsbeweging verdeel je het beslag over het volledige oppervlak van de pan. Laat de pan nu op het vuur staan tot de bovenkant volledig gestold is (die zie je goed met het blote oog, maar je kan ook even met een vinger voelen. als het niet plakt is het goed). Draai nu de pannenkoek om. Als het goed is de kant die net onder lag mooi goudbruin geworden. de andere kant doe je een stuk korter 20-30 seconden en klaar.

Ik heb laatst nog een stapel van 12 van die dingen gemaakt en ze waren weer heerlijk. Ik hoop dat het jou ook gaat lukken. Vertel anders even waar het precies mis gaat. misschien kunnen we je helpen.
                Kijk dit vind ik een heel fijn recept! Doe het normaal met tarwebloem maar met oats maakt het weer wat gezonder en complexer qua voedingswaarde lijkt mij.
                The expert in anything was once a beginner..

Comment

Originally posted by FitnessBoer View Post
                  Enige wat ik met die dingen heb(maak ze zo ongeveer precies zoals dyno beschrijft) is dat ze regelmatig breken als ik ze omdraai, maar dat vind ik nooit een probleem eigenlijk.
                  Als je wat oefent met gooien, kun je ze in no time in de lucht draaien. Dan breken ze ook niet.
                  More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Hee dyno, ik heb ze toen 6 weken gebruikt. Daarna een hele lange tijd niet maar omdat ik nu zelf weer een schema heb gemaakt heb ik het er weer in verwerkt. Vandaag de lange tijd er tussen, maar ik snap de verwarring. Waar het waarschijnlijk door komt adh van je post, is dat ik er altijd een schepje whey door heen doe voor de smaak hahaha Misschien is dat wel het hele probleem...
                    Hard work, beats talent.

Comment

Mag ik jou vragen wat het verschil is tussen tarwebloem en ultra fine oats Dynobet? Oats lager op de GI?
                      The expert in anything was once a beginner..

Comment

Originally posted by MisterMn View Post
                        Kijk dit vind ik een heel fijn recept! Doe het normaal met tarwebloem maar met oats maakt het weer wat gezonder en complexer qua voedingswaarde lijkt mij.
                        Het recept zoals ik het hierboven beschreef is 500 kcal. E30, K55, V18.

je kan daaraan dingen als rozijnen, appel banaan en dergelijke toevoegen voor extra smaak, kcal en koolhydraten. Hou je van zoete pannenkoek kun je eventueel een paar druppels zoetstof toevoegen aan het beslag.
                        -------------------------------

Je kan ook kip met wat groenten wokken (eventueel met wat curry pasta, soya saus of andere smaakmakers). je kan dan van de pannenkoek een wrap maken met kip en groenten. Doordat havermout uit zichzelf een hartige smaak heeft past dat goed.

Comment

Originally posted by erjede View Post
                          Hee dyno, ik heb ze toen 6 weken gebruikt. Daarna een hele lange tijd niet maar omdat ik nu zelf weer een schema heb gemaakt heb ik het er weer in verwerkt. Vandaag de lange tijd er tussen, maar ik snap de verwarring. Waar het waarschijnlijk door komt adh van je post, is dat ik er altijd een schepje whey door heen doe voor de smaak hahaha Misschien is dat wel het hele probleem...
                          ja dat kan best. probeer het eens met enkele druppels zoetstof. Dat geeft ook een zoete smaak.

Comment

Originally posted by MisterMn View Post
                            Mag ik jou vragen wat het verschil is tussen tarwebloem en ultra fine oats Dynobet? Oats lager op de GI?
                            Ultra fine oats = havermout vermalen tot poeder. Je wilt dus weten wat het verschil is tussen havermout en tarwebloem? Dat komt een beetje op hetzelfde neer als het verschil tussen witbrood en volkoren brood.

Havermout bevat meer vezels, vitamines, mineralen en zorgt voor een langdurigere afgifte van glucose in vergelijking met tarwebloem (GI / GL).

Comment

En hoe denk je over boekweitmeel? Vrijwel dezelfde GI als havermout namelijk, en krijg je ook lekkere pannenkoeken van
                              "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X