Zeeewier is het nieuwe goud.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Hmm, best grappig om te lezen. Aantal jaren terug was ik in Indonesië. Oom (afgestudeerd Oceanoloog) zei tegen mij: als je echt geld wilt verdienen, dan moet je zeewier gaan kweken. In bijna alle producten wordt zeewier verwerkt: zeep, brandstof, medicijnen etcetera.
    Wat bleek, Shell was destijds net gestart met met zeewierkwekerij. Zeewier is makkelijk te produceren maar om het te drogen en te malen, moet je een grote machine voor aanschaffen / bouwen. Daardoor was ik afgehaakt, had niet genoeg financiële middelen om het te bouwen...
    " Sky high stacks " - Jesse Pinkman

Comment

Werd 30jaar geleden al verkocht in tabletvorm (groot en erg droog) voor de sport als suplement.
      Waren net als de levertabletten niet weg te knauwen. Groot goor en droog.

Comment

IMG_1249.JPG

vandaag nog een paar zakjes zeewier gekocht

Comment

Zware metalen in zeewierproducten: Natural News Labs publishes heavy metals test results for seaweeds and sea vegetables: Kelp, Kombu, Wakame, Nori, Dulse and more
          I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
          - Dave Tate

Comment

Gister was het nog op de radio dat er ook hamburgers van gemaakt worden maar geef mij maar lekker rundvlees.

Comment

Originally posted by liquid sword View Post
              [ATTACH=CONFIG]18313[/ATTACH]

vandaag nog een paar zakjes zeewier gekocht

Waar koop je het en wat kost het?
              IK koop ze geregeld bij de appie maar dan krijg je een snertbakje met een berhoorlijk prijskaartje.. lijkt wel een product van de toko ofzo??

Comment

Originally posted by Situation View Post
                Gister was het nog op de radio dat er ook hamburgers van gemaakt worden maar geef mij maar lekker rundvlees.
                Heb ik ook gehoord schijnt goed te smaken helaas zelf niet kunne proberen

Comment

Originally posted by generation_iron View Post
                  IK koop ze geregeld bij de appie maar dan krijg je een snertbakje met een berhoorlijk prijskaartje.. lijkt wel een product van de toko ofzo??
                  deze kosten 2 euro voor 40 gr. is dus niet echt goedkoop maar zijn echt wel lekker. zijn er ook van 1,75 maar daar zit zo een vieze korst rond
                  koop ze in een chinese supermarkt in het centrum van wijnegem (vlakbij antwerpen)

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
                    Het blijven plantaardige eiwitten en die zijn nog altijd niet gelijk aan dierlijke. En dan vraag ik me ook af hoe het zit met de zware metalen.
                    Och, zware metalen hebben de neiging om te accumuleren in de voedselketen. Aangezien zeewier een producent is, en zelfs tonijn (consument tweede orde) nog eetbaar is - met enige mate danwel - zal het allemaal wel loslopen qua hoeveelheid.
                    Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

Comment

Uit interesse , hoe bedoel je dat precies ?

Comment

Bijzonder dat er hier gezemeld wordt over zware metalen, maar dat iedereen wel aan de goedkope visoliecapsules zit.

Originally posted by generation_iron View Post
                        Je hebt er van alles van. Zelfs eiwitpoeder, chips, pasta, saus, ect. Bij de uitgebreide drogisten en op het internet is veel te vinden.
                        Er zijn ook meerdere soorten zeewier, en dat beïnvloed de prijs ook weer
                        Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Verschillende restaurants bij ons in de buurt gebruiken nu gedroogd zeekraal als zoutvervanger.
                          DIVIDE ET IMPERA

Comment

En is dat wat ?

Ik was van laatst in een sushi restaurant en ik moet zeggen , zo'n bakkie zeewier is nog best lekker ook.
                            Geen idee wat ze er in zo'n restaurant er bij gooien om het "lekkerder" te maken, maar smaakte goed.

Comment

Ik heb het nog niet geproefd maar het valt goed in de smaak.
                              Hij gaat waarschijnlijk het gewone zout van tafel halen en alleen maar zeekraal neerzette.

Je moet er wel van houden lijkt mij.
                              Buiten dat je even aan de groene kleur moet wennen smaakt het zilt.
                              DIVIDE ET IMPERA

Comment

Originally posted by Lethal View Post
                                Uit interesse , hoe bedoel je dat precies ?
                                Dat de concentratie van zware metalen per kg organisme (of dat nu planten, herbivoren, of carnivoren zijn) toeneemt bij elke stap die je hoger gaat zitten in de voedselketen. En als tonijn als 'relatief veilig' bestempeld kan worden terwijl het minimaal 2 stappen hoger in de keten zit (als ik me niet vergis zijn het carnivoren), dan zal het voor zeewier ruimschoots in orde zijn.

Originally posted by Patriciaaa
                                Bijzonder dat er hier gezemeld wordt over zware metalen, maar dat iedereen wel aan de goedkope visoliecapsules zit.
                                Niet zo generaliserend bezig zijn he. Alleen inferno heeft er zo zijn bedenkingen (let vooral op de nuance) bij, verder hoor ik er niemand over.

En die bedenkingen kan ik me wel zo voorstellen. Ik zie het al zo voor me dat zeewier na onder andere maizena ineens een nieuwe hype wordt op dit forum. En als er figuren zijn die zich dagelijks vol gaan proppen met dat spul, is het ook best logisch dat iemand zich gaat afvragen hoe het zit met bijvoorbeeld de hoeveelheid lood in zeewier.
                                Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X